Hoi,
Heeft er iemand al gehoord over een module dat je tussen de kabel en de trekhaak plaatst dat wanneer je een aanhangwagen trekt, op je dashbord laat zien of er een lampje stuk is, je kan zien dat je pinkers gaan en dat je park assist automatisch uitschakeld.
Wie weet waar ik dat kan kopen of bestellen en wat de part-nummers zijn.
Het moet bestaan, maar vind het nergens op google terug.
alvast bedankt.
Greetz
module voor park assist en trekhaak
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat van die aanhangerpinkers zit er volgens mij std al op, heb nog geen Volvo gehad waar het niet op zat.
Normaal zit er voor je parkassist een losse schakelaar, bij de laatste jaargangen van de S60/V70/S80 zit die onderaan op je middenconsole, ik verwacht dat bij een V50 die ergens op je middenconsole zou moeten zitten.
Normaal zit er voor je parkassist een losse schakelaar, bij de laatste jaargangen van de S60/V70/S80 zit die onderaan op je middenconsole, ik verwacht dat bij een V50 die ergens op je middenconsole zou moeten zitten.
- dke
- 1st Gear member
Maar bestaat er geen module om de park assist automatisch uit te schakelen zodra er een aanhangwagen aangesloten is?
Heb eens gelezen dat er een module bestaat die dat doet en waarmee je ook kan zien of er een lamp van de aanhanger stuk is.
Greetz
Heb eens gelezen dat er een module bestaat die dat doet en waarmee je ook kan zien of er een lamp van de aanhanger stuk is.
Greetz
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het zou kunnen dat de AEM die functies heeft
Volvo for life
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Volgens mij is het ook automatisch zo, dat het defecte-gloeilamp-lampje gaat branden. Mits de tekhaak volgens de Volvo-regels is aangesloten tenminste, zodat er een aparte draad voor het linker en een aparte draad voor het rechter achterlicht gebruikt is. De auto meet gewoon of er spanningsverschil is tussen links en rechts en of er dan een aanhanger is aangesloten, maakt dan niet uit.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
nee, maar ik heb een schakelaar op mn dashboard om de parkassist uit te kunen zetten
Volvo for life
- Battlecruiser
- 8th Gear member
En bij de oudere versies zit er in de kofferbak een schakelaar. Midden onder de hoedenplank...
Volvo Rules the Road
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
.dke schreef:Alvast bedankt,
En de park assist, schakelt die dan ook automatisch uit als de aanhanger aangesloten is?
Bij navraag blijkt dat de parkassist op een S40/V50 zichzelf uitschakeld als er een aanhanger danwel fietsenrek ingeplugt word.
In je boordcomputer in je middenconsole zit in het automenu een optie waarmee je zelf de parkassist uit kunt zetten.
-
- 2nd Gear member
Hier staat het antwoord dat jij zoekt.
Op het forum van de S40/V50
Succes
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2362
Op het forum van de S40/V50
Succes
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2362