melding "noodzakelijk onderhoud vereist" bij koud

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Henkv70d5
1st Gear member

Beste mensen,

Bij koud weer krijg ik kort na het starten van de volvo v70d5 uit 2002 de melding "noodzakelijk onderhoud vereist". Vanochtend was het veel minder koud de melding dan ook niet weergegeven. De melding heb ik ook alleen 's ochtends wanneer ik naar het werk rijdt. 's avonds en na een dag op een koud parkeerterrein krijg ik de melding ook niet.

De auto rijdt goed, motor draait netjes; geen schokjes oid, verbruik is goed, rookt niet, geen vermogensdip. Het starten gaat op zich goed, maar ik moet altijd wel even doorstarten bij koud weer( 2 a 3 seconden??), niet de situatie van een tikje tegen de sleutel en lopen maar.

Iemand enig idee?

Groet,
Henk
Gerardf
6th Gear member

Helpen kan ik je niet, ik heb wel precies het zelfde bij koud weer tijdens het voorgloeien de melding "Rembekrachtiger Service vereist" Na een herstart verdwijnt de melding om de rest van de dag niet meer terug te komen. Ook geen enkele andere onregelmatigheid.
Ik heb zelf het vermoeden dat het met de accu capasiteit van doen heeft. Misschien neemt het voorgloeien zoveel vermogen weg dat een zelf test niet goed uitgevoerd word. Bij de herstart word minder voorgegloeid waardoor de zelftest waanschijnlijk wel goed gaat.

Als iemand een andere oplossing heeft dan hoor ik het graag. Ik denk dat uitlezen geen optie is daar de melding weer weg is.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
mad
6th Gear member

Ik denk dat ik vanmorgen bij - 15 dezelfde melding had. Maar het was een splitsecond, en te snel weer weg om te lezen. Is gewoon de kou denk ik, het computer-systeem moet opstarten en registreert een abnormale temperatuur(?). Verder niets aan de hand, starten en rijden.
XC70 D5 2009 Ocean Race
Trp
1st Gear member

Hetzelfde afgelopen zondag gehad,uitlaten lezen ,nieuw brandstoffilter,probleem opgelost.Heeft met de vorst te maken.
Succes.
Volvo V70 D5 Geartronic/RTI/IMIV/Fasttech
Thijs
7th Gear member

Tikje tegen de sleutel en lopen maar heeft een D5 gewoon niet. Altijd iets langer doordraaien als een willekeurige toyota diesel bv, die idd wel met een tikje tegen de sleutel loopt.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”