Hallo,
Ik heb net een volvo 460 1.6 inj. uit 1995 gekocht om m'n vriendin te
leren rijden.
Vandaag reed ik op de autosnelweg en plotseling begonnen enkele
lampjes te branden. Dat van de handrem, koelwater, benzine, de
ruitesproeiers en de batterij. Opeens viel ook de stuurbekrachtiging weg.
Weet er iemand hoe dit zou komen?
Mvg.
460 doet raar
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 08:14
Wel, accu en alternator zijn onlangs vervangen. Daarna had ik geen
problemen meer. Deze morgen op de autosnelweg begon ineens
vanalles te branden (de bovenvermelde lichtjes).
Maar de wagen viel niet uit.
Ik heb nu wel gezien dat er een gaatje in de radiator zit en dat de koel-
vloeistof eruit is. Maar ik snap niet wat dat te maken zou hebben met
die andere waarschuwingslampjes + de stuurbekrachtiging die uitvalt?
Want alles is samen beginnen branden.
problemen meer. Deze morgen op de autosnelweg begon ineens
vanalles te branden (de bovenvermelde lichtjes).
Maar de wagen viel niet uit.
Ik heb nu wel gezien dat er een gaatje in de radiator zit en dat de koel-
vloeistof eruit is. Maar ik snap niet wat dat te maken zou hebben met
die andere waarschuwingslampjes + de stuurbekrachtiging die uitvalt?
Want alles is samen beginnen branden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 08:14
Heb net water in de radiator gedaan (moet vanavond nog thuis geraken)
Heb m'n eventjes laten draaien maar het lampje ging niet uit.
Nu wil hij ook al niet meer starten. Ik hoor duidelijk dat de batterij genoeg
energie heeft. De startmotor sukkelt ook niet hij stopt gewoon ergens
in z'n beweging. Een veiligheid? De dagen hiervoor begon de
radiator-fan al te draaien vanaf de motor een kwart warm had.
Nu stond hij bijna op half en hij draaide nog niet.
Heb ik de alternator verkeerd aangesloten? Heb er zo al 150 km mee
gereden. De - zit op de - en de + op de + maar die 2e kabel naar de -
snap ik niet.
Heb m'n eventjes laten draaien maar het lampje ging niet uit.
Nu wil hij ook al niet meer starten. Ik hoor duidelijk dat de batterij genoeg
energie heeft. De startmotor sukkelt ook niet hij stopt gewoon ergens
in z'n beweging. Een veiligheid? De dagen hiervoor begon de
radiator-fan al te draaien vanaf de motor een kwart warm had.
Nu stond hij bijna op half en hij draaide nog niet.
Heb ik de alternator verkeerd aangesloten? Heb er zo al 150 km mee
gereden. De - zit op de - en de + op de + maar die 2e kabel naar de -
snap ik niet.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 08:14
Tja probleem opgelost :oops:
De regelbout van de alternator was losgetrild waardoor de riem niet meer
spande en de wagen dus niet meer van stroom werdt voorzien.
Dus de koeler werkte niet meer, stuurbekrachtiging ook niet enz...
In de garage op m'n werk was het donker dus had ik het daar niet
gezien :oops:
Bedankt voor het meedenken.
De regelbout van de alternator was losgetrild waardoor de riem niet meer
spande en de wagen dus niet meer van stroom werdt voorzien.
Dus de koeler werkte niet meer, stuurbekrachtiging ook niet enz...
In de garage op m'n werk was het donker dus had ik het daar niet
gezien :oops:
Bedankt voor het meedenken.