Bochtenverlichting via mistlampen

De grotere Volvo's
abbabak1
4th Gear member

Nou, ik ben het zeker eens met overtollige led's en dagrijlampen. Maar NL doet nu eenmaal niet het autodesign.
En als je zoals hier soms 70 km op/neer/links/rechts in het donker slingert dan scheelt goede bochtenverlichting 20% van je reistijd. (Overigens mag je hier vaak 90 maar in haarspeldbochten ga je dat niet halen :/ )

Ik zou er alleen niet aan moeten denken dat er een extra lamp aan springt en weer uit gaat...
Op de XC heb ik xenon en speelt de vraag naar extra helemaal niet meer. De extra lampen heb ik op de Eend en de motoren 8)
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
roadrage
2nd Gear member

het is ook een veilige verbetering en is denk ik een kwestie van tijd voordat er volvo's van de band komen rollen met deze optie.

ik heb het op me laatste paar lease wagens gehad en is gewoon handig bij insturen bochten e.d.
zo ook in de bebouwde kom in het donker.
ik ben er wel over te spreken.

toen ik daarna weer particulier ging rijden was het toch best een gemis.(in het begin)
ik ben er wel over te spreken.
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics

-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Ger doet een mooie opsomming van de mogelijk kosten bij constatering en staande houding van niet toegestane verlichting.

Maar dan moet er wel bekeurd gaan worden ... want vooralsnog heb ik het gevoel dat er behoorlijk gedoogd wordt en verder niets.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
V70/2.4D/2003
8th Gear member

want vooralsnog heb ik het gevoel dat er behoorlijk gedoogd wordt en verder niets.
Dat heet "gebrek aan kennis", met excuses aan hen die wel weten hoe het zit.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Battlecruiser
8th Gear member

Het zou al een hele verbetering in het onrustige verkeersbeeld zijn als die bochtenverlichting (via een lichtsensor) alleen aangaat als het nodig is: bij duisternis dus.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Battlecruiser, +1
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

we hebben vandaag de dag drl via lichtsensoren, die sensoren herkennen alleen geen mist en of regen, wordt je voorbij geblazen door iemand met felle ledverlichting voor en geen verlichting achter, doe maar gewoon, dat is tenminste herkenbaar
Volvo for life
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Lichtsensoren ...

Dat zijn toch die voorzieningen die er voor zorgen dat je met je Franse auto pas halverwege de tunnel het licht aangaat? Of de ruitenwissers aan als je al niets meer ziet?
Mark

[Installateurs gezocht:
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef:
want vooralsnog heb ik het gevoel dat er behoorlijk gedoogd wordt en verder niets.
Dat heet "gebrek aan kennis", met excuses aan hen die wel weten hoe het zit.
Dat ga ik jou beslist niet verwijten. Ik vind het wel zinnig om zoiets te lezen over de wet.
Mark

[Installateurs gezocht:
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”