Bij mijn 960 (automaat) had ik geen enkele last hiervan, ongeacht het soort schoen.
Toen ik mijn S80 (ook automaat) kocht wél. Als ik een wat breder schoensoortje aanhad (ik heb maatje 45), raakte ik het rempedaal als ik gas gaf. Ik moest mezelf dwingen om de schoen helemaal naar rechts te drukken en dan had ik er geen last van. Ik koop dus geen lompbrede schoenen meer. dat helpt enorm.
Het blijkt dus dat in de oudere Volvotypen er een grotere afstand was tussen beide pedalen dan in de S80, S60, V70. En dat terwijl er links een zee aan ruimte is. Vreemd...
Misschien draagt de ontwerpmeneer van deze Volvotypes een heel klein lilliputtermaatje schoen. Of erger; misschien is 't wel een Japanner...
afstand gas/rempedaal
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 1st Gear member
Of nog erger: had Volvo geen dames in het ontwerpteam?Battlecruiser S80 schreef:Misschien draagt de ontwerpmeneer van deze Volvotypes een heel klein lilliputtermaatje schoen. Of erger; misschien is 't wel een Japanner...
Opel Corsa 1.4i
VW Bora 1.9Tdi
V50 2.0D Momentum, apr.05, Barentz Blue pearl, Caligo ";16, Dala-5326, HighPerfSound, 30000km/jr
VW Bora 1.9Tdi
V50 2.0D Momentum, apr.05, Barentz Blue pearl, Caligo ";16, Dala-5326, HighPerfSound, 30000km/jr
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Bedankt peerke69. Ik heb inderdaad het idee dat mijn voet "gedwongen" wordt meer naar links te gaan. Wanneer ik de voet helemaal recht op het gaspedaal zet heb ik dit probleem niet. Daar de voet echter op de hak rust en je dus het gaspedaal onder een hoek bedient heb je rechts meer ruimte nodig door de diagonaal.
Zal dit bespreken met de dealer.
Zal dit bespreken met de dealer.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
zeer herkenbaar "probleem" , de ene auto niet, de ander wel; is meestal weinig aan af te stellen, heb een gemiddelde schoenmaat, maar de ene of de andere schoen maakt nogal uit
- Longone
- 5th Gear member
Inderdaad een herkenbaar probleem, zeker met maat 48 en een wat breder model.
In het begin met mijn nieuwe S40 (eind 2005) had ik het ook, maar op een gegeven moment weet je hoe je je voet weg moet zetten.
Nooit last van gehad bij mijn vorige Volvo's, t.w. 440, S40 classic, V40 en S60.
In het begin met mijn nieuwe S40 (eind 2005) had ik het ook, maar op een gegeven moment weet je hoe je je voet weg moet zetten.
Nooit last van gehad bij mijn vorige Volvo's, t.w. 440, S40 classic, V40 en S60.