Nieuwe auto direct zelf in de wax zetten?

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Fredhead
Geartronic member

Heb in Engeland wel eens het project van een professionele poetser gezien die zijn nieuwe auto gelijk in de garage zette om er 3 dagen mee aan de gang te gaan.
Na het spuiten was de kleur niet helemaal wat er beloofd was en nu wel + gelijk een geweldige glans
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
VolvoXC70
4th Gear member

:-#
blastaway
5th Gear member

VolvoXC70 schreef:Laatste auto, van mijn vriendin, hier laten doen: http://www.customcarcleaning.nl/?p=gallerij

Voordeel is dat dit bedrijf ook naar de dealer kan komen met alle spullen. De auto hoeft dan niet verscheept te worden.

Ik ben in elk geval zeer tevreden over het resultaat. Er zullen vast meerdere goede bedrijven zijn.
Ja, Bart kan er wat van. Hij is echt wel de creme de la creme onder de poetsers!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Meestal word de auto afgeleverd bij de dealer met een parafine wax laag die er voor zorgt dat ijzerslijpsel van bv een trein of vuiligheid dmv andere invloeden niet kunnen hechten aan de lak.
De meest makkelijke manier om deze te verwijderen door de dealer is om de auto een uitgebreid programma te laten ondergaan in de wasstraat en het liefste èèn met borstels :(

Handmatig kan ook maar dan ben je met de verwijdering van de laag al ruim een uur bezig en dan pas kan een dealer beginnen met de verzorging van de lak etc.
Meestal word er gekozen voor de snelle en goedkopere manier in de wasstraat.

Niet elke dealer doet dit trouwens er zijn uitzonderingen maar als je het de dealer vraagt zal hij meestal antwoorden dat het handmatig gebeurd wat meestal niet zo is.

Beste kun je het zelf doen of laten doen zodat je zeker weet dat je niet vanaf dag 1 rondrijd met die vervelende wasstraat krasjes.

Uiteraard kom ook ik op lokatie :)
bookkeeper
4th Gear member
Contacteer:

@Steve ... ik heb de offerte van jou binnen, ik moet alleen nog even beslissen of ik het zelf doe of kom kijken hoe jij het doet...
Bookkeeper

Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more

2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Ik weet het maar vond het wel mooie aanvullende info voor eventueel anderen die meelezen.
remmm
5th Gear member

Steve, je hebt voor mij toen ook een mooie offerte gemaakt voor de Polo. Stealer ging echter met de offerte natuurlijk niet akkoord, waardoor het uiteindelijk niet doorging. Achteraf spijt want de auto is weer naar hun poetser gegaan en die gast heeft iets met speciaal "papier" gedaan om de ijzerslijpsels te verwijderen. 50% heeft hij weggekregen maar de andere 50% niet.

Waardoor ik uiteindelijk alleen maar meer swirls heb gekregen. Ik heb de Polo dan ook na een jaar ingeruild (auw in portemonnee) voor een Mini Cooper. Kwam ook door het feit dat zo'n Bluemotion niet beviel en de witte kleur ook niet met kleine bruine vlekjes :). Ik neem nooit meer een witte haha. Of mijn vrouw dan.... Gelukkig is zij ook een beetje autogek...

Is je volgende ook een witte Bookkeeper? En wat wordt het eigenlijk?
remmm
5th Gear member

Driven2Shine schreef:
Beste kun je het zelf doen of laten doen zodat je zeker weet dat je niet vanaf dag 1 rondrijd met die vervelende wasstraat krasjes.

Uiteraard kom ook ik op lokatie :)
Is dit zelf te doen of kan je dit beter aan een professional overlaten.. Beetje rare vraag misschien in het kader wij van Omo bevelen Omo aan :) Het verwijderen van zo'n laag die wellicht niet op mijn Polo zat? lijkt mij nogal een klus zeker als het een soort van poetsen wordt met van die pads want dat durf ik niet aan. Een beetje kleien zoals ik op een poetsdag heb geleerd durf ik nog wel maar echt aan de slag gaan met je lak openen en sealen daar durf ik mij niet aan te branden.
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

En excentrisch polijsten is helemaal niet eng als je eenmaal weet hoe het werkt.
Kom eens naar een Volvo Forum poetsdag en kijk gerust eens rond hoe iedereen het doet dan zul je versteld staan hoe makkelijk het eigenlijk is.
remmm
5th Gear member

Driven2Shine schreef:En excentrisch polijsten is helemaal niet eng als je eenmaal weet hoe het werkt.
Kom eens naar een Volvo Forum poetsdag en kijk gerust eens rond hoe iedereen het doet dan zul je versteld staan hoe makkelijk het eigenlijk is.
Ik kom zeker een x langs als ik mijn nieuwe v60 heb.

Mijn dealer meldt het volgende:
Volvo-dealer schreef: De auto's worden bij Volvo niet door de wasstraat gehaald. Deze zijn namelijk schoon af fabriek en worden nagepoetst bij ons aan het bedrijf.
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Kan zo zijn hoor maar hoelang zijn ze onderweg en staan ze geparkeer op een terrein voordat de wagen toe is aan de daadwerkelijke aflever beurt.
Het vuil wat er dan eventueel op neergedaald is zoals stof, pekel etc poetsen ze er wel af met eventuele nieuwe swirls als gevolg).

Maar misschien heeft jouw dealer wel de juiste instelling qua wassen en poetsen.
Ze zijn er wel maar dun gezaaid helaas, de meeste gaan voor snelheid (minder uurloon dus meer marge).
remmm
5th Gear member

Maar misschien heeft jouw dealer wel de juiste instelling qua wassen en poetsen.
Ze zijn er wel maar dun gezaaid helaas, de meeste gaan voor snelheid (minder uurloon dus meer marge).
hmmmm, De Volvo-dealer kennende vrees ik het ergste mede gezien het feit dat het een lease-auto is zullen ze hem zsm met zo min mogelijk kosten op de weg willen hebben. Ik ben altijd heel zuinig op mijn lease auto vandaar mijn worries en ik wil hem over 4 jaar overkopen vandaar mijn bezorgdheid.

Maar als de auto toch schoon uit de fabriek komt dan kan ik hem toch wel zo meekrijgen als ze het witte plastic eraf hebben getrokken? wat valt er dan nog te poetsen? behalve wat kamelengeil voor in de showroom (sorry voor de uitdrukking een vriend van mij kende een sjofele handelaar die dit goedje zo noemde voordat de auto de showroom inging)

Of gaan ze er echt nog een beschermlaag op aanbrengen zo niet dan neem ik hem liever zo mee ;)

nog advies?
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Ik ken het gevoel en heb mijn toenmalige lease auto ook vanaf de dealer direct zelf behandeld voordat de poets jongen met het zwarte water in de emmer en ditto lap hem onder handen wou gaan nemen.

Wat ik persoonlijk zou doen is licht kleien en daarna direct een sealant en/of wax aanbrengen.
Trims verzorgen en de velgen in een goede beschermende wax zoals een rimwax of wheelguard van Chemical Guys.

Vervolgens heel veel plezier hebben in je nieuwe auto en uiteraard veilige kilometers maken.
remmm
5th Gear member

Driven2Shine schreef:Ik ken het gevoel en heb mijn toenmalige lease auto ook vanaf de dealer direct zelf behandeld voordat de poets jongen met het zwarte water in de emmer en ditto lap hem onder handen wou gaan nemen.

Wat ik persoonlijk zou doen is licht kleien en daarna direct een sealant en/of wax aanbrengen.
Trims verzorgen en de velgen in een goede beschermende wax zoals een rimwax of wheelguard van Chemical Guys.

Vervolgens heel veel plezier hebben in je nieuwe auto en uiteraard veilige kilometers maken.
Is er niet binnenkort weer een poetsdag, 2 jaar geleden stond ik ook met mijn Audi tussen de Volvo's, wellicht kan ik er nu weer tussen gaan staan met de Mini :) Is ook een lekkerder formaat om op te oefenen ipv een V60 :) Ik snap nog steeds niks van de sealant. Kleien ging nog wel.

Ik bestel binnenkort wel weer een setje via je site, want ik heb al mijn klei al een keer laten vallen en ben bijna door mijn spullen heen.

Maar niet gek dus om de auto "vies" op te laten leveren en dan zelf even kleien en waxen.... :) Wel leuk om te doen

Wat zijn Trims?
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Er is zeker binnenkort weer een poetsdag.
Er zijn nog een aantal plekken vrij voor de eerste dag.

Kijk even bij Evenementen en dan poetsdag in Bussum oid :)

Trims zijn de zwarte kunststof delen die niet mee gespoten zijn in de kleur.
bookkeeper
4th Gear member
Contacteer:

Steve, hoe zit het met de skidds vallen die ook onder de trimms

@remmm, yep weer een ice white solid besteld, S60 R-Design...
Bookkeeper

Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more

2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Zolang het ongespoten kunststof is en onder het exterieur valt wel.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”