Beste leden,
Rij in een volvo 440 uit 1997 en de stoelverwarming (bestuurderskant) en de ruitensproeier doen het niet.
Alvast bedankt
Groet Mardika
Stoelverwarming
- Iroll
- 6th Gear member
Stoelverwarmingsmatje is stuk. Dan zal de bekleding van de stoel eraf moeten. Dat gaat het beste door de stoel eruit te halen en lekker bij de verwarming de krammetjes onderop open buigen. Vaak is er een draadje losgegaan, die moet dan opnieuw gesoldeerd worden of een universeel verwarmingsmatje bij een automaterialen zaak halen en die erin zetten.
Ruitensproeier zal wel bevroren omdat er geen anti vries inzit als het stuk gegaan is in de vorstperiode.
Ruitensproeier zal wel bevroren omdat er geen anti vries inzit als het stuk gegaan is in de vorstperiode.
- Rik_J
- 2nd Gear member
Dat ben ik vanochtend gelijk gaan proberen, want mijn stoelverwarming doet het ook niet. Alleen nu heb ik natuurlijk één torxbout dol gedraaid. Is er een alternatieve manier om de stoel los te krijgen?
Las ergens op het forum dat je ook 4 andere bouten los kan draaien (dan kan je de rails laten zitten), maar ik zie zo snel niet welke en vraag me af of dat handig is met de veren?
Boren kan ik ook niet bij, dus is eigenlijk ook geen oplossing...
Ps. Iroll, proficiat met je verjaardag
Las ergens op het forum dat je ook 4 andere bouten los kan draaien (dan kan je de rails laten zitten), maar ik zie zo snel niet welke en vraag me af of dat handig is met de veren?
Boren kan ik ook niet bij, dus is eigenlijk ook geen oplossing...
Ps. Iroll, proficiat met je verjaardag

- Iroll
- 6th Gear member
Dank je!Ps. Iroll, proficiat met je verjaardag
De torx bouten zitten door de bodem heen en het uitstekend gedeelte zit vastgeroest. Dus eerst onderop de roest weghalen met de staalborstel en dan flink laten inweken met kruipolie voordat je ze los gaat draaien. Wat helpt is ze eerst iets vaster te draaien om de roest te breken. De dolle bout kan je proberen los te tikken met een beitel als je ruimte hebt, na eerst een paar dagen in de kruipolie te hebben geweekt.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
rails kan idd evt blijven zitten. Spiek maar eens onder de stoel met een goed lampje. Maak evt een foto ervan.