Beste mensen,
De climate control in mijn C70, geeft een foutmelding aan.
Ik heb hem al laten uitlezen, alleen ze weten nog niet wat zij ermee moeten.
**Temperatuur sensor aanjager sensor systeem**
Dit is de melding die eruit kwam.
Hebben jullie enig idee ?
Fout Melding in CC
- t_w
- 4th Gear member
Tussen je ecc en je stuurwiel zit een rij met knoppen. Daar zit als het goed is ook een roostertje tussen. Dit is de betreffende sensor en grote kans dat die vol stof zit. Openen en schoonmaken kan de oplossing zijn. Heb ook wel eens gelezen dat in sommige gevallen de sensor dusdanig 'heen' is dat schoonmaken niet meer helpt, maar vervangen kan altijd nog 
http://www.forcee.nl/V70/V70-ECC_MCC%20 ... vangen.pdf

Volvo 480 Turbo '90 FWD MT Red - Sold...
Volvo V70R '98 FWD MT Pearl Saffron - Sold...
- Ivotjuuh
- 1st Gear member
- Contacteer:
Hmm, zou kunnen!! Maar zou dan door dat probleem door dat hij vies/of kapot is kunnen zijn dat de blower helemaal niks doet?t_w schreef:Tussen je ecc en je stuurwiel zit een rij met knoppen. Daar zit als het goed is ook een roostertje tussen. Dit is de betreffende sensor en grote kans dat die vol stof zit. Openen en schoonmaken kan de oplossing zijn. Heb ook wel eens gelezen dat in sommige gevallen de sensor dusdanig 'heen' is dat schoonmaken niet meer helpt, maar vervangen kan altijd nog
Mooie auto's blijven het he Meneer Reijnders ? Mocht dat het euvel zijn wisselen we hem even met de mijne om te kijken wat hij dan wel of juist niet doet ! Scheelt veel geld wellicht.
Bedankt Roffel collega's.. ^^
Cassis
Volvo C70 T5, Cassic-pearl, handgeschakeld, 1998, vol optie.
VAN MIJ
De Witte Slet
Volvo V50 T5, wit, geartronic, xenon, RTI, high-performance, vol leder, elektr. stoel, coming-home, spoiler, zwarte ramen, antraciete 18'' R velgen, 2005
VAN PA
Politie omschreef haar toen ik aangehouden werd als: ''Opvallende auto'' en ik omschrijf haar als de De Witte slet..
Volvo C70 T5, Cassic-pearl, handgeschakeld, 1998, vol optie.
VAN MIJ
De Witte Slet
Volvo V50 T5, wit, geartronic, xenon, RTI, high-performance, vol leder, elektr. stoel, coming-home, spoiler, zwarte ramen, antraciete 18'' R velgen, 2005
VAN PA
Politie omschreef haar toen ik aangehouden werd als: ''Opvallende auto'' en ik omschrijf haar als de De Witte slet..
-
- 1st Gear member
Ik heb een S80 1999 en daar zit dezelfde sensor in, althans hij lijkt er erg op. Ik heb deze eruit gehaald. Toen zag ik al dat deze niet meer draaide en dat verklaarde bij mij de slechte temperatuur verdeling/werking. Ik had overigens geen foutmeldingen. Daarna sensor uit elkaar gehaald, stof verwijderd, beetje WD40 op de asjes, in elkaar gezet en hij werkt weer!
Gerben
Gerben
-
- Starter
Ik heb de sensor vervangen.. gelukkig is de foutmelding er nu uit..
alleen werkt de aanjager/blower nog steeds niet.
Iemand nog een idee?
alleen werkt de aanjager/blower nog steeds niet.
Iemand nog een idee?
-
- 6th Gear member
Aanjager zelf stuk of de kachelweerstand,even het motortje eruit schroeven en kijken of hij het doet als je er spanning op zet.
Pas op met je vingers.
Pas op met je vingers.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
ik ga vandaag maar even mn aanjager eruit halen.. hopelijk dat, dat werkt.
-
- Starter
hij doet het weer.. moest een nieuwe aanjager in