Knoep bij uitsturen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Jak
4th Gear member

Hallo

Vanochtend (koud, je weet wel) hoorde ik bij het volledig uitdraaien en langzaam vooruit wegrijden en vette knoep, en een gevoel alsof de auto over een drempeltje moest.

Is dat enkel de aanslag invetten, of leidt hij aan een koudje ?
Ik heb het niet meer gehoord toen ie warm gereden was.
Wie weet wat het is ?

Groet, Jak
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Produkteigenschap. Alles is koud, de rubbers ook. Bij maximalen uitslag kan hij dan inderdaad een "knoep-geluid" geven. Ik heb zo'n vermoeden dat we daar allemaal wel (een beetje) last van hebben.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
toedeledoki
3rd Gear member

Als het geluid achter vandaan kwam, zou ik toch de handremschoenen (laten) controleren. Waneer deze afbreken (schijnt nogal eens voor te komen), dan kan dit een hoop schade tot gevolg hebben.
vincent65
3rd Gear member

Met je stuur draaien heeft toch niets met je handrem te maken!?
Die gebruik je zoiezo niet met dit weer lijkt mij....
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
crackedtooth
5th Gear member

vincent65 schreef:Met je stuur draaien heeft toch niets met je handrem te maken!?
Die gebruik je zoiezo niet met dit weer lijkt mij....
normale handrem (zonder vocht) bevriest niet, ik zet hem altijd op de handrem en in de 1e versnelling

vroeger heeft een neef lol gehad met geparkeerde autos verplaatsen cq op straat duwen :p lukte ook alleen wanneer de handrem er niet op stond.
Kinderen ;p
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
...

V70/2.4D/2003 schreef:Produkteigenschap. Alles is koud, de rubbers ook. Bij maximalen uitslag kan hij dan inderdaad een "knoep-geluid" geven. Ik heb zo'n vermoeden dat we daar allemaal wel (een beetje) last van hebben.
Hier hetzelfde. Met koud weer vanuit een haaks parkeervak de weg opdraaien geeft ook een 'knoep' geluid bij maximale stuuruitslag. Schokbrekers met toebehoren zijn recent vervangen en ook daarna nog hetzelfde.
charly
3rd Gear member

Heb hetzelfde. Doch heb vastgesteld dat het geluid erger wordt naarmate de banden versleten zijn. Wat ik trouwens binnen enkele dagen moet doen.
...

Ik zal er eens opletten of dit verschil uitmaakt. Vorige maand de winterbanden van de auto gehaald, omdat ik geen echte winter meer verwachtte...... vanochtend in 8cm sneeuw toch maar weer de winterbanden gemonteerd.

De zomerbanden zijn 17" en voor de helft opgereden en de winterbanden 16" en zo goed als nieuw, dus ik laat weten of dit wat uitmaakt. Misschien heeft het te maken met de stuuruitslag en het verschil tussen 16" en 17" velgen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”