Startproblemen bij koude motor.

Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

1 tand verkeerd ga je gelijk merken in prestatie en verbruik, dus dat lijkt mij ook sterk.

Maar vlgs mij moet de nokkenas versteller er wel af, anders kun je de keering toch niet (goed) monteren?

Maar hoe dan ook het lijkt me goed om de exacte timing te controleren aan de hall sensor kant, wellicht is het ooit al eerder los geweest, ook zit er nog wat ruimte op de hall sensor behuizing tov de cil kop
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Johan s60 schreef: en van VIDA wordt ie erg traag met opstarten.
Dat komt omdat alle achtergrondprogramma's (services) standaard worden gestart als Windows start. Dit kun je eenvoudig voorkomen door na de VIDA installatie met de rechterknop op het VIDA icoontje (rechts onderin) te klikken en dan bij "options" te kiezen voor "start manual". Vida wordt dan niet langer gestart bij het starten van windows. Om vida te starten als je het nodig hebt, klik je weer rechts op het vida-icoontje en kies je "start". Even wachten tot het icoontje groen wordt. Daarna kun je, zoals je gewend bent, Vida-All-In-One opstarten. Als je klaar bent en Vida-All-In-One hebt afgesloten, kun je de achtergrondprogramma's op dezelfde manier weer stoppen.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21407
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Vadis werkt op mijn computer wel goed, gewoon Win 7 Ultimate. Dat Vadis niet werkt hoeft niet perse aan het besturingssysteem te liggen.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Zonder de nokkenas tandwielen te verwijderen kun je inderdaad de keerringen niet vervangen.
Zelfs de nokkenas kunje niet demonteren zonder het tandwiel te demonteren.
Wat er fout is gegaan denk ik,de nokkenassen zijn niet conform de voorschriften op tijd gezet met het daarvoor bestemde gereedschap of een hulpstuk wat je eventueel zelf kunt maken.
Er staan streepjes op de tandwielen zowel op het in als uitlaat tandwiel..Die corresponderen met de tekens op het bovendeksel.
De fout zit dus in de afstelling van zowel de nokkenassen als het variabele tandwielgebeuren..
Je hebt dus geluk dat er geen kleppen zijn geraakt door de zuigers.
ewald.goldenbelt
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02.08.2011 - 08:19
Locatie: Westendorp

Hoi Ramon,

Klopt, je kunt de keerringen niet vervangen zonder de tandwielen te verwijderen. Dat is ook allemaal door mijzelf gedaan. De dubbele streepjes op de tandwielen zijn goed te zien (ook op de foto) en deze komen goed overeen met de enkele streepjes op de bovendeksel. In deze stand heb ik een merkteken gemaakt op de grotere poelie (van de platte snaar) welke tegen de krukasoelie zit. Alles is weer teruggezet zoals het is gedemonteerd is geweest.

Als alles volgens de merktekens is teruggezet, gaat het dan automatisch goed met de variabele nokkenasverstellers, of moeten die ook in een bepaalde stand worden teruggezet ?

Ik ga er even vanuit dat je niets af kunt stellen aan deze variabele nokkenasverstellers omdat deze door de oliedruk en de aansturing door het motormanagement in de juiste positie worden gezet. Klopt deze laatste stelling of werkt het anders dan ik denk ?

Groetjes,
Ewald
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ewald, je refereert geregeld aan een foto. Maar over welke foto hebben we het hier?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

De foto's die hij vooraf voor zichzelf had gemaakt als geheugensteuntje voor de hermontage.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Oké.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
ewald.goldenbelt
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02.08.2011 - 08:19
Locatie: Westendorp

We zijn nu ruim een jaar verder en hebben de problemen inmiddels opgelost. Het bleken toch de kleppen en vooral de zittingen te zijn die compleet waren ingeslagen a.g.v. het rijden op LPG, en dat al na zo'n 65.000 km. Ik heb de kop compleet laten reviseren waarna de problemen waren opgelost.

Ik heb er nog wel een lekkage aanovergehouden bij het rempedaal, omdat het rubber rondom de kunstof stoterstang tussen pedaal en bekrachtiger, los was gedrukt a.g.v. de overdruk door de lekkende kleppen. Aangezien dat rubber vreemd genoeg niet los is te verkrijgen zou heel de remberachtiger vervangen moeten worden wat nogal een dure grap is. Daarom had ik geprobeerd het rubber weer netjes terug te zetten waarbij het helaas iets of wat is beschadigd. Vervolgens net een mooi buisje rondom de kunstof stoter heb ik de lekkage volledig kunnen verhelpen. Toch lijkt het er op dat de rembekrachtiger van binnen misschien ook beschadigd is geraakt door de overdruk en zal ik de bekrachtiger als nog moeten vervangen.
Heeft iemand dat al eens eerder gedaan bij een XC90 T6 en zo ja, moeten dan alle remleidingen ook los, of is de bekrachtiger er tussenuit te halen en vervolgens te vervangen ?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”