Hé, gefeliciteerd. Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.
Een leuke extra is een armsteun. Ik heb er ook een aangeschaft (via http://www.volvo240.be/) en het rijdt lekker relaxed. Je kunt hem makkelijk monteren op de middenconsole. De juiste kleur vinden kan wel een probleem zijn. :?
is goedkoop met oude volvo's (240/740/940) echt duurkoop?
-
- 3rd Gear member
staat er een foto op de site van Combi?
ik heb al even gegluurd nl....
Ber
ik heb al even gegluurd nl....
Ber
V70 Classic 2.5 TDI 1999 Exclusive Line ";Dessert wind pearl";
http://i21.photobucket.com/albums/b276/ ... age001.jpg
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
zo'n middenarmsteun zit er trouwens al wel op! Die is er later opgemonteerd en gelukkig in de juiste kleur! zitten aan beide kanten twee bekerhouders in, altijd handig natuurlijk! Rijdt zeker een stuk meer relaxed, ik heb ook even gereden met de middenconsole ingeklapt, maar snel weer erbij gehaald, toch een stuk beter.
Op de site van combigarage stonden geen foto's van deze auto, het was een verkoop van een auto van een klant van combigarage. Stond er ook pas net, kwam allemaal net goed uit. Ik leen binnenkort wel ff een digitale camera, zal ik ff foto's posten. Net was ik ff met een buurman om de auto aan het lopen en natuurlijk ff het heerlijke geluid van die 2.3 liter laten horen.......komen er opeens nog twee buurmannen bij, het geluid trekt blijkbaar aan......hoezo mannenspeeltjes......!!!
Op de site van combigarage stonden geen foto's van deze auto, het was een verkoop van een auto van een klant van combigarage. Stond er ook pas net, kwam allemaal net goed uit. Ik leen binnenkort wel ff een digitale camera, zal ik ff foto's posten. Net was ik ff met een buurman om de auto aan het lopen en natuurlijk ff het heerlijke geluid van die 2.3 liter laten horen.......komen er opeens nog twee buurmannen bij, het geluid trekt blijkbaar aan......hoezo mannenspeeltjes......!!!
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
S60, 2.4 D, '03
-
- 3rd Gear member
grijns....geen idee...ik ben een vrouw...
maar mijn roffel trekt idd meestal mannen, en geen vrouwen...
Ber
maar mijn roffel trekt idd meestal mannen, en geen vrouwen...
Ber
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
haha! en zou je wel willen dat er ook 's wat vrouwen of je roffel afkomen? 

240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
S60, 2.4 D, '03
-
- 3rd Gear member
ach, ik val zowieso niet op vrouwen.
Scheelt, ik ben niet concurend voor jullie!
maar een vrouw die auto's ook leuk vind,
ja dat zou wel een verademing zijn ja!
Tegenwoordig weten ze het bij de garage waar wij altijd komen.
Toen ik de eerste keer (8 maanden zwanger van de middelste) onder mijn aankomende auto kroop...
waren ze ietwat verbaasd.
Nu vragen ze aan hubbie, vrouwlief moet zeker even rijden en kijken he?
Tja, ze wennen er aan geloof ik.....
Ber
Scheelt, ik ben niet concurend voor jullie!
maar een vrouw die auto's ook leuk vind,
ja dat zou wel een verademing zijn ja!
Tegenwoordig weten ze het bij de garage waar wij altijd komen.
Toen ik de eerste keer (8 maanden zwanger van de middelste) onder mijn aankomende auto kroop...
waren ze ietwat verbaasd.
Nu vragen ze aan hubbie, vrouwlief moet zeker even rijden en kijken he?
Tja, ze wennen er aan geloof ik.....
Ber
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
hoezo niet concurrend voor ons mannen?! Juist een vrouw die ook opeens geinteresseerd is in auto's en er nog verstand van heeft ook nog is natuurlijk een flinke bedreiging.....?! toch?!
geintje hoor. (iedereen heeft trouwens meer verstand van auto's dan ik, ik ben echt een leek, ik kan alleen zien of het er leuk uitziet en that's it zo'n beetje, ieder zo z'n kwaliteit toch?) Je komt toch weleens vrouwen tegen die ook iets met auto's hebben? anders moet ik je zeker 's aan m'n schoonzus voorstellen, die weet ook wel het een en ander van auto's. Zij bevestigd trouwens wel het stereotiep.....ze is namelijk lesbisch! 
Ik kan me de gezichten van die monteurs voorstellen wanneer ze opeens een hoogzwangere vrouw onder een auto zien kruipen! haha! geweldig! Da's pas een kodakmoment!

Ik kan me de gezichten van die monteurs voorstellen wanneer ze opeens een hoogzwangere vrouw onder een auto zien kruipen! haha! geweldig! Da's pas een kodakmoment!
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
S60, 2.4 D, '03
-
- 3rd Gear member
tja, mijn eertse vriendje had wat met JEEP's en oldtimers,
en wil je een beetje leuk mee komen....
moet je je dus gewoon in de materie gaan verdiepen.
Heel technisch ben ik niet,
wel practisch ingesteld....en daar kom je heel ver mee!
Mijn droom is om nog eens zelf een oldtimer te gaan opknappen.
Maar dat zit er voorlopig niet in
(eigen bedrijf, 3 kids, en geen loods oid)
maar wie weet...als ik later groot wordt!
Lesbisch ben ik in iedergeval niet,
wel gek op karten, racen en ...VOLVO!
Ber
en wil je een beetje leuk mee komen....
moet je je dus gewoon in de materie gaan verdiepen.
Heel technisch ben ik niet,
wel practisch ingesteld....en daar kom je heel ver mee!
Mijn droom is om nog eens zelf een oldtimer te gaan opknappen.
Maar dat zit er voorlopig niet in
(eigen bedrijf, 3 kids, en geen loods oid)
maar wie weet...als ik later groot wordt!
Lesbisch ben ik in iedergeval niet,
wel gek op karten, racen en ...VOLVO!
Ber
- volvorider
- 5th Gear member
- Contacteer:
Proficiat met je aankoop! 240 rijden is echt relaxed rijden. En blijf kijken op mijn web-log. Daar komen regelmatig items bij. Hebben onze classic nu reeds een maand en hadden eerst ook een 240 sedan dl, heeeel basic!
Maar dat maakt het juist ook weer bijzonder. Ben ook benieuwd naar de foto's
Maar dat maakt het juist ook weer bijzonder. Ben ook benieuwd naar de foto's
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Amieke850
- 4th Gear member
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
flink aangestoken dus door het eerste vriendje. Je hebt je dus eigenlijk laten vormen door een man......
haha! geintje hoor. Kan me voorstellen dat je er dan vanzelf inrolt. Een oldtimer opknappen is een hels karwei, volgens mij verkijken zelfs ervaren monteurs zich nog op zo'n klus, ik heb best wel wat auto's te koop zien staan die nog afgemaakt dienden te worden. Is in ieder geval een meerjarenplan.
Ik zal het forum zeker in de gaten houden, ben er nu al niet meer van weg te slaan, vrouwlief ziet me steeds minder en minder.......
Annemieke, Nog meer dames op het forum! Goed man! Had ik trouwens niet verwacht, ik moet toegeven dat ik had verwacht dat het echt een "mannenfeestje" zou zijn. ik hoop ook dat duurkoop met bespaard blijft. Gelukkig heb ik in ieder geval drie maanden garantie, dat geeft me ook wat rust. En de garage geeft ook wel vertrouwen, heb zelfs nog vrij uitgebreid met de vorige eigenaar gesproken.

Ik zal het forum zeker in de gaten houden, ben er nu al niet meer van weg te slaan, vrouwlief ziet me steeds minder en minder.......

Annemieke, Nog meer dames op het forum! Goed man! Had ik trouwens niet verwacht, ik moet toegeven dat ik had verwacht dat het echt een "mannenfeestje" zou zijn. ik hoop ook dat duurkoop met bespaard blijft. Gelukkig heb ik in ieder geval drie maanden garantie, dat geeft me ook wat rust. En de garage geeft ook wel vertrouwen, heb zelfs nog vrij uitgebreid met de vorige eigenaar gesproken.
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
S60, 2.4 D, '03
- erik265
- 1st Gear member
Mocht je zondag door vrouwlief achter je computer gesleurd worden (ze moest eens weten van al dat vrouwvolk hier
) , rij dan even naar Assen (http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6584). Kun je direct je nieuwe aanwinst showen 

1980 GL Diesel (USA)
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Nu is kajuiter een echte schipper geworden dus met zijn nieuwe klotsbak.
Gefeliciteerd met je vlaag van verstandigheid!
Gefeliciteerd met je vlaag van verstandigheid!

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
een meeting? daar ben ik nou zeker wel voor in! Ik ben wel benieuwd naar al het moois wat er is! 't is alleen flink balen dat ik zondag a.s. niet kan. Ik zit hier op de bank al enthousiast te doen, zegt zij heel droogjes "zondag hebben we met Elles afgesproken, we moeten de bolderkar nog terugbrengen en we zouden komen eten'.........lekker is dat! Zijn er vaker van zulke meetings? Waar kan ik zien wanneer er weer een is? Op het forum? Ik zal zo zelf ook nog ff zoeken. Bedankt voor de tip, goed plan.
haha! een echte schipper! bedankt! ik dacht dat ze die term gebruikten voor wat anders.....ik vindt 'm trouwens heerlijk rijden, laat maar klotsen en huppen zeg ik! vrijdagnacht krijgt ie al z'n eerste vuurdoop trouwens, drie mensen van schiphol ophalen met vele koffers......ben benieuwd!
haha! een echte schipper! bedankt! ik dacht dat ze die term gebruikten voor wat anders.....ik vindt 'm trouwens heerlijk rijden, laat maar klotsen en huppen zeg ik! vrijdagnacht krijgt ie al z'n eerste vuurdoop trouwens, drie mensen van schiphol ophalen met vele koffers......ben benieuwd!
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
S60, 2.4 D, '03
-
- 3rd Gear member
flink aangestoken dus door het eerste vriendje. Je hebt je dus eigenlijk laten vormen door een man...... haha! geintje hoor. Kan me voorstellen dat je er dan vanzelf inrolt. Een oldtimer opknappen is een hels karwei, volgens mij verkijken zelfs ervaren monteurs zich nog op zo'n klus, ik heb best wel wat auto's te koop zien staan die nog afgemaakt dienden te worden. Is in ieder geval een meerjarenplan.
tja, vriendjes maken meer in je los als je denkt.....
Maar gelukkig heb ik zijn JEEP liefde weten om te zetten in Volvo,
en ik weet dus wel waar ik aan moet kloppen voor hulp bij een evt. oldtimer project!
Maar goed...voorlopig droom ik lekker verder,
en ga ik eerst maar eens voldoende kindertjes bedrijfsmatig verzorgen (ik ben mede eigennaar van een kinderthuiszorg bedrijf) om oldtimer-centjes te verdienen.
Meeting?
Helaas, Assen-Den helder is me ffies te gek (mij, niet mijn Roffel hoor).
Maar wie weet meeting in Noord-Holland???
Of net over de dijk Friesland?????
Veel plezier,
en laat je dag niet ver-schipperen door een bolderkar hoor!
Ber
tja, vriendjes maken meer in je los als je denkt.....
Maar gelukkig heb ik zijn JEEP liefde weten om te zetten in Volvo,
en ik weet dus wel waar ik aan moet kloppen voor hulp bij een evt. oldtimer project!
Maar goed...voorlopig droom ik lekker verder,
en ga ik eerst maar eens voldoende kindertjes bedrijfsmatig verzorgen (ik ben mede eigennaar van een kinderthuiszorg bedrijf) om oldtimer-centjes te verdienen.
Meeting?
Veel plezier,
en laat je dag niet ver-schipperen door een bolderkar hoor!
Ber
- Henri144
- 3rd Gear member
Een 'good old - no bullshit-karretje' dus.....! Hoe minder opsmuk, hoe minder er kapot kan gaan, zeg ik altijd maarNiet erg veel opties helaas.....niet veel te vertellen vrees ik. geen airco, geen elektrische ramen, geen schuifdak, geen lichtmetalen velgen en ook geen leer....
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....
:headbang:
V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator

- Henri144
- 3rd Gear member
Is óp de dijk een optie? Halverwege bij dat restaurantgebeuren...?Meeting?

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
bedrijfsmatig in de kinderen, thuis heb je er drie? en dan op het werk ook nog eens tig, ik zie volop mogelijkheden! Kun je niet een onderdeel autotechniek invoeren? Dan leer je ze spelenderwijs wat over auto's en dan natuurlijk met name volvo en na een jaar beginnen jullie met z'n allen aan een groot restauratieproject. Vele handen maken licht werk toch? zo kun je dingen mooi combineren, is gunstiger qua tijd en ook qua centjes, volop voordelen! Friesland is voor mij best te doen, halverwege de afsluitdijk vind ik ook prima. Wanneer er weer een is hoor ik het graag.
Ik kan echt niet om die afspraak heen van zondag, ach, ;t is ook wel leuk om naar Elles te gaan. En ze kan ook wel wat steun gebruiken nu (ziekenhuisgedoe, diagnoses, alle bijkomende stress, etc) , we maken er gewoon een leuk daggie van. En natuurlijk wil ik haar ook ff m'n auto laten zien, zij is namelijk ook opgegroeid in een volvo, haar vader is er helemaal gek van.
Nu de auto bij de poetser is geweest is het trouwens helemaal top! Ik neem aan dat jullie de auto's ook allemaal erg goed onderhouden? regelmatig poetsen e.d.?
Ik kan echt niet om die afspraak heen van zondag, ach, ;t is ook wel leuk om naar Elles te gaan. En ze kan ook wel wat steun gebruiken nu (ziekenhuisgedoe, diagnoses, alle bijkomende stress, etc) , we maken er gewoon een leuk daggie van. En natuurlijk wil ik haar ook ff m'n auto laten zien, zij is namelijk ook opgegroeid in een volvo, haar vader is er helemaal gek van.
Nu de auto bij de poetser is geweest is het trouwens helemaal top! Ik neem aan dat jullie de auto's ook allemaal erg goed onderhouden? regelmatig poetsen e.d.?
240 Super Polar '93
S60, 2.4 D, '03
S60, 2.4 D, '03
- Henri144
- 3rd Gear member
eh, wel...... er zit regelmaat in, maar dan met hele lange tussenpozen....

-
- 3rd Gear member
Is óp de dijk een optie? Halverwege bij dat restaurantgebeuren...?
das van de man van mijn collega! (dwz het souveniers-gebeuren)
maar ze zijn er nu druk aan het verbouwen,
dus nu geen TOP locatie
(en erg veel MUGGEN!!)
bedrijfsmatig in de kinderen, thuis heb je er drie? en dan op het werk ook nog eens tig, ik zie volop mogelijkheden! Kun je niet een onderdeel autotechniek invoeren? Dan leer je ze spelenderwijs wat over auto's en dan natuurlijk met name volvo en na een jaar beginnen jullie met z'n allen aan een groot restauratieproject. Vele handen maken licht werk toch? zo kun je dingen mooi combineren, is gunstiger qua tijd en ook qua centjes, volop voordelen!
hahaha....mijn patientjes zijn allemaal ziek enzo,
ik heb een kinderthuiszorg bedrijf in de kop van noord holland (ffies google)
dus ik vrees dat zij niet helemaal de optimale medewerking aan mijn Volvo-oldtimer gaan leveren.....
grijns
ber
das van de man van mijn collega! (dwz het souveniers-gebeuren)
maar ze zijn er nu druk aan het verbouwen,
dus nu geen TOP locatie
(en erg veel MUGGEN!!)
bedrijfsmatig in de kinderen, thuis heb je er drie? en dan op het werk ook nog eens tig, ik zie volop mogelijkheden! Kun je niet een onderdeel autotechniek invoeren? Dan leer je ze spelenderwijs wat over auto's en dan natuurlijk met name volvo en na een jaar beginnen jullie met z'n allen aan een groot restauratieproject. Vele handen maken licht werk toch? zo kun je dingen mooi combineren, is gunstiger qua tijd en ook qua centjes, volop voordelen!
hahaha....mijn patientjes zijn allemaal ziek enzo,
ik heb een kinderthuiszorg bedrijf in de kop van noord holland (ffies google)
dus ik vrees dat zij niet helemaal de optimale medewerking aan mijn Volvo-oldtimer gaan leveren.....
grijns
ber