Graag wil ik even de problemen met mijn V70 bij jullie neerleggen voor advies en handige tips, maar ik zal eerst even het verhaal vertellen.
11-12-2011
De V70 gekocht. Een V70 modeljaar 2005, automaat, AWD met een D5 onder de kap en 6 maanden BOVAG garantie.
19-12-2011
Mijn V70 opgehaald bij de verkoper. Bij aankomst thuis bleek de auto behoorlijk olie te lekken tussen het blok en de versnellingsbak.
20-12-2011
Verkoper gebeld enmijn klacht voor gelegd, op zijn verzoek een inspectie laten doen door een volvo dealer, hieruit bleek dat de krukas keerring kapot was en er niet mee verder gereden kon worden. Dit verhaal door gegeven aan de verkoper, en deze zou de v70 laten ophalen.
21-12-2011
V70 is opgehaald en een vervangende auto gebracht. Nouja vervangende auto ?? Dit was een Nissan Micra uit 1995 die de meest wazige geluiden maakte, maar vooruit ik was er even mee gered.
28-12-2011
Een verontwaardigde mail gestuurd naar de verkoper, dat de reparatie wel erg lang duurde en de vervangende auto eigenlijk geen doen was. Ik wilde een datum weten wanneer de V70 nu eindelijk gereed zou zijn.
29-12-2011
De verkoper kon me geen datum noemen wanneer de V70 gereed zou zijn, en stelde voor dat hij een auto zou huren en de vervangende auto zou omruilen. Die zelfde dag nog werd de Nissan opgehaald en een 1 jaar oude Kia Venga gebracht.
05-01-2012
Eindelijk de V70 is gereed en is netjes terug gebracht. Echter de auto staat nu te schudden/trillen als de motor stationair loopt. De automaat in een andere stand zetten maakt geen verschil. De V70 rijd verder prima en schakeld ook keurig.
06-01-2012
Het schudden/trillen gemeld bij de verkoper. Deze vertelde mij dat alles onder de motorkap los is geweest en dat de motorsteunen zich nog even moeten zetten. Mocht dit met een weekje niet weg zijn, dan weer even contact opnemen.
Voor zover ik begrepen heb uit de vele telefonische contacten zijn de volgende zaken uitgevoerd;
- het motorblok is er volledig uit geweest
- Na het terug plaatsen van het blok en de automaat, is er blijkbaar iets misgegaan en is de automaat gesneuveld.
- Weer alles gedemonteerd, en de automaat naar een revisie bedrijf gebracht voor reviesie.
Graag zou ik van jullie een advies willen van hoe ik hier het beste mee om kan gaan en wat een mogelijke oorzaak kan zijn van het schudden/trillen van de auto.