Slecht starten D5

De grotere Volvo's
V70XCDriver
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 07.12.2010 - 21:56

Hallo,

Mijn D5 uit 2002 start met deze kou super slecht (vanochtend zelfs helemaal niet), nu heb ik de auto deze week bij de dealer gehad om hier eens naar te kijken.

Zij kwamen met het advies om de injectoren te vervangen want deze lekten brandstof (3 in iedergeval, maar zij gaven het advies om ze allemaal maar te vervangen), kosten hiervan 2000 eurie?!?!?!

Na de mislukte startpoging van vanochtend de accu aan de lader gehad en na een uurtje of 4 en bij 3x voor gloeien starte de auto wel.

Wat denken jullie, kan het echt met de injectoren te maken hebben?? of is mijn accu aan vervanging toe, (motor draait wel goed rond bij het starten)

Graag jullie mening!
XC90 Executive 4.4 V8 MY 2006
XC70 D5 Summum Geartronic MY2005
V70 D5 2002 leer, mobility line
V70 XC 2001 leer, mobility line
Gast

Bij die 3X voorgloeien heb je hem ook 3 x gestart?
V70XCDriver
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 07.12.2010 - 21:56

nee pas na de 3x voorgloeien
XC90 Executive 4.4 V8 MY 2006
XC70 D5 Summum Geartronic MY2005
V70 D5 2002 leer, mobility line
V70 XC 2001 leer, mobility line
Gast

Dan lijkt het mij eerder een gloei probleem.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Maar je blijft toch niet rondrijden met 3 lekkende injectoren? Je bent bekend met de risico's?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Je bent bekend met de risico's?
Is goed voor de economie en de verjonging van het NL wagenpark.

TS heeft in elk geval een gloeiprobleem en dat afdichtingsprobleem.....tja, dat kost een paar centen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

V70XCDriver schreef:Hallo,

Mijn D5 uit 2002 start met deze kou super slecht (vanochtend zelfs helemaal niet), nu heb ik de auto deze week bij de dealer gehad om hier eens naar te kijken.

Zij kwamen met het advies om de injectoren te vervangen want deze lekten brandstof (3 in iedergeval, maar zij gaven het advies om ze allemaal maar te vervangen), kosten hiervan 2000 eurie?!?!?!

Na de mislukte startpoging van vanochtend de accu aan de lader gehad en na een uurtje of 4 en bij 3x voor gloeien starte de auto wel.

Wat denken jullie, kan het echt met de injectoren te maken hebben?? of is mijn accu aan vervanging toe, (motor draait wel goed rond bij het starten)

Graag jullie mening!
Die 2000 euro klopt al helemaal niet!
Dat komt neer op 400 euro per stuk,belachelijke prijsopgaaf dus.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Als je flink doorstart of een paar maal achter elkaar,dan bouwt de rail net genoeg druk op om aan te slaan in sommige gevallen.
Een D5 met goeie injectoren slaat ook aan zonder gloeibougies met dit koude weer.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
V70XCDriver
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 07.12.2010 - 21:56

Inmiddels ben ik bij een "gewone" garage geweest en deze kwamen tot de conclusie dat alle 5 de gloeibougies de geest gegeven hadden.

Deze zijn vandaag vervangen, ook zij hebben de injectoren nagemeten en kwamen eigenlijk tot de zelfde conclusie als de dealer, ze zijn eigenlijk alle 5 aan vervanging/revisie toe. kosten??, 600 eurie lager als de dealer??!!

Dus afspraak is reeds gemaakt.

En nee ik ben niet bekend met de risico's, vertel!
XC90 Executive 4.4 V8 MY 2006
XC70 D5 Summum Geartronic MY2005
V70 D5 2002 leer, mobility line
V70 XC 2001 leer, mobility line
chris2
3rd Gear member
Berichten: 457
Lid geworden op: 17.09.2010 - 17:35

Mijn D5 start wel redelijk met deze -17 kou s'ochtends, komt alleen wel een blauwe wolk uit de uitlaat de 1e paar seconden na het starten, krijg toch niet het zelfde probleem als jij hebt hoop ik?? of is die blauwe rook de 1e seconden normaal?
Volvo XC90 D5 2009 Ocean Race
V70XCDriver
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 07.12.2010 - 21:56

Zo ff verder gekeken en de risico's zijn me nu helder.
maar zoals ik al zei de afspraak is reeds gemaakt.

Heeft het niet goed functioneren van de injectoren ook nog invloed op het verbruik van de auto???

In een eerder topic heb ik al eens aangegeven dat ik mijn v70 niet zuinig vind in vergelijk met mede forummers (die van mij met 1 op 12 bij eigenlijk alleen maar 80km wegen t.o.v. 1 op 16 bij de meeste forummers).
XC90 Executive 4.4 V8 MY 2006
XC70 D5 Summum Geartronic MY2005
V70 D5 2002 leer, mobility line
V70 XC 2001 leer, mobility line
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Dat heeft inderdaad gevolgen voor het verbruik een defecte injector of meerdere.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

V70XCDriver schreef:Inmiddels ben ik bij een "gewone" garage geweest en deze kwamen tot de conclusie dat alle 5 de gloeibougies de geest gegeven hadden.

Deze zijn vandaag vervangen, ook zij hebben de injectoren nagemeten en kwamen eigenlijk tot de zelfde conclusie als de dealer, ze zijn eigenlijk alle 5 aan vervanging/revisie toe. kosten??, 600 eurie lager als de dealer??!!

Dus afspraak is reeds gemaakt.

En nee ik ben niet bekend met de risico's, vertel!
Sta er op dat ze de injectorleidingen ook vervangen!
Om lekkage te voorkomen!
CY325i
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33

12 km op 1 lt en dat bij 80 km wegen ...

Bij dat soort waardes zou ik geen diesel rijden. Wellicht komt de motor, vooral met de huidige lage temperaturen, niet of nauwelijks op temperatuur. Lijkt mij niet bevorderlijk voor het verbruik.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
Gebruikersavatar
Maus-met-Volvo
4th Gear member
Berichten: 619
Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
Locatie: Zoetermeer

dat lijkt me rijkelijk veel>>> mijn D5 met 400.000 km draait momenteel 7,0 l/100km... start ook zonder voorgloeien en zonder blauwe walm...
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5246
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

zou eens bij een diesel specialist informeren, volgens mij worden de injectoren ook nogal eens gereviseerd.
V70XCDriver
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 07.12.2010 - 21:56

Maus-met-Volvo schreef:dat lijkt me rijkelijk veel>>> mijn D5 met 400.000 km draait momenteel 7,0 l/100km... start ook zonder voorgloeien en zonder blauwe walm...
Dat is nu ook het punt, mijn boord comp geeft aan 6,3 op 100 km wat ik ook zou verwachten,

Maar goed om niet te veel van het topic af te dwalen, ben ik er al wel uit dat ik mijn injectoren ga vervangen/laten reviseren.

(tja het blijft toch je Volvo)
XC90 Executive 4.4 V8 MY 2006
XC70 D5 Summum Geartronic MY2005
V70 D5 2002 leer, mobility line
V70 XC 2001 leer, mobility line
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

V70XCDriver schreef:(tja het blijft toch je Volvo)
:greenjumpers:
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Sinds het vervangen, start hij als een zonnetje??
V70XCDriver schreef:
Maus-met-Volvo schreef:dat lijkt me rijkelijk veel>>> mijn D5 met 400.000 km draait momenteel 7,0 l/100km... start ook zonder voorgloeien en zonder blauwe walm...
Dat is nu ook het punt, mijn boord comp geeft aan 6,3 op 100 km wat ik ook zou verwachten,

Maar goed om niet te veel van het topic af te dwalen, ben ik er al wel uit dat ik mijn injectoren ga vervangen/laten reviseren.

(tja het blijft toch je Volvo)
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9122
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ik kaap even een oude topic, er zijn al zoveel over de D5.

Mijn S60 D5 start steeds moeilijker in de kou. Heb er vanmorgen even een filmpje van gemaakt.
Daar voor heb ik even de accu spanning in de BC gezet, en nu ik het zelf terug zie denk ik dat het ook wel aan de accu kan liggen. Is het normaal dat die naar 9 volt zakt?

Tijdens het zoeken kom ik ook vaak de verstuivers tegen. Ik rijd nu 160.000 km in de auto, 5,5 jaar. Al die tijd is er geen verstuiver vervangen. Zou dat niet eens tijd worden?
Ik lees dat je ze kan testen door de retour te meten. Kan iemand uitleggen, of met een link, hoe ik dat moet doen?

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=mWRuZXpTMwU
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”