Hallo
Ik ben de (gelukkige) eigenaar van een c70 t5 uit 2000".
Deze ging alleen al na 3 Weken van aankoop kapot, gevolg moest een nieuwe moter in :shock: . Had hem zonder garantie gekocht dus dat viel tegen. Gelukkig had ik hem bij een goede dealer gekocht en die heeft een nieuw blok uit duitsland laten komen. Deze ligt er nu zoon 2 weken in en hij rijd perfect.
De motor was al gechipt door rice en er zit een ander uitlaat systeem onder( en nog wat dingetjes).
Dit hebben ze laten zitten dus zal mijn nieuwe motor nog steeds gechipt zijn.
Alleen heb ik al 2 dagen last, dat hij bij het stoplicht als ik rem in toeren zakt(het is een automaat). En vandaag zakt die zover in toeren dat de motor uitviel. Ik kon hem daarna wel weer gewoon starten.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
(Hoop niet iets groots hij heeft me nu al genoeg gekost.) :roll:
Motor slaat af
-
- 2nd Gear member
Heeft misschien te maken met 1. De kou en 2. Vacuumslangen die vervangen dienen te worden.
De professionals kunnen je uitleggen hoe, wat, waar en waarom
Gr. Justin
p.s. Neem niet klakkeloos van mij aan dat bovengenoemde ook daadwerkelijk het probleem is
De professionals kunnen je uitleggen hoe, wat, waar en waarom

Gr. Justin
p.s. Neem niet klakkeloos van mij aan dat bovengenoemde ook daadwerkelijk het probleem is

- sbv
- 6th Gear member
Wat ging er mis met de oude motor dan ? Wat is er gevangen ? het kale blok of alles ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- dutchlimits
- 5th Gear member
Gebeurd dit in Drive, of ook in Neutral?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 1st Gear member
Hallo
Ze hebben alleen het blok vervangen turbo enzo zijn blijfen zitten. Ook heb ik gelijk de draagbeugels en distributie riem laten vervangen, en nog wat kleine dingentjes zoals slangen.
Het gebeurt als die in zijn D staat. Puur als ik gewoon aan kom rijden bij het stoplicht en dan stop. Vanochtend pakte die ook niet lekker op toen ik weg ging van huis. Ik moest veel(meer dan normaal) gas geven voordat hij ging rijden.
Verder schakeld die wel normaal als ik rij.
Ze hebben alleen het blok vervangen turbo enzo zijn blijfen zitten. Ook heb ik gelijk de draagbeugels en distributie riem laten vervangen, en nog wat kleine dingentjes zoals slangen.
Het gebeurt als die in zijn D staat. Puur als ik gewoon aan kom rijden bij het stoplicht en dan stop. Vanochtend pakte die ook niet lekker op toen ik weg ging van huis. Ik moest veel(meer dan normaal) gas geven voordat hij ging rijden.
Verder schakeld die wel normaal als ik rij.
-
- 1st Gear member
Het oude blok had 360.000 gelopen maar was goed onderhouden. Zaten nog veel bonnen bij en ik heb de grage gesproken waar die was onderhouden. Ik ben de 2de eigenaar en heb ook de vorige eigenaar nog gesproken.
Het nieuwe blok heeft zoon 115.000 km gelopen.
Het nieuwe blok heeft zoon 115.000 km gelopen.
- EVV
- 5th Gear member
-
- 2nd Gear member
Als je nog een 4 traps automaat hebt, kan het de schakelstandensensor zijn, oftewel PNP switch (waarschijnlijk heb je een AT5 met MY2000). Deze is aan slijtage onderhevig en gaan vaak met koude moeilijk doen.
Uitstel van reparatie kan zijn het door de standen heen en weer halen van de pook zijn (motor uit).
Uitstel van reparatie kan zijn het door de standen heen en weer halen van de pook zijn (motor uit).
-
- 1st Gear member
Ik heb inmiddels de auto terug van de dealer.
Het probleem bleek een lekkage te zijn bij de radiator.
De lekkage was van de olie van de automaat.
Hij scheen hierdoor druk te verliezen.
Ik heb hem uitvoerig getest en kan geen gekken dingen meer merken.
Gelukkige een kleinigheid dus.
Het probleem bleek een lekkage te zijn bij de radiator.
De lekkage was van de olie van de automaat.
Hij scheen hierdoor druk te verliezen.
Ik heb hem uitvoerig getest en kan geen gekken dingen meer merken.
Gelukkige een kleinigheid dus.