1 tand verkeerd ga je gelijk merken in prestatie en verbruik, dus dat lijkt mij ook sterk.
Maar vlgs mij moet de nokkenas versteller er wel af, anders kun je de keering toch niet (goed) monteren?
Maar hoe dan ook het lijkt me goed om de exacte timing te controleren aan de hall sensor kant, wellicht is het ooit al eerder los geweest, ook zit er nog wat ruimte op de hall sensor behuizing tov de cil kop
Startproblemen bij koude motor.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Dat komt omdat alle achtergrondprogramma's (services) standaard worden gestart als Windows start. Dit kun je eenvoudig voorkomen door na de VIDA installatie met de rechterknop op het VIDA icoontje (rechts onderin) te klikken en dan bij "options" te kiezen voor "start manual". Vida wordt dan niet langer gestart bij het starten van windows. Om vida te starten als je het nodig hebt, klik je weer rechts op het vida-icoontje en kies je "start". Even wachten tot het icoontje groen wordt. Daarna kun je, zoals je gewend bent, Vida-All-In-One opstarten. Als je klaar bent en Vida-All-In-One hebt afgesloten, kun je de achtergrondprogramma's op dezelfde manier weer stoppen.Johan s60 schreef: en van VIDA wordt ie erg traag met opstarten.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21407
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Vadis werkt op mijn computer wel goed, gewoon Win 7 Ultimate. Dat Vadis niet werkt hoeft niet perse aan het besturingssysteem te liggen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zonder de nokkenas tandwielen te verwijderen kun je inderdaad de keerringen niet vervangen.
Zelfs de nokkenas kunje niet demonteren zonder het tandwiel te demonteren.
Wat er fout is gegaan denk ik,de nokkenassen zijn niet conform de voorschriften op tijd gezet met het daarvoor bestemde gereedschap of een hulpstuk wat je eventueel zelf kunt maken.
Er staan streepjes op de tandwielen zowel op het in als uitlaat tandwiel..Die corresponderen met de tekens op het bovendeksel.
De fout zit dus in de afstelling van zowel de nokkenassen als het variabele tandwielgebeuren..
Je hebt dus geluk dat er geen kleppen zijn geraakt door de zuigers.
Zelfs de nokkenas kunje niet demonteren zonder het tandwiel te demonteren.
Wat er fout is gegaan denk ik,de nokkenassen zijn niet conform de voorschriften op tijd gezet met het daarvoor bestemde gereedschap of een hulpstuk wat je eventueel zelf kunt maken.
Er staan streepjes op de tandwielen zowel op het in als uitlaat tandwiel..Die corresponderen met de tekens op het bovendeksel.
De fout zit dus in de afstelling van zowel de nokkenassen als het variabele tandwielgebeuren..
Je hebt dus geluk dat er geen kleppen zijn geraakt door de zuigers.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 02.08.2011 - 08:19
- Locatie: Westendorp
Hoi Ramon,
Klopt, je kunt de keerringen niet vervangen zonder de tandwielen te verwijderen. Dat is ook allemaal door mijzelf gedaan. De dubbele streepjes op de tandwielen zijn goed te zien (ook op de foto) en deze komen goed overeen met de enkele streepjes op de bovendeksel. In deze stand heb ik een merkteken gemaakt op de grotere poelie (van de platte snaar) welke tegen de krukasoelie zit. Alles is weer teruggezet zoals het is gedemonteerd is geweest.
Als alles volgens de merktekens is teruggezet, gaat het dan automatisch goed met de variabele nokkenasverstellers, of moeten die ook in een bepaalde stand worden teruggezet ?
Ik ga er even vanuit dat je niets af kunt stellen aan deze variabele nokkenasverstellers omdat deze door de oliedruk en de aansturing door het motormanagement in de juiste positie worden gezet. Klopt deze laatste stelling of werkt het anders dan ik denk ?
Groetjes,
Ewald
Klopt, je kunt de keerringen niet vervangen zonder de tandwielen te verwijderen. Dat is ook allemaal door mijzelf gedaan. De dubbele streepjes op de tandwielen zijn goed te zien (ook op de foto) en deze komen goed overeen met de enkele streepjes op de bovendeksel. In deze stand heb ik een merkteken gemaakt op de grotere poelie (van de platte snaar) welke tegen de krukasoelie zit. Alles is weer teruggezet zoals het is gedemonteerd is geweest.
Als alles volgens de merktekens is teruggezet, gaat het dan automatisch goed met de variabele nokkenasverstellers, of moeten die ook in een bepaalde stand worden teruggezet ?
Ik ga er even vanuit dat je niets af kunt stellen aan deze variabele nokkenasverstellers omdat deze door de oliedruk en de aansturing door het motormanagement in de juiste positie worden gezet. Klopt deze laatste stelling of werkt het anders dan ik denk ?
Groetjes,
Ewald
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ewald, je refereert geregeld aan een foto. Maar over welke foto hebben we het hier?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Oké.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 02.08.2011 - 08:19
- Locatie: Westendorp
We zijn nu ruim een jaar verder en hebben de problemen inmiddels opgelost. Het bleken toch de kleppen en vooral de zittingen te zijn die compleet waren ingeslagen a.g.v. het rijden op LPG, en dat al na zo'n 65.000 km. Ik heb de kop compleet laten reviseren waarna de problemen waren opgelost.
Ik heb er nog wel een lekkage aanovergehouden bij het rempedaal, omdat het rubber rondom de kunstof stoterstang tussen pedaal en bekrachtiger, los was gedrukt a.g.v. de overdruk door de lekkende kleppen. Aangezien dat rubber vreemd genoeg niet los is te verkrijgen zou heel de remberachtiger vervangen moeten worden wat nogal een dure grap is. Daarom had ik geprobeerd het rubber weer netjes terug te zetten waarbij het helaas iets of wat is beschadigd. Vervolgens net een mooi buisje rondom de kunstof stoter heb ik de lekkage volledig kunnen verhelpen. Toch lijkt het er op dat de rembekrachtiger van binnen misschien ook beschadigd is geraakt door de overdruk en zal ik de bekrachtiger als nog moeten vervangen.
Heeft iemand dat al eens eerder gedaan bij een XC90 T6 en zo ja, moeten dan alle remleidingen ook los, of is de bekrachtiger er tussenuit te halen en vervolgens te vervangen ?
Ik heb er nog wel een lekkage aanovergehouden bij het rempedaal, omdat het rubber rondom de kunstof stoterstang tussen pedaal en bekrachtiger, los was gedrukt a.g.v. de overdruk door de lekkende kleppen. Aangezien dat rubber vreemd genoeg niet los is te verkrijgen zou heel de remberachtiger vervangen moeten worden wat nogal een dure grap is. Daarom had ik geprobeerd het rubber weer netjes terug te zetten waarbij het helaas iets of wat is beschadigd. Vervolgens net een mooi buisje rondom de kunstof stoter heb ik de lekkage volledig kunnen verhelpen. Toch lijkt het er op dat de rembekrachtiger van binnen misschien ook beschadigd is geraakt door de overdruk en zal ik de bekrachtiger als nog moeten vervangen.
Heeft iemand dat al eens eerder gedaan bij een XC90 T6 en zo ja, moeten dan alle remleidingen ook los, of is de bekrachtiger er tussenuit te halen en vervolgens te vervangen ?