Volvo kiest voor Getrag 6DCT450 versnellingsbak

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20971
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik ben daar ook bang voor met meer dan 6 versnellingen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Als je een goede 8-traps automaat hebt dan is dat zeker beter dan een geartronic. In de nieuwe BMW's merk je eigenlijk niets van het schakelen, enige nadeel is de soms wat lage toeren en het daardoor brommende geluid van de motor.

Die 8-traps automaat voor Volvo's wordt gekoppeld aan de nieuwe VEA-motoren, zowel benzine als diesel.
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Brommen bij lage toeren? Als ik 50 rij wil de GT in 5e gaan rijden, de motor draait dan minder dan 1500rpm, zonder brommen. De Citroën C5 Tourer van mijn schoonvader (3.0 V6 HDI met ZF automaat) doet dat ook, die bromt wel.

Best wel raar dat verhaal van jou, in de media verschijnt dat ze voor een 6 trap kiezen, volgens jou dus een 8 trap?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gast

BlackcurrantV70 schreef:Dus moet ik nu nog snel een geartronic zien te scoren als vervanger voor mijn V70, want voor mij geen slowershift meer.....
Ik moest gelijk even aan je denken, want zo goed zijn die Powershifts uit de (jouw) verhalen niet.
De Geartronic van Aisin is toch wel betrouwbaar gebleken.
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

M'n Lexus heeft ook een 8 bak en de 8 is er alleen maar voor om de motor zo laag mogelijk in toeren te laten draaien bij constant snelheid. Zodra je iets het pedaal aait gaat ie al terug naar 7 maar je merkt hier helemaal niets van behalve dat je soms het motor toerental hoort variëren.
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

ppFreddy schreef:Brommen bij lage toeren? Als ik 50 rij wil de GT in 5e gaan rijden, de motor draait dan minder dan 1500rpm, zonder brommen. De Citroën C5 Tourer van mijn schoonvader (3.0 V6 HDI met ZF automaat) doet dat ook, die bromt wel.

Best wel raar dat verhaal van jou, in de media verschijnt dat ze voor een 6 trap kiezen, volgens jou dus een 8 trap?
Brommen was een nadeel van de 8-traps automaat. Omdat je bij rustig rijden altijd laag in de toeren zit.

De 6-traps automaat, waar dit topic over gaat, wordt gekoppeld aan de bestaande 1.6d motoren. Volvo is nu bezig om zelf een geheel nieuwe serie 4-cilinder diesel en benzine motoren te ontwikkelen(genaamd VEA) en deze worden gekoppeld aan een 8-traps automaat. Maar dit is dus iets voor de toekomst, er is verder nog niet aangekodigd wanneer deze beschikbaar worden.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”