Whahaha, zoek jij nog deelnemers? Maar ik ben 't met je eens dat als de motor op temperatuur is, de slip wel verdwenen moet zijn.AlexV70 schreef:Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Slippende ? automaat
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
rjvandamme
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46
Valt dat onder garantie denk je ?Lijkt mij een gevalletje Flushen.
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
-
rjvandamme
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46
Maar na 100.000 km is het nieuwe er wel weer af. Met die van mij was destijds echt niet meer te rijden en dat was toen bij 2 ton. Maar er zijn hier op het forum ook leden die na 3 ton nog altijd de originele ETM zeggen te hebben.
Dan kan ik nog wel even rijden. Ik rijd er slecht 12.000 per jaar...
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
-
Gast
Dat zou je idd kunnen denken, maar dit lijkt mij duidelijk een gevalletje garantie.Oceanracer schreef:Whahaha, zoek jij nog deelnemers? Maar ik ben 't met je eens dat als de motor op temperatuur is, de slip wel verdwenen moet zijn.AlexV70 schreef:Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Dit mag de dealer Flushen.....
-
rjvandamme
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46
Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
-
rjvandamme
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46
Alex jij gelooft dus niet dat het te maken zou kunnen hebben met koude motor en of nieuwe ETM ?
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
-
Gast
Gezien de km-stand is het slippen wat jij noemt een bekend fenomeen.rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
Meestal merkt de eigenaar het niet omdat het er langzaam insluipt.
-
rjvandamme
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46
Krijg je van dit slippen foutmeldingen of moet ik de dealer zien te overtuigen ?
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Toegegeven, jij bezit geen geartronic (hier ook wel giertronic genoemd) maar wilde je onderstaande reacties niet onthouden:rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
elvis21 schreef:Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.
Komt overigens uit dit topic.Thom schreef:...hetgeen keurig in je instructieboekje vermeld staat
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
Gast
De kou maakt dat je het slippen eerder opmerkt. Hoe warmer het wordt hoe minder het slippen wordt.rjvandamme schreef:Alex jij gelooft dus niet dat het te maken zou kunnen hebben met koude motor en of nieuwe ETM ?
De ETM (stand van de gasklep) en de bak zijn met elkaar verbonden.
Het is goed mogelijk dat bij de nieuwe ETM, de nieuwe software de bak net iets anders aanstuurt.
In dit geval lijkt mij Flushen van de bak een goede start en even nieuwe software laden.
Goed mogelijk dat de dealer zegt dat automaatbakolie nooit ververst hoeft te worden.
De verhalen op dit forum geven toch een ander beeld.
-
Gast
Nu is de kunst om aan te geven wat normaal is en wat niet.Oceanracer schreef:Toegegeven, jij bezit geen geartronic (hier ook wel giertronic genoemd) maar wilde je onderstaande reacties niet onthouden:rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
elvis21 schreef:Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.Komt overigens uit dit topic.Thom schreef:...hetgeen keurig in je instructieboekje vermeld staat
-
rjvandamme
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46
Ga morgen nog even toeren en als het probleem zich weer voordoet dan bel ik maandagochtend Verkerk.
Bedankt tot zo ver !!
Bedankt tot zo ver !!
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
-
Gast
Nee, geen fout meldingen.rjvandamme schreef:Krijg je van dit slippen foutmeldingen of moet ik de dealer zien te overtuigen ?
Tja als de dealer garant staat dat de bak over een 1/2 of een 1 jaar niet de geest geeft......
Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).
-
rjvandamme
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46
Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).
Ik zie dat jouw bak 11 feb wordt geflushed. Dus laat me jouw bevindingen weten !
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
-
Gast
En van de andere 14 leden?rjvandamme schreef:Ik zie dat jouw bak 11 feb wordt geflushed. Dus laat me jouw bevindingen weten !Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).
Welke automaat heb je trouwens, geartronic of "normaal"?
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Op deze site staat ook veel info over de AW bakken en hoe ze reageren bij diverse pookstanden, koude start etc.
Bij mij is de bak bij koude motor ook trager met opschakelen. Schijnt met drukopbouw te maken te hebben.
gr. Edwin.
Bij mij is de bak bij koude motor ook trager met opschakelen. Schijnt met drukopbouw te maken te hebben.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
rjvandamme
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46
Welke automaat heb je trouwens, geartronic of "normaal"?
Gewoon de normale versie. Dus louter met W stand. In m'n oude v70 classic zat nog een S stand > waar is die overigens gebleven ?
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
-
rjvandamme
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46
Vandaag ff een tourtje gemaakt van ca 30 km en het probleem
>
Ik denk dat het nieuwe ETM de automaat en de computer ff aan elkaar moe(s)ten wennen.
Toch wil ik de automaat voorzien van nieuwe olie. Of ik dat bij de dealer moet doen of via de gerry slot methode of wat dan ook weet ik nog niet.
Voor als nog heb ik de auto nog maar 3 weken en wil dat nog niet direct doen.
>
Leek na genoeg weg. Nogmaals ik weet niet hoe dit type automaat daadwerkelijk in nieuwstaat behoort te schakelen, maar oke de auto is ook niet nieuw.de auto trekt tot ca. 2000 toeren en vanaf 2000 tot 2500 toeren lijkt het of er trekkracht ontbreekt. Het lijkt net als of de automaat slipt. Toen ik er op ging letten heeft de auto dit ca. 3 a 4 keer gedaan op een ritje van 20km. Verder schakelt de automaat prima, en als ik van de P naar D schakel pakt de bak direct.
Ik denk dat het nieuwe ETM de automaat en de computer ff aan elkaar moe(s)ten wennen.
Toch wil ik de automaat voorzien van nieuwe olie. Of ik dat bij de dealer moet doen of via de gerry slot methode of wat dan ook weet ik nog niet.
Voor als nog heb ik de auto nog maar 3 weken en wil dat nog niet direct doen.
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Ik vraag me ook af of de garantie nog wel geldt als je een dergelijke flushactie op eigen initiatief zou ondernemen!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)















