Goedenavond,
Na de handleiding al doorgenomen te hebben kan ik het helaas nog niet vinden. Mijn deuren sluiten zich automatisch af als ik aan het rijden ben.
Bij mijn oude auto (BMW) was ik gewend dat als ik de sleutel uit het contact haal de deuren automatisch van het slot af gaan.
Is dit bij de volvo ook mogelijk? Kan alleen de optie automatisch vergrendelen vinden..
Hoor het graag!
Deuren automatisch unlocken
- ArthurPeters
- 2nd Gear member
Groeten Arthur
V70 D5 Summum Geartronic - Powered by: Rica
-
- 6th Gear member
je kunt dat laten wijzigen,een goeie tip,laat nooit de sleutel in het contact zitten als je uitstapt,hij spring na een aantal minuten zelf op slot,dus dan sta je buiten.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- dutchlimits
- 5th Gear member
techniekMarioC70 schreef:je kunt dat laten wijzigen,een goeie tip,laat nooit de sleutel in het contact zitten als je uitstapt,hij spring na een aantal minuten zelf op slot,dus dan sta je buiten.

RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- ArthurPeters
- 2nd Gear member
Moet dit bij de dealer aangepast worden of kan ik dit zelf in het menu, zo ja waar dan ergens?MarioC70 schreef:je kunt dat laten wijzigen,een goeie tip,laat nooit de sleutel in het contact zitten als je uitstapt,hij spring na een aantal minuten zelf op slot,dus dan sta je buiten.
Groeten Arthur
- ArthurPeters
- 2nd Gear member
Kom net bij de dealer vandaan en dit konden ze nergens terug vinden en hadden hier nog nooit van gehoord (Mobility de Jong in Rotterdam).
Iemand een andere oplossing of uitleg?
Iemand een andere oplossing of uitleg?
Groeten Arthur
-
- 3rd Gear member
Bij mijn weten gaat de auto alleen weer vanzelf op slot als je hem ontgrendeld, maar geen deur open doet. Hij vergrendelt niet als je bent uitgestapt.een goeie tip,laat nooit de sleutel in het contact zitten als je uitstapt,hij spring na een aantal minuten zelf op slot,dus dan sta je buiten.
-
- 4th Gear member
Zit in het menu.ArthurPeters schreef:Moet dit bij de dealer aangepast worden of kan ik dit zelf in het menu, zo ja waar dan ergens?MarioC70 schreef:je kunt dat laten wijzigen,een goeie tip,laat nooit de sleutel in het contact zitten als je uitstapt,hij spring na een aantal minuten zelf op slot,dus dan sta je buiten.
Menu----autoinstellingen---vergrendelen
Bij mij gaat dat zo.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Zoals eerder gezegd: vergrendelen gaat automatisch (instelbaar in menu) ontgrendelen kan NIET automatisch (behalve bij een crash, dan zouden ze automatisch moeten ontgrendelen)
Wat eerder gezegd was over het uitstappen is geen waar: als je ontgrendeld en binnen de 2 minuten geen deuren opent vergrendeld de wagen terug, als er wel een deur is open geweest doet 'ie dat niet.
Wat eerder gezegd was over het uitstappen is geen waar: als je ontgrendeld en binnen de 2 minuten geen deuren opent vergrendeld de wagen terug, als er wel een deur is open geweest doet 'ie dat niet.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Bij een V70 MY06 ontgrendelen de deuren automatisch bij een crash, verleden week zelf (ongevraagd) getest...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 6th Gear member
De vraag was of je de functie op slot springen als je gaat rijden uit kunt schakelen en het antwoord was dus ja,dat kun je uitschakelen.ArthurPeters schreef:Goedenavond,
Na de handleiding al doorgenomen te hebben kan ik het helaas nog niet vinden. Mijn deuren sluiten zich automatisch af als ik aan het rijden ben.
Bij mijn oude auto (BMW) was ik gewend dat als ik de sleutel uit het contact haal de deuren automatisch van het slot af gaan.
Is dit bij de volvo ook mogelijk? Kan alleen de optie automatisch vergrendelen vinden..
Hoor het graag!
Het op slot springen vanzelf met de sleutel in het contact komt zeer vaak voor ,we moeten regelmatig hulp verlenen aan mensen waarbij de auto op dead lock is gesprongen met de sleutel erin.
Vandaag nog met een S80 meegemaakt.
- Fulaks
- 6th Gear member
Je moet goed lezen. De vraag was of de deuren ONTgrendelen als je de sleutel UIT het contact haalt. Dit kan NIET worden ingesteld.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 6th Gear member
Ik lees echt wel goed,als ze niet op slot springen wanneer je gaat rijden hoef je ze ook niet te ontgrendelen.Fulaks schreef:Je moet goed lezen. De vraag was of de deuren ONTgrendelen als je de sleutel UIT het contact haalt. Dit kan NIET worden ingesteld.
- PGV90
- 6th Gear member
Ik heb hier ook de diverse instellingen geprobeerd, maar ook nog niet het optimale gelukt.
Bij automatische VERgrendeling bij het wegrijden, kan je na de rit wel van binnenuit een deur openen, maar dan gaat alleen die deur open. En kan je nog steeds bijv. niet je tas van de achterbank halen, of de deur van buiten voor een kind openen.
Je moet binnen met het knopje bij de linker of rechtervoorportier de auto ONTgrendelen.
Niet ideaal, en mijn vorige auto's hadden als je een deur opende, alle sloten ontgrendelden.
Volgens Volvo is dit een eigenschap van het systeem die niet te veranderen is.
Bij automatische VERgrendeling bij het wegrijden, kan je na de rit wel van binnenuit een deur openen, maar dan gaat alleen die deur open. En kan je nog steeds bijv. niet je tas van de achterbank halen, of de deur van buiten voor een kind openen.
Je moet binnen met het knopje bij de linker of rechtervoorportier de auto ONTgrendelen.
Niet ideaal, en mijn vorige auto's hadden als je een deur opende, alle sloten ontgrendelden.
Volgens Volvo is dit een eigenschap van het systeem die niet te veranderen is.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
-
- 6th Gear member
Ik lees dus ook duidelijk dat het gaat om vergrendeling na het wegrijden,we lezen dus wel degelijk goed!ArthurPeters schreef:Goedenavond,
Hoor het graag!
En dat kun je laten uitschakelen bij de dealer..