Sinds een tijdje hoor ik bij mijn V40 1.9tdi uit 2002 een fluitend geluid bij gas geven boven de 2500 toeren (ongeveer), daar waar ik dat eerder nooit hoorde.
Ik ben erg benieuwd naar wat dit kan zijn en of het schadelijk is.
Wie heeft hier ervaring mee?
Fluitend geluid bij optrekken
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
De intercooler lek!?
heb je ook het gevoel dat er minder trekkracht is!?
heb je ook het gevoel dat er minder trekkracht is!?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
@LAguna-S60: Nee, hij rijdt nog steeds als de brandweer. Geen verlies aan trektracht.
Morgen gaat de auto voor een kleine beurt. Kan ik hier dan iets aan laten doen? Mijn ervaring is namelijk dat er nooit echt iets gedaan wordt met dit soort vage klachten (er is immers (nog) niks stuk.
Morgen gaat de auto voor een kleine beurt. Kan ik hier dan iets aan laten doen? Mijn ervaring is namelijk dat er nooit echt iets gedaan wordt met dit soort vage klachten (er is immers (nog) niks stuk.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Fluiten of een soort van blazen?
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
@Bart Giesen: fluiten
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
- Locatie: drachten
Turbo lek is mijn eerste ingeving. Kan op zich geen kwaad, zolang ie maar geen olie gaat verbranden. Heb t zelfde gehad met een Audi a3, die heeft ong 50 d km gereden voordat de turbo stuk ging, en dan moet je m echt aan de kant zetten. Als t inderdaad de turbo is, heb je alleen wat drukverlies. Waarschijnlijk de moeite niet waard om te laten repareren (was bij mij in ieder geval zo)
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
@paashaas: thnx, maar hoe merk ik of de turbo olie gaat lekken? En zijn er dan schadelijke gevolgen?
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
- Locatie: drachten
Zie je heel duidelijk aan de uitlaatgassen, erg witte rook en t vermogen valt weg.
Zaak is dan wel om m direct aan de kant te zetten, want hij gooit dan alle olie richting verbrandinskamers. En een blok zonder olie...
Maar zoals ik al zei ben ik net zolang doorgereden tot ie stuk ging(was anderhalf jr nadat hij begon te fluiten) en dan sta je een x aan de kant vd weg. Beetje jammer dat t bij mij vlak voor de grens v nl gebeurde en ik alleen wegenwacht Nederland heb. Sta je dan met kapotte turbo 1km in Duitsland..
Zaak is dan wel om m direct aan de kant te zetten, want hij gooit dan alle olie richting verbrandinskamers. En een blok zonder olie...
Maar zoals ik al zei ben ik net zolang doorgereden tot ie stuk ging(was anderhalf jr nadat hij begon te fluiten) en dan sta je een x aan de kant vd weg. Beetje jammer dat t bij mij vlak voor de grens v nl gebeurde en ik alleen wegenwacht Nederland heb. Sta je dan met kapotte turbo 1km in Duitsland..