Grote, of kleine beurt? (62.000 km)

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Hallo mensen,

De auto zit te zeuren om service (al ergens in de 50.000, inmiddels 63.000) en ja word dus nodig tijd om de auto een beurt te geven.

Sowieso moet er nieuw in:
- olie
- filters
- bougies
- multiriem (zekerheid, is nog goed)

distrb. riem is al vervangen bij 40.000 samen met spanners en rollers.

Lijstje dat ik hierboven heb getypt kan ik zelf nog wel aan, wat moet er std. nog meer gebeuren? Auto heeft nog nooit een grote beurt gehad namelijk.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Nu ik toch een topic start:
Mijn verwarming heeft een eigen wil, soms stopt die met blazen en soms gaat die volop. Meestal is het wel goed. Bij de automatische stand is het 't ergst. Wat kan hiermee mis zijn?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik begrijp: zelf doen.

Olie, alle filters, bougies en voor de zekerheid de multiriem.

Controleer of laat controleren de staat van het koelwater. En voor de rest: alles controleren, schoonmaken en zonodig repareren/vervangen.

Voor de verwarming: Heb je airco? Mogelijk een temperatuursensor in de warre.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Ik heb idd airco. Wat moet ik repareren om die kachel "versnelling" goed te krijgen? Hij schiet dus steeds heen en weer. Ook zijn mijn remschijven en remblokken aan vervanging toe. Dit kan ik zelf wel doen toch?

Wat is dat trouwens als ik mijn auto op slot zet, en 1 minuut later hoor ik een tikje. De safety lock?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Is idd safetylock. Schijven en blokken kan goed zelf gedaan worden maar wissel dan ook gelijk de remolie.

Als het een sensor is die naar de sensorhemel is gegaan moet je hem even uit laten lezen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Ja maar heeft die temp meter wel een doel als de blower op stand 1,2,3,4 etc. staat? Naar mijn logica niet.. Alleen als de blower op automatisch staat toch?

(ik kan het wel fout hebben ben ook geen monteur).
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Daar heb ie dan wel weer gelijk in. Ergensen kromme volt die spontane sprongen maakt? Laat hem hoe dan ook eens uitlezen, kun je lachen wat er zoal aan storingen is opgeslagen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Zal ik doen, desnoods vervang ik de unit van een sloper.

Bedankt voor de tips!
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”