Week 10 is mij beloofd. De dealer zou proberen de auto eerder te krijgen. We wachten maar af.Volvoman schreef:Prachtig!! Gefeliciteerd, wanneer mag je rijden?
Wie heeft een MY2012 V70/XC70 Limited Edition besteld?
- aleeuwesteijn
- Starter
- dickmans
- 2nd Gear member
De leveringen van de LE gaan sneller dan gepland lijjkt het wel. Ik heb mijn LE op 6 januari besteld, verwachting was eind maart rijden, afgelopen vrijdag is de auto binnen gekomen en 17 feb. kan ik rijden.
Wordt inmiddels erg nieuwsgierig.
Wordt inmiddels erg nieuwsgierig.
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.
XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles (zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
- Paul
- Geartronic member
Volgens mij is het allang op, zijn dit alleen nog bestelde auto's van dealers die nog aan te passen zijn.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- dickmans
- 2nd Gear member
Paul klopt, mijn dealer gaf aan dat hij er eind december ca. 60 stuks 'besteld' had en dat deze tot eind februari nog aangepast konden worden v.w.b. configuratie.
Weet niet of het een verkooppraatje was, 60 stuks vindt ik nogal wat om dat onverkocht te bestellen. Zit niet in de automotive dus weet niet of dit gebruikelijk is.
Weet niet of het een verkooppraatje was, 60 stuks vindt ik nogal wat om dat onverkocht te bestellen. Zit niet in de automotive dus weet niet of dit gebruikelijk is.
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.
-
- 5th Gear member
Hopelijk gaan er straks ook weer andere varianten worden verkocht, want als ik t zo volg bestelt bijna niemand meer een afwijkende motorvariant en 'normale' uitvoering, hiermee wordt de marge voor dealers maar ook de importeur marginaal en bovendien ontstaat een imago van 'prijspakker', weinig gunstig voor een (semi) premium brand. En dan hebben we het nog niet over het uiterst smalle aanbod straks op de (jong) gebruikt markt. Er rijden bv. nu vele XC70's rond die bij wijze van spreken niet meer uit een modderige berm kunnen komen met de D3 FWD, terwijl juist de meerwaarde van de XC was/is dat men er meer mee kon dan een 'gewone' V70. De D5 bijv. is verder geperfectioneerd, krachtiger dan ooit met twee turbo's maar wordt volledig uit de markt geprijsd door de D3 LE FWD.
Edit: de looks daargelaten, van origine is het XC label van Volvo in het leven geroepen om auto's te ontwikkelen die ook hun avontuurlijke uiterlijk waar kunnen maken. Voor een XC60 vind ik t op de één of andere manier minder van belang, die heeft fantastische looks en de hoge zit.
Resumé: De V/XC70 is met de LE aanbieding heel aantrekkelijk voor berijders die niet eerder aan Volvo dachten, maar is funest voor de rest van het motorengamma, en devalueert daardoor. Winst voor de calcurende berijder, verlies voor 'the brand', marktpositie en het imago.
Edit: de looks daargelaten, van origine is het XC label van Volvo in het leven geroepen om auto's te ontwikkelen die ook hun avontuurlijke uiterlijk waar kunnen maken. Voor een XC60 vind ik t op de één of andere manier minder van belang, die heeft fantastische looks en de hoge zit.
Resumé: De V/XC70 is met de LE aanbieding heel aantrekkelijk voor berijders die niet eerder aan Volvo dachten, maar is funest voor de rest van het motorengamma, en devalueert daardoor. Winst voor de calcurende berijder, verlies voor 'the brand', marktpositie en het imago.
- Paul
- Geartronic member
Ik denk meer dat het een Imago probleem is voor de bestuurder als hij op een helling in Oostenrijk niet wegkomt zonder kettingen...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Ik ga mee in de redenatie van Thom in deze dat "niet LE" motoren en uitvoeringen volledig uit de markt worden geprijst en inderdaad ook de ooit zo waardevaste XC nu devalueert. Aan de andere kant heeft volvo een forse hoeveelheid aut's verkocht en naar mijn overtuiging was dat zonder zie aanbiedingen als de r-edition en LE een duidelijk lager getal geweest. Een bepaald volume hebben ze ook nodig om efficient tekunnen draaien.
Ook ik had veel liever een D5 gehad maar zo'n 15 k meer betalen (en bijtellen) voor alleen een D5 in een vergelijkbare uitvoering dat ging me te ver daarbij weet je dat die D5 als een dolle afschijft want door al die LE's zakken de tweedehands prijzen.
Toch liever aabiedingen dan een zogenaamd exclusiever emago zoals Saab.
Oh ter voorkoming van misverstanden ik heb een V70 LE en een oude Saab....
Ook ik had veel liever een D5 gehad maar zo'n 15 k meer betalen (en bijtellen) voor alleen een D5 in een vergelijkbare uitvoering dat ging me te ver daarbij weet je dat die D5 als een dolle afschijft want door al die LE's zakken de tweedehands prijzen.
Toch liever aabiedingen dan een zogenaamd exclusiever emago zoals Saab.
Oh ter voorkoming van misverstanden ik heb een V70 LE en een oude Saab....
- aleeuwesteijn
- Starter
Ik ben het ook eens met Thom. Voor me zelf heb ik ook de overweging gemaakt tussen de D5 en de D3. Het liefst zou ik ook de D5 hebben gekozen. Echter het verschil van meer dan 10.000 vond ik te gek. Dan maar geen AWD. Een dag rijden met de D3 heeft me over de streep getrokken. Ik was wat argwanend t.a.v. de D3. Eventueel kan er nog wat gedaan worden aan de D3 wanneer het motorvermogen en het koppel niet bevalt vertelde de dealer mij. Echter niet via Volvo ( nog niet )
Ik ga er voor als nog maar niet van uit. We gaan eerst maar eens een poosje rijden.
Ik ga er voor als nog maar niet van uit. We gaan eerst maar eens een poosje rijden.
Aart Leeuwesteijn
-
- 2nd Gear member
Door de introductie van LE versies krijgen bezitters van niet LE versies (zakelijk (lease) en particulieren) een extra afschrijving voor hun kiezen. Omdat een V70 meestal zakelijk wordt aangeschaft, is de impact hiervan 'slechts' voelbaar voor een handvol particulieren.
Door de hierboven genoemde extra afschrijving heb ik juist de kans gekregen om (particulier) een fully loaded niet LE V70 aan te schaffen. 28% afschrijving op een V70 van een half jaar oud, met slechts 7000km op de teller, heeft mij over de streep getrokken om een keer Volvo te gaan rijden.
Door de hierboven genoemde extra afschrijving heb ik juist de kans gekregen om (particulier) een fully loaded niet LE V70 aan te schaffen. 28% afschrijving op een V70 van een half jaar oud, met slechts 7000km op de teller, heeft mij over de streep getrokken om een keer Volvo te gaan rijden.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
- RichieB
- 6th Gear member
Ik dacht dat de actie voorbij was, maar Niham in Den Haag heeft nog 17 (nu 16) bestellingen uitstaan bij Volvo die nog helemaal zelf geconfigureerd kunnen worden.
) Verwachte levertijd: eind april.
Dus ik voeg mezelf toe onderaan de lijst:
1. Volvoman, V70LE D3 Oyster Grey (prod wk 23)
2. NielsV70, V70 LE D3, black saphire, r-design pakket (prod wk 20)
3. timewa, V70 LE T4, Oyster/beige/beige, veel extra's (productie wk21)
4. nklaver, V70 LE T4 Powershift, Caspian Blue, Black/Offblack, zilveren dakrails, Luxury-, Family-, DriverSupport Line, niveauregeling, OR-mistlamp strips, Comfort Pack + vaste trekhaak. Levering wk29. (Ter vervangingin van V70 LE 2010 2.0D)
5. Ferretje T4 Powershift, luxuryline, DSL, Caspian Blue Blond interieur,
Niveauregeling, alu dakrails, Westfalia Trekhaak
6. GE, T4 Powershift, luxuryline, family line, alu dakrails, afneembare trekhaak, Caspian Blue met blond interieur (ter vervanging van VW Touran)
7. least: D3 GT, Oyster Grey met Antracite, Luxury Line en zilverkleurige roofrails
8. jongbj: D3 GT, Caspian Blue met blond sandstone/beige interieur, Driver Support line, comfort pack, PDC voor (verwacht week 38 )
9. Papa RofoXC70, V70 LE T4, Black Sapphire (jaja zelfde kleur als de XC70), levering ergens in oktober.
10. ruiterm, XC70 LE D3 GT, electric silver, zwart interieur, luxury line, family line, XC Styling Pack, 19" Erakir velgen, RSE, levering eind september
11. steveo_veranes, XC70 LE D3 GT, twilight bronze, beige interieur, luxury line, family line
12. Oom van Volvoman: XC70 LE, twilight bronze. levering in oktober.
13. Caliban: Caspian Blue V70 LE MY2012 --
14. V70bio: V70 D3 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
15. Molenaar: V70 LE D3 aut / interieur zwart - blond/ solid black/ roofrails/ afn trekhaak /levering laatste wk oktober 2011
16. jongbj: D3 GT, Caspian Blue met blond sandstone/beige interieur, Driver Support line, comfort pack, PDC voor
17. Ottoke: V70 D3 LE Aut Start-stop MY2012, Driver support, Roof rails, Oyster grey, Sangiovese red
18. RichieB V70 LE T4 Powershift, Savile Grey metalic, Sangiovese Red, Luxury-, Family-, DriverSupport Line, niveauregeling, veiligheidsrek staal + vaste trekhaak. Levering eind april 2012.

Dus ik voeg mezelf toe onderaan de lijst:
1. Volvoman, V70LE D3 Oyster Grey (prod wk 23)
2. NielsV70, V70 LE D3, black saphire, r-design pakket (prod wk 20)
3. timewa, V70 LE T4, Oyster/beige/beige, veel extra's (productie wk21)
4. nklaver, V70 LE T4 Powershift, Caspian Blue, Black/Offblack, zilveren dakrails, Luxury-, Family-, DriverSupport Line, niveauregeling, OR-mistlamp strips, Comfort Pack + vaste trekhaak. Levering wk29. (Ter vervangingin van V70 LE 2010 2.0D)
5. Ferretje T4 Powershift, luxuryline, DSL, Caspian Blue Blond interieur,
Niveauregeling, alu dakrails, Westfalia Trekhaak
6. GE, T4 Powershift, luxuryline, family line, alu dakrails, afneembare trekhaak, Caspian Blue met blond interieur (ter vervanging van VW Touran)
7. least: D3 GT, Oyster Grey met Antracite, Luxury Line en zilverkleurige roofrails
8. jongbj: D3 GT, Caspian Blue met blond sandstone/beige interieur, Driver Support line, comfort pack, PDC voor (verwacht week 38 )
9. Papa RofoXC70, V70 LE T4, Black Sapphire (jaja zelfde kleur als de XC70), levering ergens in oktober.
10. ruiterm, XC70 LE D3 GT, electric silver, zwart interieur, luxury line, family line, XC Styling Pack, 19" Erakir velgen, RSE, levering eind september
11. steveo_veranes, XC70 LE D3 GT, twilight bronze, beige interieur, luxury line, family line
12. Oom van Volvoman: XC70 LE, twilight bronze. levering in oktober.
13. Caliban: Caspian Blue V70 LE MY2012 --
14. V70bio: V70 D3 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
15. Molenaar: V70 LE D3 aut / interieur zwart - blond/ solid black/ roofrails/ afn trekhaak /levering laatste wk oktober 2011
16. jongbj: D3 GT, Caspian Blue met blond sandstone/beige interieur, Driver Support line, comfort pack, PDC voor
17. Ottoke: V70 D3 LE Aut Start-stop MY2012, Driver support, Roof rails, Oyster grey, Sangiovese red
18. RichieB V70 LE T4 Powershift, Savile Grey metalic, Sangiovese Red, Luxury-, Family-, DriverSupport Line, niveauregeling, veiligheidsrek staal + vaste trekhaak. Levering eind april 2012.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- least
- 3rd Gear member
Volgens mij doet de aanschafprijs weinig op het premium gevoel van een auto? Blijkbaar is er in het verleden teveel betaald voor deze autoos. Nu blijkt dat Volvo voor een lagere prijs ook een complete auto kan leveren, ga je na deze aanbieding niet meer de volle mep betalen om aan je premium behoefte te voldoen. Feitelijk heeft Volvo structureel zijn prijs verlaagd, en dat is prima!
nadenkend over weer een Volvo: V90
- RichieB
- 6th Gear member
Dat is een beetje een lastige vraag, maar de prijs/kwaliteit verhouding is bij Volvo momenteel gewoon heel goed. Ik heb voor de lol de prijzen vergeleken met BMW, Audi en Lexus, en vergelijkbare modellen/uitrusting zijn bij die merken dus gewoon flink duurder. De Volvo verkoper zei dat de V70 LE een reactie was op de nieuwe A4 en A5 modellen die vorig jaar zijn uitgekomen. Gezonde concurrentie dus.
Het gaat er niet om wat je betaald, maar of je waar voor je geld krijgt. Natuurlijk is het zuur als de prijs wordt verlaagd als jij net iets hebt gekocht, maar verder is het gewoon een kwestie van voor jezelf afwegen of je het waard vindt. Je betaalt natuurlijk altijd "te veel", immers wordt er door de hele keten winst gemaakt op zo'n auto. Maar dat hoort er gewoon bij.
Het gaat er niet om wat je betaald, maar of je waar voor je geld krijgt. Natuurlijk is het zuur als de prijs wordt verlaagd als jij net iets hebt gekocht, maar verder is het gewoon een kwestie van voor jezelf afwegen of je het waard vindt. Je betaalt natuurlijk altijd "te veel", immers wordt er door de hele keten winst gemaakt op zo'n auto. Maar dat hoort er gewoon bij.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
- aleeuwesteijn
- Starter
Zijn er al ervaringen te melden m.b.t. de 2.0 D3 motor?
Aart Leeuwesteijn
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Ja de management summary:aleeuwesteijn schreef:Zijn er al ervaringen te melden m.b.t. de 2.0 D3 motor?
- Lang niet zo zuinig als opgegeven (in de praktijk 1:13,5 1 : 14 met een handbak)
- Fijn koppel maar helemaal onderin en boven de 2800 rpm nogal dood, een smalle powerband waardoor ie wat minder smeeuig aanvoelt als een oude D5
- Loopt mooi stil en trillingsvrij
- beperkt te tunen, powerband blijf smal en te "winnen" vermogen is gering
Wanneer je een geartronic kiest is de smallere powerband minder bezwaarlijk bij een handbak resulteerd het in meer schakelen
Dat ben ik dus niet met je eens. De smalle powerband i.c.m. de geartronic geeft een nerveus karakter met veel op- en terugschakelen. Dit ondervond ik tenminste bij de D3 GT t.o.v. de D5 GTNielsV70 schreef:Wanneer je een geartronic kiest is de smallere powerband minder bezwaarlijk bij een handbak resulteerd het in meer schakelen
- least
- 3rd Gear member
heb ik geen problemen mee bij mijn D3 met GT, dat gezeur altijd over powerbanddbosker schreef:Dat ben ik dus niet met je eens. De smalle powerband i.c.m. de geartronic geeft een nerveus karakter met veel op- en terugschakelen. Dit ondervond ik tenminste bij de D3 GT t.o.v. de D5 GTNielsV70 schreef:Wanneer je een geartronic kiest is de smallere powerband minder bezwaarlijk bij een handbak resulteerd het in meer schakelen

ook de D3 met handbak die ik hiervoor had beviel prima, ook een D5 zal wel bevallen, maar leek me niet nodig. De D3 volstaat, ook met GT
nadenkend over weer een Volvo: V90
Als je er gelukkig mee bent, is er niets aan de hand.
Ik twijfelde destijds tussen D3 GT en D5 GT. Ik heb ze beide geprobeerd (met een tussenpoos van 10 minuten), en daarbij viel me het rustiger karakter van een D5 GT op.
Ik twijfelde destijds tussen D3 GT en D5 GT. Ik heb ze beide geprobeerd (met een tussenpoos van 10 minuten), en daarbij viel me het rustiger karakter van een D5 GT op.