AC / Blower probleem

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Helleuw,

Nou ik had laatst ook al dit onderwerp naar boven gebracht over mijn blower / airco systeem. Nu heb ik meer details gevonden. De verwarming schiet aan en uit, constant in andere ritmes. Als ik de blower op auto zet dan is dit fenomeen het ergst. Of de airco aan of uit staat maakt geen verschil.

Op automatisch (stelknopje)
Als het koud is en de motor warm is dan wil de blower volop blazen om het zsm warm te krijgen in de auto. Dit is wanneer ik de temperatuur hoog heb staan (op 26 graden). Wanneer de storing begint dan hoor je een relais tikken onder mijn dashboard kastje (zo te horen) zodra de verwarming aan en uit schiet.

Op 1,2,3,4,5 (stelknopje)
Blower gaat minder vaak haperen (aan, uit, aan uit, etc), relais hoor je niet tikken, misschien wel als de verwarming volop staat maar zo ver ben ik nog niet gekomen met onderzoeken.

Zou dit een defecte stelknop zijn van de blower of is de relais defect? Ik wil voorkomen om de boel onnodig open te halen om te kunnen meten wat mij was voorgesteld maar ik wil eerst informeren...
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Een aircocontrole laten doen plus uitlezen is de beste oplossing,als het systeem onvoldoende gevuld is heb je ook storingen,snel in en uitschakelen van de aircopomp bijv.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

MarioC70, Ja maar, zoals vermeld in het verhaal, of de airco uit of aan staat dan blijft het probleem het zelfde. De airco is al sinds de zomer niet aan geweest...
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

dutchlimits schreef:MarioC70, Ja maar, zoals vermeld in het verhaal, of de airco uit of aan staat dan blijft het probleem het zelfde. De airco is al sinds de zomer niet aan geweest...

Dat is opzich al niet slim,wat vaker gebruiken is beter voor het systeem,het zit er niet in alleen voor de zomer,ook bij ontwasemen is hij handig.
Toch even goed uit laten lezen op storingen,dan komt vanzelf de oplossing.

Ik zelf zet de airco op auto en regel alleen de temperatuur,dan blijft het spul langer heel in de meeste gevallen.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

MarioC70, Nee is goed, ik zal even af en toe de airco aan zetten... Zien of het dan spontaan verdwijnt (kleine kans), anders maar even over een maandje naar de garage, tnx
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Is ook wel fijn als je even schrijft wat je rijdt en hoeveel km's erop staan. Bij een ECC helpt het ook de temp binnensensor schoon te maken. Verder kan je bij onvoorspelbaar gedrag van de blower ook de weerstand verdenken.
Beide oplossingen zijn eerder beschreven.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”