stoelverwarming volvo 960

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Bij mijn 960 uit 1995 werkt bijde stoelverwarmingen niet wat wel jammer is met de huidige temperaturen buiten.

Bij de linker stoel hoor ik duidelijk een relais klikken onder de stoel bij inschakelen van de stoel. Recht hoor ik niks. Wel gaan de lampjes van de schakelaars aan.

Graag heb ik het gewoon werkend maar geen idee waar ik moet zoeken. Zelf zat ik nog te denken om het relais van de linker stoel om te wisselelen met de rechter om te kijken of de rechter stoel dan warm word dan weet ik iig dat ik 1 relais nodig heb.
Enkel geen idee waarom de linker dan niet werkt.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21408
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

In en onder je stoelen liggen de verwarmingsmatten verweven in de zitting.

Je kunt controleren of daar wel spanning op komt te staan (blijkbaar wel want je hoort iets klikken). Ik denk dan dat de matten kapot zijn en dus niet warm worden.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Het klikje is denk ik het relais wat ik hoor.
Ik zal een meten. Weet ieman welke drwden naar de matten taan zodat ik de weerstand kan meten. Hoop dat die niet kapot zijn want dat zql wel duur zijn om te vervangen.

Ik heb ook eens gehoord van een thermostaat? Kan je daar makkelijk bij? En hoe test ik die?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21408
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

http://caunter.ca/volvo960/
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/

Mag ik per PB je mailadres? Er staan op mijn computers nog een aantal pdf-jes die erg nuttig zijn voor jouw auto.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Bedankt! PM gestuurd
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

De thermostaat is hetzelfde als het relais.
Het is bij een elektrische verstelbare stoel alleen erg lastig om het relais uit te wissen als de stoel nog in de auto staat.

In 9 van de 10 gevallen is het matje in de stoelzitting defekt aan de portierzijde. Hier heeft de zitting veel te lijden van het in- en uitstappen.
Omdat de matjes in de zitting en de leuning in serie staan doen geen van beide het meer.
Je kan dus eerst beginnen met de zitting aan de portierzijde los te maken en te kijken hoe het matje er daar uit ziet. Als je geluk hebt scheelt dat veel werk. Gewoon het slechte stukje er uit knippen, aan elkaar knopen en een beetje soldeer op leggen. Van de reparatie van mijn matje in de V90 heb ik foto's op de v700 site gezet.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”