Verlichting
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Vorige week de H7 nep-xenon lampen vervangen voor eenvoudige Philips H7 Premium lampen. Vanavond viel me op dat de lichtbundel van de rechter koplamp lager is dan die van de linker. Kan het aan de lamp liggen of heeft het een andere reden? Zijn die lampen überhaupt te stellen? Ik weet van een ander merk auto dat dat handmatig kan middels een wieltje.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zit het lampje er goed in?
Volvo for life
-
MN-NL
- 5th Gear member
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Nadat de vraag van Bart met 'ja' is beantwoord:
Ja de lampen zijn te stellen. Als de hoogteverstelling handmatig is (handwieltje ergens bij het stuur) deze op '0' zetten bij onbeladen auto. Daarna met behulp van ik meen een imbus de koplampen juist instellen. Het zijn iig witte nylon stelschroefjes, 2 per lampunit.
Dit kan met behulp van zo'n kastje om het lichtbeeld te meten maar je kan de auto ook voor en vlakke wand zetten. Dan kan je het vereiste patroon op de muur instellen, juiste waardes vind je wel ergens op het internet.
(deze bijvoorbeeld: http://adkusters.hobby-site.com/BMW%20Z ... tellen.pdf)
Als je automatische hoogteverstelling op de lampen hebt, vervalt het op '0' zetten, dan worden de lampen automatisch aangepast indien beladen. Maar moet je nog steeds de uitgangspositie juist inregelen!
gr. Marc
Ja de lampen zijn te stellen. Als de hoogteverstelling handmatig is (handwieltje ergens bij het stuur) deze op '0' zetten bij onbeladen auto. Daarna met behulp van ik meen een imbus de koplampen juist instellen. Het zijn iig witte nylon stelschroefjes, 2 per lampunit.
Dit kan met behulp van zo'n kastje om het lichtbeeld te meten maar je kan de auto ook voor en vlakke wand zetten. Dan kan je het vereiste patroon op de muur instellen, juiste waardes vind je wel ergens op het internet.
(deze bijvoorbeeld: http://adkusters.hobby-site.com/BMW%20Z ... tellen.pdf)
Als je automatische hoogteverstelling op de lampen hebt, vervalt het op '0' zetten, dan worden de lampen automatisch aangepast indien beladen. Maar moet je nog steeds de uitgangspositie juist inregelen!
gr. Marc
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
voor geloven heeft men aparte gebouwen
Volvo for life
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
ik heb inderdaad een handmatige hoogteverstelling. Zou er misschien in dat systeem iets niet functioneren? Ik bedoel, dat links en rechts niet synchroon hoger of lager gaan.MN-NL schreef:Nadat de vraag van Bart met 'ja' is beantwoord:
Ja de lampen zijn te stellen. Als de hoogteverstelling handmatig is (handwieltje ergens bij het stuur) deze op '0' zetten bij onbeladen auto. Daarna met behulp van ik meen een imbus de koplampen juist instellen. Het zijn iig witte nylon stelschroefjes, 2 per lampunit.
Dit kan met behulp van zo'n kastje om het lichtbeeld te meten maar je kan de auto ook voor en vlakke wand zetten. Dan kan je het vereiste patroon op de muur instellen, juiste waardes vind je wel ergens op het internet.
(deze bijvoorbeeld: http://adkusters.hobby-site.com/BMW%20Z ... tellen.pdf)
Als je automatische hoogteverstelling op de lampen hebt, vervalt het op '0' zetten, dan worden de lampen automatisch aangepast indien beladen. Maar moet je nog steeds de uitgangspositie juist inregelen!
gr. Marc
-
MN-NL
- 5th Gear member
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Gaan ze wel allebei omhoog en omlaag als je aan het wieltje draait?
Zo ja dan heeft of Bart gelijk
ofwel staat je lampunit niet helemaal lekker.
Het kan zijn dat de lampunit versteld is vanwege de 'productietoleranties' op je cheapo Xenon, ofwel dat je er nu een scheel peertje ingedaan hebt.
Ik zet mijn muntjes op Bart.....
Marc
Zo ja dan heeft of Bart gelijk
ofwel staat je lampunit niet helemaal lekker.
Het kan zijn dat de lampunit versteld is vanwege de 'productietoleranties' op je cheapo Xenon, ofwel dat je er nu een scheel peertje ingedaan hebt.
Ik zet mijn muntjes op Bart.....
Marc
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Ze gaan allebei omhoog en omlaag. Bedoel je met een "scheel peertje" dat er in het glas een productiefout kan zitten. Heb daar wel eens van gehoord.MN-NL schreef:Gaan ze wel allebei omhoog en omlaag als je aan het wieltje draait?
Zo ja dan heeft of Bart gelijk
ofwel staat je lampunit niet helemaal lekker.
Het kan zijn dat de lampunit versteld is vanwege de 'productietoleranties' op je cheapo Xenon, ofwel dat je er nu een scheel peertje ingedaan hebt.
Ik zet mijn muntjes op Bart.....
Marc
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Ok. 1. De lampjes zitten er goed in. 2. Met de oude lampen had ik probleem niet. Dus, morgen maar eens een nieuw lampje kopen. Kost niet alles.MN-NL schreef:of dat het glazen deel niet helemaal zuiver in de fitting geplaatst is. Dan komt het lichtpunt (= de gloeidraad) ook op een iets andere plek te zitten met als gevolg een verkeerd lichtbeeld.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Je kunt ook de lampjes even wisselen (L&R) en zien wat er gebeurt...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ohw ja, die zwarte stekkertjes leggen allemaal na een jaar of 5/6 het loodje. Waardeloze kwaliteit plastic gebruikt. :evil:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Morgen maar eens switchen, als het niet te koud is. De rayonhoofden zijn immers inmiddels aan het vergaderen.Oceanracer schreef:Geeft niks! Ben wel benieuwd naar het resultaat...
Ohw ja, die zwarte stekkertjes leggen allemaal na een jaar of 5/6 het loodje. Waardeloze kwaliteit plastic gebruikt. :evil:
-
M@rcel
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Als de plasticjes verkruimelen, dan kun je de contacten simpelweg in een nieuw plasticje steken. De dealer heeft ze, maar het zijn deze:Oceanracer schreef:Geeft niks! Ben wel benieuwd naar het resultaat...
Ohw ja, die zwarte stekkertjes leggen allemaal na een jaar of 5/6 het loodje. Waardeloze kwaliteit plastic gebruikt. :evil:
Tyco/AMP 1544352-1
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Zijn dus gewoon bij de dealer te verkrijgen? Of krijg je dan een complete stekker met draad?M@rcel schreef:Als de plasticjes verkruimelen, dan kun je de contacten simpelweg in een nieuw plasticje steken. De dealer heeft ze, maar het zijn deze:Oceanracer schreef:Geeft niks! Ben wel benieuwd naar het resultaat...
Ohw ja, die zwarte stekkertjes leggen allemaal na een jaar of 5/6 het loodje. Waardeloze kwaliteit plastic gebruikt. :evil:
Tyco/AMP 1544352-1
-
M@rcel
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
De dealer heeft gewoon losse plasticjes. Ze heten trouwens "connector housing". Als je vraagt naar H7 koplamp plasticjes dan komt het vast wel goed. Ik heb er ook een paar bij de dealer gehaald.JosW schreef:Zijn dus gewoon bij de dealer te verkrijgen? Of krijg je dan een complete stekker met draad?M@rcel schreef:Als de plasticjes verkruimelen, dan kun je de contacten simpelweg in een nieuw plasticje steken. De dealer heeft ze, maar het zijn deze:Oceanracer schreef:Geeft niks! Ben wel benieuwd naar het resultaat...
Ohw ja, die zwarte stekkertjes leggen allemaal na een jaar of 5/6 het loodje. Waardeloze kwaliteit plastic gebruikt. :evil:
Tyco/AMP 1544352-1















