mee eensedraket schreef:Je zou dat haast denken, maar de auto loopt werkelijk heel erg netjes. Ik zou dat echt uitsluiten. Als er een timingsprobleem zou zijn reed de aut heel anders. Dat moet je ook merken als hij warm is.lemmer schreef:krijg toch een beetje het idee dat hij op de een of andere manier niet op tijd inspuit. Jouw klacht in combinatie met de uitgeschoten verstuivers leggen daar het vermoeden. Als hij te vroeg inspuit, vooral op bedrijfstoerental, lopen de drukken enorm op. Wel vreemd, want dat zou toch weer een storing in de ECU moeten geven.kuupertie schreef:Mijn koudloop is op dit moment trouwens EEN GROOT DRAMA.
Het lijkt wel of er maar twee cilinders meekomen.
Koude start bij mijn xc met dezelde motor is op dit moment ook balen, ook net of niet al de poten gelijk meekomen. Geen storingen en de verstuivercorrectie ruim binnen de marges. Gebruik nu continu de standkachel om een beetje snel te starten.
gebonk en geratel
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
mee eensedraket schreef:Je zou dat haast denken, maar de auto loopt werkelijk heel erg netjes. Ik zou dat echt uitsluiten. Als er een timingsprobleem zou zijn reed de aut heel anders. Dat moet je ook merken als hij warm is.lemmer schreef:krijg toch een beetje het idee dat hij op de een of andere manier niet op tijd inspuit. Jouw klacht in combinatie met de uitgeschoten verstuivers leggen daar het vermoeden. Als hij te vroeg inspuit, vooral op bedrijfstoerental, lopen de drukken enorm op. Wel vreemd, want dat zou toch weer een storing in de ECU moeten geven.kuupertie schreef:Mijn koudloop is op dit moment trouwens EEN GROOT DRAMA.
Het lijkt wel of er maar twee cilinders meekomen.
Koude start bij mijn xc met dezelde motor is op dit moment ook balen, ook net of niet al de poten gelijk meekomen. Geen storingen en de verstuivercorrectie ruim binnen de marges. Gebruik nu continu de standkachel om een beetje snel te starten.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Even alles op een rijtje, er weer even fris naar kijken.
je begon vorig jaar met dat D5 plopt en bonkt (zware dreun) en deze geluiden mee gaan met het toerental.
Dat Verbruik is normaal is < 6l, vermogen is ok, top is ok, geen roken, start goed, dieselt niet na, geen overdreven schokken of trillen.
De diagnose is dan:
4 defecte injectoren en een roetaanslag in het inlaatsysteem. Injectoren zijn vervangen, auto start hierna nog goed.
Maar bij warme motor blijft stationaire bonk (plof). Het is niet beter en niet slechter geworden.
Slecht lopen bij koude motor voeg je er aan toe.
Opnieuw de diagnose: kleppenmechanisme
Dat de auto bij temperaturen onder 5 graden Celsius stottert hij de eerste 500m bij 1500-2000 rpm
Volvo technisch journaal 2011-01-06: Geklop vanuit de kleppentrein
Vervolgens heb je de rollers (ander soort ingezet) en stoters laten vervangen en hierna is het gebonk en geratel weg.
Wat wel blijft is dat bij temperaturen lager dan 7 graden Celsius de motor bij 1500-2000 rpm begint in te houden en dat het motorgeluid dan nogal rauw is. Bij controle blijkt vervolgens:
MarioC70 geeft vervolgens aan dat distributieriem bij een door hem gecontroleerde V70 al ruim 60000km een tand verkeerd stond, waar door “specialisten al veel aan was vervangen.
Je hebt het vervolgens weer over een temperatuur sensor, maar niet wat hier mee zou zijn.
Vervolgens staat je vrouw met de auto aan de kant omdat deze nogal rookte, oorzaak: Injector drie los, 1 bout afgebroken en bij de andere is de draad beschadigd.
Je blijft aangeven dat de koudloop EEN GROOT DRAMA is en dat het lijkt of er maar twee cilinders meekomen.
Je geeft ook aan dat de motor verder goed oppakt en perfect rijdt, nadat hij 2uur aan de koelvloeistofverwarmer heeft gestaan. Maar dat je momenteel geen? merkbare voordelen ondervind ik van de verwarmer.
In een ander topic geef je aan: “mijn koude start problemen zijn opgelost. Vanmorgen naar een uurtje was de auto lekker warm en startte de auto een stuk fijner”.
JUISTE ANALYSE?
Gezien het bovenstaande is namelijk mijn conclusie dat je een probleem hebt met de gloeibougies cq waar ze door worden aangestuurd.
Maar heb je het volgende nog gedaan? om een en ander toch uit te sluiten?
1) Gecontroleerd of de distributie op tijd staat?
2) Gecontroleerd of de temperatuursensor correct functioneert?
3) Waaruit blijkt dat het brandstoffilter goed is? Is deze vervangen?
Ik kan je het volgende nog aanbieden:
Op de Noordelijke Power-Flushdag te Ommen, komt voor deze dag een relatie van Gery Slot mee, die langdurig ervaring heeft met Volvo en beschikt over de laatste state of the art AUTOLOGIC apparatuur en VIDA. (eventuele kosten moet je daar met hen bespreken)
Zie hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.p
je begon vorig jaar met dat D5 plopt en bonkt (zware dreun) en deze geluiden mee gaan met het toerental.
Dat Verbruik is normaal is < 6l, vermogen is ok, top is ok, geen roken, start goed, dieselt niet na, geen overdreven schokken of trillen.
De diagnose is dan:
4 defecte injectoren en een roetaanslag in het inlaatsysteem. Injectoren zijn vervangen, auto start hierna nog goed.
Maar bij warme motor blijft stationaire bonk (plof). Het is niet beter en niet slechter geworden.
Slecht lopen bij koude motor voeg je er aan toe.
Opnieuw de diagnose: kleppenmechanisme
Dat de auto bij temperaturen onder 5 graden Celsius stottert hij de eerste 500m bij 1500-2000 rpm
Volvo technisch journaal 2011-01-06: Geklop vanuit de kleppentrein
Vervolgens heb je de rollers (ander soort ingezet) en stoters laten vervangen en hierna is het gebonk en geratel weg.
Wat wel blijft is dat bij temperaturen lager dan 7 graden Celsius de motor bij 1500-2000 rpm begint in te houden en dat het motorgeluid dan nogal rauw is. Bij controle blijkt vervolgens:
- Temp sensor OK
- Gloeibougies OK
- EGR OK
- Brandstoffilter OK
- 2x storingen in Vida op het gloeibougierelais, oorzaak zou zijn dat 2 gloeibougies een beetje los zaten.
- Weerstand op gloeibougies 2 en 5 lager dan de overige 3. Weerstand over gloeibougies: allemaal keurig 1 ohm.
- Accuspanning laag (12V), maar geeft geen startproblemen.
- EGR blijft op 95% staan
- Vacuümtest gedaan = OK.
- Alle bougies 12V
- Alle temperatuursensoren 4Kohm
MarioC70 geeft vervolgens aan dat distributieriem bij een door hem gecontroleerde V70 al ruim 60000km een tand verkeerd stond, waar door “specialisten al veel aan was vervangen.
Je hebt het vervolgens weer over een temperatuur sensor, maar niet wat hier mee zou zijn.
Vervolgens staat je vrouw met de auto aan de kant omdat deze nogal rookte, oorzaak: Injector drie los, 1 bout afgebroken en bij de andere is de draad beschadigd.
Je blijft aangeven dat de koudloop EEN GROOT DRAMA is en dat het lijkt of er maar twee cilinders meekomen.
Je geeft ook aan dat de motor verder goed oppakt en perfect rijdt, nadat hij 2uur aan de koelvloeistofverwarmer heeft gestaan. Maar dat je momenteel geen? merkbare voordelen ondervind ik van de verwarmer.
In een ander topic geef je aan: “mijn koude start problemen zijn opgelost. Vanmorgen naar een uurtje was de auto lekker warm en startte de auto een stuk fijner”.
JUISTE ANALYSE?
Gezien het bovenstaande is namelijk mijn conclusie dat je een probleem hebt met de gloeibougies cq waar ze door worden aangestuurd.
Maar heb je het volgende nog gedaan? om een en ander toch uit te sluiten?
1) Gecontroleerd of de distributie op tijd staat?
2) Gecontroleerd of de temperatuursensor correct functioneert?
3) Waaruit blijkt dat het brandstoffilter goed is? Is deze vervangen?
Ik kan je het volgende nog aanbieden:
Op de Noordelijke Power-Flushdag te Ommen, komt voor deze dag een relatie van Gery Slot mee, die langdurig ervaring heeft met Volvo en beschikt over de laatste state of the art AUTOLOGIC apparatuur en VIDA. (eventuele kosten moet je daar met hen bespreken)
Zie hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.p
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Mijn excuses voor het feit dat ik soms onduidelijk ben.
Je samenvatting klopt.
Ik ben blij met de verwarmer omdat het mijn koudloop probleem maskeert.
1. Nee, maar maandag breng ik hem weer weg voor controle.
2. Weerstanden zijn volgens tabel ed.
3. Ja en nog eens gecontroleerd.
Link zal ik bekijken
Je samenvatting klopt.
Ik ben blij met de verwarmer omdat het mijn koudloop probleem maskeert.
1. Nee, maar maandag breng ik hem weer weg voor controle.
2. Weerstanden zijn volgens tabel ed.
3. Ja en nog eens gecontroleerd.
Link zal ik bekijken
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Maandag komen er ruilinjectoren in om uit te sluiten dat het toch aan de nieuwe injectoren ligt.
Zaterdag 11-02 ga ik naar de Flush dag....wellicht valt daar nog iets te bereiken.
Zaterdag 11-02 ga ik naar de Flush dag....wellicht valt daar nog iets te bereiken.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Geen ruilinjectoren vandaag.....wel een nieuw gloeibougiesrelais.
Opnieuw storing volgens VIDA op dit ding...hoewel 12V aankomt en de weerstand OK is.
Morgen een update
Opnieuw storing volgens VIDA op dit ding...hoewel 12V aankomt en de weerstand OK is.
Morgen een update
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Besproken met Gery, repareren zal waarschijnlijk niet gaan, maar uit lezen met met AUTOLOGIC (uitlees en programmeer apparatuur) en ook VIDA geeft misschien nieuwe inzichten.kuupertie schreef:Zaterdag 11-02 ga ik naar de Flush dag....wellicht valt daar nog iets te bereiken.
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Ik rij nu drie dagen rond met verstuivers uit een vast gelopen S60 van garagebedrijf nr 2. Tot op heden zonder inhouden.
Mijn conclusie: de overbodig vernieuwde (revisie) verstuivers van garagebedrijf nr 1 waren niet in orde...
Ik moet natuurlijk de ruilverstuivers weer terugruilen.
Iemand tips over hoe daarna met garage nr 1 om te gaan ?
Mijn conclusie: de overbodig vernieuwde (revisie) verstuivers van garagebedrijf nr 1 waren niet in orde...
Ik moet natuurlijk de ruilverstuivers weer terugruilen.
Iemand tips over hoe daarna met garage nr 1 om te gaan ?
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Er is een geschil ten aanzien van de kwaliteit van het geleverde produkt. Aannemelijk gemaakt kan worden dat het produkt niet voldoet aan de eisen die daaraan mogen woren gesteld. Dat brengt onverwijld met zich dat de bepalingen van het BW dataangaande van toepassing zijn en er aldus sprake is van consumentenbescherming.
In plat Nederlands: die krengen doen niet wat ze zouden moeten doen en deugen dus niet. Retour afzender met die verstuivers en (een significant deel van) de centen naar jou.
Heb je een rechtsbijstandverzekering Gert-Jan?
In plat Nederlands: die krengen doen niet wat ze zouden moeten doen en deugen dus niet. Retour afzender met die verstuivers en (een significant deel van) de centen naar jou.
Heb je een rechtsbijstandverzekering Gert-Jan?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Fijn dat je er achter bent wat het euvel is. Ben bang dat je er met garage 1 niet zo makkelijk uit gaat komen. Rechtsbijstand helpt vaak alleen maar als het een bovag garage betreft, maar je hebt dus helemaal geen rechtsbijstand zo te zien. Ik zou eens langs gaan om te praten. Ben je daar al eens geweest met de klachten die je had?
Dit is overigens de reden dat ik altijd adviseer om nieuwe injectoren te kopen. Het is niet zo simpel als het lijkt. Een injector uit elkaar halen en vervangen van nieuwe ringetjes is niet zo moeilijk, maar goed afstellen is een heel ander verhaal. Veel mensen staren zich alleen maar blind op de prijs per injector, maar achteraf heb je heel wat extra kosten.
Dit is overigens de reden dat ik altijd adviseer om nieuwe injectoren te kopen. Het is niet zo simpel als het lijkt. Een injector uit elkaar halen en vervangen van nieuwe ringetjes is niet zo moeilijk, maar goed afstellen is een heel ander verhaal. Veel mensen staren zich alleen maar blind op de prijs per injector, maar achteraf heb je heel wat extra kosten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Waar het wettelijk vooral om gaat is dat jij garage no1 geïnformeerd heb over het probleem nadat hun de klus hadden gedaan. Heb je ze duidelijk de kans gegeven om hun fout te herstellen, en is daar schriftelijk bewijs van. Volgens de wet moet je altijd een partij de kans geven zijn fouten te herstellen.V70/2.4D/2003 schreef:Er is een geschil ten aanzien van de kwaliteit van het geleverde produkt. Aannemelijk gemaakt kan worden dat het produkt niet voldoet aan de eisen die daaraan mogen woren gesteld. Dat brengt onverwijld met zich dat de bepalingen van het BW dataangaande van toepassing zijn en er aldus sprake is van consumentenbescherming.
In plat Nederlands: die krengen doen niet wat ze zouden moeten doen en deugen dus niet. Retour afzender met die verstuivers en (een significant deel van) de centen naar jou.
Heb je een rechtsbijstandverzekering Gert-Jan?
Feit is dat de verstuivers niet in orde waren, en je verwachte ook geen nieuwe, maar wel binnen de gestelde marges.
Feit is dat de ruilverstuivers ook niet nieuw zijn maar het probleem wel oplossen
Waren alle 5 ruilverstuivers niet goed, of is het een van de verstuivers.
Als het een degelijke garage is, gaan ze echt niet de discussie met je aan en stellen ze je kosteloos voor de bij hun gemaakte kosten.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Loopt hij ook beter stationair? en is het op 3 poten lopen bij de koudestart ook voorbij?
Ik heb deze week de gloeibougies laten vervangen nadat de accu (1 jaar oud) leeg was getrokken. Ze waren de week daarvoor nog gecontyroleerd en goed bevonden door de volvo dealert, er kwam nu ineens een storing in de ECM die het defect aangaf. Moet zeggen dat hij nu veeeel beter start, en bij -10 liep hij na 2 a 3 seconden netjes rond.
Blijven vreemde dingen die volvos, met een erg onbetrouwbare ECM. Ik heb nu echt al veel storingen gehad zoals EGR, Wervelklep en gloeibougies waardoor hij voor mijn gevoel niet goed liep maar er geen lampje in het motormanagement aan ging.
Ik heb deze week de gloeibougies laten vervangen nadat de accu (1 jaar oud) leeg was getrokken. Ze waren de week daarvoor nog gecontyroleerd en goed bevonden door de volvo dealert, er kwam nu ineens een storing in de ECM die het defect aangaf. Moet zeggen dat hij nu veeeel beter start, en bij -10 liep hij na 2 a 3 seconden netjes rond.
Blijven vreemde dingen die volvos, met een erg onbetrouwbare ECM. Ik heb nu echt al veel storingen gehad zoals EGR, Wervelklep en gloeibougies waardoor hij voor mijn gevoel niet goed liep maar er geen lampje in het motormanagement aan ging.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Net even bijgelezen en de aanvullingen van lemmer kloppen.
A propos: Gert-Jan, van harte, nu kan na al dat gedonder het genieten beginnen, op naar de half miljoen km.
A propos: Gert-Jan, van harte, nu kan na al dat gedonder het genieten beginnen, op naar de half miljoen km.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
1 4CHLTbL 4427 0445110 251 30750283 3407 58512 939
2 4CHSCHN 4548 0445110 251 30750283 1415 58528 939
3 48IS5B1 3883 0445110 251 30750283 3408 58528 939
4 4CS688A 0268 0445110 251 30750283 2410 68113 939
5 4CRALBN 3875 0445110 251 30750283 3404 58258 939
Hierbij de nummers van de verstuivers die zorgen voor een slechte koudloop. Dat is met andere opgelost.
Ik heb nooit gekozen tussen nieuwe of revisie. Ik heb mijn auto weggebracht ter analyse en reparatie.
Ik heb een dossier opgebouwd en ik denk dat dit topic ook voldoende bewijs opleverd.
Garage 1 wil de uitgebouwde injectoren nogmaals beoordelen....dus breng ik ze morgen maar weg.
Vandaag had ik overigens nog even lekkage op verstuiver 5. Volgens mij is mijn D5 vervloekt.
2 4CHSCHN 4548 0445110 251 30750283 1415 58528 939
3 48IS5B1 3883 0445110 251 30750283 3408 58528 939
4 4CS688A 0268 0445110 251 30750283 2410 68113 939
5 4CRALBN 3875 0445110 251 30750283 3404 58258 939
Hierbij de nummers van de verstuivers die zorgen voor een slechte koudloop. Dat is met andere opgelost.
Ik heb nooit gekozen tussen nieuwe of revisie. Ik heb mijn auto weggebracht ter analyse en reparatie.
Ik heb een dossier opgebouwd en ik denk dat dit topic ook voldoende bewijs opleverd.
Garage 1 wil de uitgebouwde injectoren nogmaals beoordelen....dus breng ik ze morgen maar weg.
Vandaag had ik overigens nog even lekkage op verstuiver 5. Volgens mij is mijn D5 vervloekt.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Pas maar op. Er waren tijden dat dergelijke vervloekte dingen ritueel werden verbrand. Je zal 't net beleven.....Volgens mij is mijn D5 vervloekt.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant