Hi,
Ik heb een V70 op het oog met 250.000 kilometer. Het is een full option 2.5 diesel met automaat uit 1998. Hij heeft een groot onderhoud gehad 1000Km geleden waarbij de banden (17") en remblokken vervangen zijn. Waar moet ik zeker op letten als ik ga kijken? Wat zijn bekende problemen?
Tien jaar geleden heb ik een 850 gehad met dezelfde motor maar die had natuurlijk niet zoveel kilometers gedaan.
Alvast bedankt!
V70 met 250.000km kopen, waar moet ik op letten
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Distrb riem zou ik sowieso nakijken.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
W0UT, wat jij moet doen is een onafhankelijke aankoopkeuring uit laten voeren. Speciale aandacht voor de distributie en versnellingsbak en de laatste zonodig preventief laten flushen.
De notor hoeft geen probleem te zijn alhoewel 2,5 ton voor een 98-er eigenlijk te weinig km's is voor ee diesel van die leeftijd. Waarom? Voor een diesel is het feitelijk normaal dat deze 30k per jaar of meer om de oren krijgt. Een km-stand van dik 4 ton was dus ook "normaal" en mogelijk geweest. Laat daar dus goed naar kijken!
Het VAG blok is trouwens helemaal niet slecht en sommigen stellen dat deze beter is dan de D5 van Volvo zelve maar dat is een ander punt van discussie.
Kost dat ding en heb je een link naar een advertentie, dan kunnen we er nog meer van zeggen.
De notor hoeft geen probleem te zijn alhoewel 2,5 ton voor een 98-er eigenlijk te weinig km's is voor ee diesel van die leeftijd. Waarom? Voor een diesel is het feitelijk normaal dat deze 30k per jaar of meer om de oren krijgt. Een km-stand van dik 4 ton was dus ook "normaal" en mogelijk geweest. Laat daar dus goed naar kijken!
Het VAG blok is trouwens helemaal niet slecht en sommigen stellen dat deze beter is dan de D5 van Volvo zelve maar dat is een ander punt van discussie.
Kost dat ding en heb je een link naar een advertentie, dan kunnen we er nog meer van zeggen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31.01.2012 - 21:30
Ik ga even uitzoeken of ik hier in Spanje zo'n soortgelijke keuring kan laten uitvoeren. Als ik hem koop steek ik hem sowieso meteen even binnen bij een dealer om hem na te laten kijken.
Hier is de link naar de advertentie. Het is wel in het Spaans natuurlijk maar als je de url in Google Translate gooit vertaalt hij het redelijk goed:
http://www.autoscout24.es/Details.aspx? ... eaMigrated
De bumpers hebben nogal geleden maar dat is normaal hier in Spanje. Voor Spaanse normen ziet deze auto er (voor zijn leeftijd) nog erg goed uit.
Hier is de link naar de advertentie. Het is wel in het Spaans natuurlijk maar als je de url in Google Translate gooit vertaalt hij het redelijk goed:
http://www.autoscout24.es/Details.aspx? ... eaMigrated
De bumpers hebben nogal geleden maar dat is normaal hier in Spanje. Voor Spaanse normen ziet deze auto er (voor zijn leeftijd) nog erg goed uit.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31.01.2012 - 21:30
Ondertussen heb ik meer info over de auto. 2000 km geleden heeft hij een groot onderhoud gehad bij een officiële Volvo dealer hier in Valencia. Daarbij zijn de volgende onderdelen vervangen:
- olie
- remblokken
- alternator
- startmotor
- distributieriem
- 4 banden
De eigenaar heeft pech gehad want 2000km later heeft de automaat het begeven. Hij rijdt nog wel zolang hij koud staat maar zodra de motor op temperatuur stopt de automaat met werken. Bij volvo vragen ze €2500 om de automaat te vervangen.
Volgens de huidige eigenaar kan het voor €1200 ook gerepareerd worden met een tweedehands automaat. Daar ben ik nu naar op zoek om te kijken of dat effectief zo is.
Hij wil de auto verkopen voor €1800 maar volgens mij krijg ik het nog wel tot €1500. Ik vraag me af, is het de moeite om dit te doen? Het is tenslotte een goeie auto met zowat alle opties die je kan bedenken. Als er een nieuwe (tweedehands) automaat in zit kan ik vast nog 100000km verder. Zijn er verder nog grote risico's aan verbonden?
Bedenkingen zijn welkom!
- olie
- remblokken
- alternator
- startmotor
- distributieriem
- 4 banden
De eigenaar heeft pech gehad want 2000km later heeft de automaat het begeven. Hij rijdt nog wel zolang hij koud staat maar zodra de motor op temperatuur stopt de automaat met werken. Bij volvo vragen ze €2500 om de automaat te vervangen.
Volgens de huidige eigenaar kan het voor €1200 ook gerepareerd worden met een tweedehands automaat. Daar ben ik nu naar op zoek om te kijken of dat effectief zo is.
Hij wil de auto verkopen voor €1800 maar volgens mij krijg ik het nog wel tot €1500. Ik vraag me af, is het de moeite om dit te doen? Het is tenslotte een goeie auto met zowat alle opties die je kan bedenken. Als er een nieuwe (tweedehands) automaat in zit kan ik vast nog 100000km verder. Zijn er verder nog grote risico's aan verbonden?
Bedenkingen zijn welkom!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
W0UT, Wees berstandig, toppertje heeft zijn V70 ook min of meer te koop staan. Koop die, ongezien en voor veel te veel geld, dan ben je beter af dan met deze.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31.01.2012 - 21:30
Maar dat schrijf ik toch in m'n tekst. Hij staat nu voor €1800 en daar kan ik vast €1500 van maken of minder.
Wat het uiterlijk betreft, Spaanse auto's hebben allemaal wel een paar deuken of schrammen.
Als ik hem kan laten repareren voor €1200 dan heb ik €2700 betaald voor een auto die verder goed in orde is.
Wat het uiterlijk betreft, Spaanse auto's hebben allemaal wel een paar deuken of schrammen.
Als ik hem kan laten repareren voor €1200 dan heb ik €2700 betaald voor een auto die verder goed in orde is.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
W0UT, zelf weten, succes er mee! (Maar hier niet komen janken!)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Verstandige keuze 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km