Slippende ? automaat

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

AlexV70 schreef:Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Whahaha, zoek jij nog deelnemers? Maar ik ben 't met je eens dat als de motor op temperatuur is, de slip wel verdwenen moet zijn.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
rjvandamme
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46

Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Valt dat onder garantie denk je ?
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
rjvandamme
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46

Maar na 100.000 km is het nieuwe er wel weer af. Met die van mij was destijds echt niet meer te rijden en dat was toen bij 2 ton. Maar er zijn hier op het forum ook leden die na 3 ton nog altijd de originele ETM zeggen te hebben.

Dan kan ik nog wel even rijden. Ik rijd er slecht 12.000 per jaar...
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
Gast

Oceanracer schreef:
AlexV70 schreef:Lijkt mij een gevalletje Flushen.
Whahaha, zoek jij nog deelnemers? Maar ik ben 't met je eens dat als de motor op temperatuur is, de slip wel verdwenen moet zijn.
Dat zou je idd kunnen denken, maar dit lijkt mij duidelijk een gevalletje garantie. :P
Dit mag de dealer Flushen.....
rjvandamme
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46

Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
rjvandamme
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46

Alex jij gelooft dus niet dat het te maken zou kunnen hebben met koude motor en of nieuwe ETM ?
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
Gast

rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
Gezien de km-stand is het slippen wat jij noemt een bekend fenomeen.
Meestal merkt de eigenaar het niet omdat het er langzaam insluipt.
rjvandamme
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46

Krijg je van dit slippen foutmeldingen of moet ik de dealer zien te overtuigen ?
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
Toegegeven, jij bezit geen geartronic (hier ook wel giertronic genoemd) maar wilde je onderstaande reacties niet onthouden:
elvis21 schreef:Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.
Thom schreef:...hetgeen keurig in je instructieboekje vermeld staat :wink:
Komt overigens uit dit topic.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

rjvandamme schreef:Alex jij gelooft dus niet dat het te maken zou kunnen hebben met koude motor en of nieuwe ETM ?
De kou maakt dat je het slippen eerder opmerkt. Hoe warmer het wordt hoe minder het slippen wordt.
De ETM (stand van de gasklep) en de bak zijn met elkaar verbonden.
Het is goed mogelijk dat bij de nieuwe ETM, de nieuwe software de bak net iets anders aanstuurt.
In dit geval lijkt mij Flushen van de bak een goede start en even nieuwe software laden.
Goed mogelijk dat de dealer zegt dat automaatbakolie nooit ververst hoeft te worden.
De verhalen op dit forum geven toch een ander beeld.
Gast

Oceanracer schreef:
rjvandamme schreef:Er staat niks over het slippen van de automaat en of lock up in het intstutieboekje.
Ik ga het de aankomende dagen even in de gate houden en laat weten of het weg is gegaan
Toegegeven, jij bezit geen geartronic (hier ook wel giertronic genoemd) maar wilde je onderstaande reacties niet onthouden:
elvis21 schreef:Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.
Thom schreef:...hetgeen keurig in je instructieboekje vermeld staat :wink:
Komt overigens uit dit topic.
Nu is de kunst om aan te geven wat normaal is en wat niet.
rjvandamme
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46

Ga morgen nog even toeren en als het probleem zich weer voordoet dan bel ik maandagochtend Verkerk.
Bedankt tot zo ver !!
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
Gast

rjvandamme schreef:Krijg je van dit slippen foutmeldingen of moet ik de dealer zien te overtuigen ?
Nee, geen fout meldingen.
Tja als de dealer garant staat dat de bak over een 1/2 of een 1 jaar niet de geest geeft......

Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).
rjvandamme
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46

Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).

Ik zie dat jouw bak 11 feb wordt geflushed. Dus laat me jouw bevindingen weten !
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
Gast

rjvandamme schreef:
Tip: ga eens rijden in een andere vergelijkbare Volvo automaat (èèn die geflushd is).
Ik zie dat jouw bak 11 feb wordt geflushed. Dus laat me jouw bevindingen weten !
En van de andere 14 leden? :P
Welke automaat heb je trouwens, geartronic of "normaal"?
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1956
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Op deze site staat ook veel info over de AW bakken en hoe ze reageren bij diverse pookstanden, koude start etc.

Bij mij is de bak bij koude motor ook trager met opschakelen. Schijnt met drukopbouw te maken te hebben.

gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gast

Leuk. Ook nog gevonden in NL versie?
rjvandamme
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46

Welke automaat heb je trouwens, geartronic of "normaal"?

Gewoon de normale versie. Dus louter met W stand. In m'n oude v70 classic zat nog een S stand > waar is die overigens gebleven ?
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
rjvandamme
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 05.03.2007 - 21:46

Vandaag ff een tourtje gemaakt van ca 30 km en het probleem

>
de auto trekt tot ca. 2000 toeren en vanaf 2000 tot 2500 toeren lijkt het of er trekkracht ontbreekt. Het lijkt net als of de automaat slipt. Toen ik er op ging letten heeft de auto dit ca. 3 a 4 keer gedaan op een ritje van 20km. Verder schakelt de automaat prima, en als ik van de P naar D schakel pakt de bak direct.
Leek na genoeg weg. Nogmaals ik weet niet hoe dit type automaat daadwerkelijk in nieuwstaat behoort te schakelen, maar oke de auto is ook niet nieuw.

Ik denk dat het nieuwe ETM de automaat en de computer ff aan elkaar moe(s)ten wennen.

Toch wil ik de automaat voorzien van nieuwe olie. Of ik dat bij de dealer moet doen of via de gerry slot methode of wat dan ook weet ik nog niet.
Voor als nog heb ik de auto nog maar 3 weken en wil dat nog niet direct doen.
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Ik vraag me ook af of de garantie nog wel geldt als je een dergelijke flushactie op eigen initiatief zou ondernemen!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”