Verleden week is m'n distributie- en pompriem, 3 spanrollen, waterpomp, trillingsdemper v/d krukas en enkele vijzen vervangen, alles origineel volvo.
Bij het nalopen wat er vervangen is zag ik dat de krukasbout niet nieuw is, deze is wat roestig.
Moet ik er op staan dat deze alsnog vervangen word of moet ik deze volvomechaniekers zomaar vertrouwen.
Distributsieriem++vervangen
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
als je 'm niet vertrouwd moet je m laten vervangen. Ze hebben wel eerder verstek laten gaan...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Meeste kun je niet controleren, vaak worden dingen niet vervangen die er nog redelijk uitzien, kun je toch niet controleren!
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
wat een onzinnige reaktie!HansEindhovenV70 schreef:Meeste kun je niet controleren, vaak worden dingen niet vervangen die er nog redelijk uitzien, kun je toch niet controleren!
TS geeft toch aan dat hij WEL kon zien dat hij niet vervangen was.
en daarbij hoort de krukasbout wel degelijk vervangen te worden,is
nl. een rekbout.
de gevolgen kunnen aanzienlijk zijn als deze knapt.
dus als je alleen maar reageert om het reageren,dan kun je dat beter niet doen.
geen glans zonder wrijving
Krukasbout een rekbout? Daar twijfel ik ernstig over.
Ik heb al meerdere distributies vervangen, maar nog nooit de krukasbout, wel maak ik altijd gebruik van Locktite.
Ik heb al meerdere distributies vervangen, maar nog nooit de krukasbout, wel maak ik altijd gebruik van Locktite.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Alex, doe het voortaan maar wel, die krukasbout vervangen. In ieder geval van de 2.5D. De monteur die de distributieriem van mijn vorige wagen heeft vervangen, heeft dit niet gedaan, met als gevolg dat de bout los is geraakt, riem versprongen en de motor is vastgelopen.
2600 euro schade. Monteur gaf niet thuis.....
2600 euro schade. Monteur gaf niet thuis.....
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Waarom wordt er dan in Vadis vermeld dat er een nieuwe bout moet worden gebruikt?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
elianmars schreef:Waarom wordt er dan in Vadis vermeld dat er een nieuwe bout moet worden gebruikt?
Er staat wel meer in Vadis wat niet gedaan wordt in de praktijk.
Als je volgens Vadis een onderhoudsbeurt moet doen ,dan ben je een dag bezig!
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Zentrumschraube Kurbelwelle vorne. Dehnschraube, die bei jeder Reparatur erneuert werden muss!
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Bijna alle bouten willen ze vervangen. Ook die geen rekbout zijn.elianmars schreef:Waarom wordt er dan in Vadis vermeld dat er een nieuwe bout moet worden gebruikt?
Meestal omdat er een soort locktite op de bouten zit die "beschadigd" bij het losdraaien.
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
Ben ik blij dat ze de riem vervangen hebben, omdat het in Vadis staat
Er zijn toch bepaalde dingen, zoals rekbouten, die belangrijker zijn dan andere.
Op moment vastzetten, doe ik niet voor m,n wielbouten, maar heb het wel graag voor de cilinderkop en krukasbout.

Er zijn toch bepaalde dingen, zoals rekbouten, die belangrijker zijn dan andere.
Op moment vastzetten, doe ik niet voor m,n wielbouten, maar heb het wel graag voor de cilinderkop en krukasbout.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

Kijk en daarin verschillen we.ovlov058 schreef:Op moment vastzetten, doe ik niet voor m,n wielbouten, maar heb het wel graag voor de cilinderkop en krukasbout.
Wielbouten doe ik nu juist wel met de momentsleutel.
De krukasbout volgas met de luchtsleutel (en Locktite
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
AlexV70 schreef:Kijk en daarin verschillen we.ovlov058 schreef:Op moment vastzetten, doe ik niet voor m,n wielbouten, maar heb het wel graag voor de cilinderkop en krukasbout.
Wielbouten doe ik nu juist wel met de momentsleutel.
De krukasbout volgas met de luchtsleutel (en Locktite).
Precies,wielen zo vast zetten is vragen om kromme schijven en naven..
Of ze lopen los,dat kan ook nog..
Die krukasbout kun je flink aan sjorren zonder dat er iets gebeurd..
We hebben ereen speciale grote luchtsleutel voor om ze los te draaien,zo vast zitten ze vaak.