Hallo mensen,
mijn S60 D5 2001 (inmiddels 345k) kreeg afgelopen voorjaar 2011 de diagnose "verstuivers vervangen". Toen ik de kosten hoorde en me realiseerde dat de auto nog prima liep, had ik besloten voorlopig door te rijden.
Inmiddels is het februari (!) en met deze koude zijn merkbare problemen begonnen: regelmatig inhouden en afslaan, zowel met koude als warme motor, af en toe melding "motorservice vereist.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het vervangen van eerst 1 (de ergste) verstuiver nog zinvol zijn, of is het daarna vervangen van de laatste 4 al met al beduidend duurder dan alles ineens? En zijn revisie-verstuivers nog slim of juist niet? Nog andere tips? Heeft iemand ervaring met een goede prijs voor vervanging? Goede adressen? ... Of zouden de kosten de auto niet meer waard zijn....
verstuivers vervangen ja/nee?
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Ik zou gaan voor revisie verstuivers. Hier hoor ik ook goede verhalen van: www.buchli.nl
Lees hier ook maar eens: www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=37850#714071
Meerdere offertes aan vragen kan aardig besparen. Voor ongeveer 1000,- moeten alle 5 te vervangen zijn.
Lees hier ook maar eens: www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=37850#714071
Meerdere offertes aan vragen kan aardig besparen. Voor ongeveer 1000,- moeten alle 5 te vervangen zijn.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08.01.2011 - 13:58
- Locatie: Zwanenburg
Ook ik heb enige tijd terug te maken gehad met verstuiver problemen Mijn dealer heeft daarop bij m,n halfvolle tank eenvloeistof toegevoegd om als eerste de boel te reinigen Een roetwolk bij het gasgeven kon wel eens optreden Dit duurde enige weken terwijl de auto z,n kuren verloor Daarna kwam opeens tijdens het optrekken de voorspelde pluim,niet leuk voor de achter mij rijdende auto maar dit was eenmalig Problemen zijn weer verdwenen.Hopelijk is vervangen nog niet aan de orde Ik heb een S60 D uit 2004 gedurende 2jaar km stand 193000.Misschien help zo,n borreltje bij jou ook Succes Zwaantje.
Weet je nog wat hij heeft gebruikt? Merk enz...zwaantje schreef:Mijn dealer heeft daarop bij m,n halfvolle tank eenvloeistof toegevoegd om als eerste de boel te reinigen
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Ik herinner me een topic van Ramon&Ramon over het doorrijden met een niet al te fijne injector ..... gevolgen zijn niet zo tof....dan vallen de kosten van de nieuwe injectoren nog wel mee.
Een flesje Wynns zou ik nog proberen, maar dan moet je er wellicht toch aan.
Een flesje Wynns zou ik nog proberen, maar dan moet je er wellicht toch aan.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 09.08.2009 - 18:16
- Locatie: Dronten
Zou het dan zinvol zijn om preventief zo'n fleje Wynns erin te kiepen?
mvrgr,
Berrie
mvrgr,
Berrie
Volvo V70 D3 geartronic summum my 2015, black saphire metallic, schuif/kanteldak, standkachel, 18" sleipner velgen, Blis etc........
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het doorrijden met een defecte injector veroorzaakt soms zeer ernstige schades en hoge kosten.
De enige remedie is om de injectoren te laten testen.
De enige remedie is om de injectoren te laten testen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Wat zou er dan gebeuren afgezien van niet lekker lopen van de motor?kuupertie schreef:Ik herinner me een topic van Ramon&Ramon over het doorrijden met een niet al te fijne injector ..... gevolgen zijn niet zo tof....dan vallen de kosten van de nieuwe injectoren nog wel mee.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08.01.2011 - 13:58
- Locatie: Zwanenburg
Welk merk vloeistof m.n dealer gebruikte weet ik niet maar het was bij auto onderdelenzaken verkrijgbaar.Ik kreeg wel de waarschuwing mee als er geen verbetering op korte termijn was ,dan moest ik dit melden E.e.a. nadat hij de testkast er op had gezet en dit middeltje er aan toegevoegd .Binnen een week verbeterde de zaak met als resultaat nu al meer dan een half jaar probleemloos rijgedrag.Het probleem trad tijdens het rijden op en de wagen ging over op z,n zg noodloop.Met dit sukkelgangetje de garage bezocht met voornoemd resultaat
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Tot nu toe weet je niets en twijfel je aan het oordeel van je dealer. Niemand kan hier iets zinnigs over zeggen. De soort brandstof, e.t.c. hebben allemaal invloed op de slijtage van de verstuivers.Chrizzle D5 schreef:Hallo mensen,
mijn S60 D5 2001 (inmiddels 345k) kreeg afgelopen voorjaar 2011 de diagnose "verstuivers vervangen". Toen ik de kosten hoorde en me realiseerde dat de auto nog prima liep, had ik besloten voorlopig door te rijden.
Inmiddels is het februari (!) en met deze koude zijn merkbare problemen begonnen: regelmatig inhouden en afslaan, zowel met koude als warme motor, af en toe melding "motorservice vereist.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het vervangen van eerst 1 (de ergste) verstuiver nog zinvol zijn, of is het daarna vervangen van de laatste 4 al met al beduidend duurder dan alles ineens? En zijn revisie-verstuivers nog slim of juist niet? Nog andere tips? Heeft iemand ervaring met een goede prijs voor vervanging? Goede adressen? ... Of zouden de kosten de auto niet meer waard zijn....
Als je dan toch de hand op de knip wilt houden, doe het dan op een onderbouwde manier. Haal de verstuivers eruit en laat ze testen bij een dieselboer met de juiste testapparatuur. Een nieuwe verstuiver zetten bij een stel, blijkbaar slechte, oude heeft geen zin, sterker nog, als de ene cilinder meer gaat presteren corrigeert het motormanagement dit toch terug.
Als je een goede Bosch dieselboer kunt vinden bespaar je geld, maar vergeet niet bij deze oudere motoren ook de verstuiverleidingen mee te tellen.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Dank voor de reacties tot nu toe. Ik heb voor volgende week een afspraak staan bij de garage. Ze gaan de verstuivers eerst testen en dan kijken of/welke er vervangen moeten worden. En als dat nodig is, dan ga ik voor gebruikte verstuivers (vanwege kosten en het is ook geen echt nieuwe wagen meer). Als ik meer weet, laat ik weten hoe het af is gelopen.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Chrizzle D5 schreef:Dank voor de reacties tot nu toe. Ik heb voor volgende week een afspraak staan bij de garage. Ze gaan de verstuivers eerst testen en dan kijken of/welke er vervangen moeten worden. En als dat nodig is, dan ga ik voor gebruikte verstuivers (vanwege kosten en het is ook geen echt nieuwe wagen meer). Als ik meer weet, laat ik weten hoe het af is gelopen.
Met gebruikte koop je dus de ellende van een ander,niet echt slim!
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
MarioC70, Da's niet waar. Die verstuivers worden echt wel bekeken of ze in goede staat zijn, en als het een redelijke garage is dan heb je ook wel een tijdje garantie.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het bekijken van de verstuivers of ze in goede staat zijn kost al minimaal 125 euro ex btw om te testen,je kunt er ook niet zomaar van alles in proppen,er zijn verschillende klasse verstuivers die je dus zeer zeker niet door elkaar kunt gebruiken.dutchlimits schreef:MarioC70, Da's niet waar. Die verstuivers worden echt wel bekeken of ze in goede staat zijn, en als het een redelijke garage is dan heb je ook wel een tijdje garantie.
Een motor die in de prak loopt kost meer!
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
MarioC70, Ja oké je hebt wel gelijk maar de overweging dat de eigenaar maakt i.v.m. waarde van de auto, ik begrijp het wel enigszins
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
bij een goede dieselboer in zuid holland 200 per stuk, vermoed dat de wagen dat wel waard is. Met nieuwe verstuivers herken je hem niet terug en kan je er nog een hoop kilometers mee maken!!
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Gebruikt = ellende? Ik mag toch aannemen dat jij je auto ook niet splinternieuw koopt? En het gaat natuurlijk wel om gereviseerde injectoren.MarioC70 schreef:
Met gebruikte koop je dus de ellende van een ander,niet echt slim!
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km