Beste kenners,
Ik ben opzoek naar een V70 wil hier echter niet te veel voor uitgeven. Ik rijd ongeveer 20000Km per jaar. Nu ben ik gaan speuren op het net en ben ik tot de volgende 2 opties gekomen. Graag jullie advies met betrekking tot de onderstaande 2 V70's....
1 V70 170PK 2001 Benzine 185403Km
2. V70 140PK 2002 LPG3 238437Km
Ik zie graag jullie reacties tegemoet!
Eelco
Aankoopadvies Volvo V70 2001-2 LPG3/Benzine
-
MarioC70
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Wat belangrijk is,is de toestand van de cilinderkop,is de klepspeling goed enz enz.
Je kunt ook beter een 170pk kopen dan een 140pk.daar zit wat meer power in.
Als je een auto koopt is het beter er een keuring op los te laten bij de ANWB,of een aankoopkeuring bij een Volvo dealer laten doen.
Je kunt ook beter een 170pk kopen dan een 140pk.daar zit wat meer power in.
Als je een auto koopt is het beter er een keuring op los te laten bij de ANWB,of een aankoopkeuring bij een Volvo dealer laten doen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Als je 20.000 km per jaar rijdt zou ik eerder een D5 of 2.4D of zelfs een 2.5D aanraden..., en qua keuring kun je (naar mijn mening) beter naar de dealer omdat die stukken goedkoper is!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
De eerste: ziet er op die ene foto mooi uit, maar 1. jammer van die niet-originele nepvelgen en 2. waarom zit er een recenter kenteken op?
De tweede: bestuurdersstoel nogal smerig, stuur versleten, motorstoring... hmm weinig vertrouwen in. Velgen niet origineel op dit type geleverd, wel origineel Volvo (XC90?).
Zijn er meer foto's van de eerste? Ook denk ik dat er nog wel meer auto's aan je selectie toegevoegd kunnen worden, in die omgeving vind je deze auto's bij bosjes tegelijk, toch? Wat is je eisen pakket?
De tweede: bestuurdersstoel nogal smerig, stuur versleten, motorstoring... hmm weinig vertrouwen in. Velgen niet origineel op dit type geleverd, wel origineel Volvo (XC90?).
Zijn er meer foto's van de eerste? Ook denk ik dat er nog wel meer auto's aan je selectie toegevoegd kunnen worden, in die omgeving vind je deze auto's bij bosjes tegelijk, toch? Wat is je eisen pakket?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Eelcozon, ik heb geen idee wat je budget is maar:
Ik heb die beide auto's eens op de foto's bekeken en ik zou ze beide laten staan c.q. hard bij weglopen. Nr. 2 is een uitgeleefd hok, niet meer en minder dan dat, en dat zegt vaak voldoende over de rest.
Nr. 1 vertrouw ik niet. Zit in elk geval een te nieuw kenteken op dus het zou een import kunnen zijn.
Wat jij moet doen met 20k per jaar is op jacht naar een dieseltje met, zoals onze forum-Fryslân-puber terecht stelt, een D5 of 2.5D in het vooronder.
Kost bij aanschaf iets meer maar op de lange termijn verdien je dat zat terug.
(En voor de rest van de alhier aanwezigen, we gaan NIET zeuren over wel of geen LPG, O.K.?)
Ik heb die beide auto's eens op de foto's bekeken en ik zou ze beide laten staan c.q. hard bij weglopen. Nr. 2 is een uitgeleefd hok, niet meer en minder dan dat, en dat zegt vaak voldoende over de rest.
Nr. 1 vertrouw ik niet. Zit in elk geval een te nieuw kenteken op dus het zou een import kunnen zijn.
Wat jij moet doen met 20k per jaar is op jacht naar een dieseltje met, zoals onze forum-Fryslân-puber terecht stelt, een D5 of 2.5D in het vooronder.
Kost bij aanschaf iets meer maar op de lange termijn verdien je dat zat terug.
(En voor de rest van de alhier aanwezigen, we gaan NIET zeuren over wel of geen LPG, O.K.?)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Had de foto's nog niet zo heel goed bekeken.., maar nr 2 is inderdaad totaal uitgeleefd dus ver bij uit de buurt blijven...,
Verder heeft auto 1 maar 1 eigenaar gehad in Nederland 2008-2012.
En auto 2:
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 5
Datum eerste toelating NL: 04 januari 2002
APK verloopdatum: 15 feb 2012
Import auto: Nee
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 24 september 2011
Dagen Eigenaar: 146
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 4
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 12 juni 2009
Dagen Eigenaar: 834
Eigenaar tot: 24 september 2011
Eigenaar 3
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 24 november 2006
Dagen Eigenaar: 931
Eigenaar tot: 12 juni 2009
Eigenaar 2
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 27 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 28
Eigenaar tot: 24 november 2006
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 04 januari 2002
Dagen Eigenaar: 1757
Eigenaar tot: 27 oktober 2006
Verder heeft auto 1 maar 1 eigenaar gehad in Nederland 2008-2012.
En auto 2:
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 5
Datum eerste toelating NL: 04 januari 2002
APK verloopdatum: 15 feb 2012
Import auto: Nee
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 24 september 2011
Dagen Eigenaar: 146
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 4
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 12 juni 2009
Dagen Eigenaar: 834
Eigenaar tot: 24 september 2011
Eigenaar 3
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 24 november 2006
Dagen Eigenaar: 931
Eigenaar tot: 12 juni 2009
Eigenaar 2
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 27 oktober 2006
Dagen Eigenaar: 28
Eigenaar tot: 24 november 2006
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 04 januari 2002
Dagen Eigenaar: 1757
Eigenaar tot: 27 oktober 2006
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
zoals die van mij bijvoorbeeldV70/2.4D/2003 schreef:
Wat jij moet doen met 20k per jaar is op jacht naar een dieseltje met, zoals onze forum-Fryslân-puber terecht stelt, een D5 of 2.5D in het vooronder.
geen glans zonder wrijving
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16550
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Voor dat geld....INDERDAAD!!!
Zet die van jou eens naast die nummer 2. Man, dat is het verschil van hel en hemel.
Eelcozon, Even zoeken in de afdeling "te koop". Die van toppertje kun je bijna ongezien kopen voor hetzelfde geld en je hebt een keurig nette V70 2.5D die nog jaren mee kan.
Zet die van jou eens naast die nummer 2. Man, dat is het verschil van hel en hemel.
Eelcozon, Even zoeken in de afdeling "te koop". Die van toppertje kun je bijna ongezien kopen voor hetzelfde geld en je hebt een keurig nette V70 2.5D die nog jaren mee kan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
bartv70
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Lekker gaan dieselen met 20.000km p/j
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
bartv70
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Advertenties worden automatisch na 30 dagen verwijderd.toppertje schreef:Ger,
helaas staat hij daar niet meer tussen.
hij is daar doorBen? verwijderd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Bart je eerste auto zie ik niet maar is een classic.
De tweede is extra kaal.
Maar ik denk wel dat TS beter rustig kan kijken naar een ander exemplaar.
Al hoeft met zijn eerst genoemde optie niets mis te zijn. Auto is geïmporteerd vermoed ik (RDW-check niet gedaan) maar daarna altijd in onderhoud geweest bij de verkoper. Hoeft dus niet persé fout te zijn. Zelf zou ik kiezen voor dynamic stoelen maar dat is persoonlijk.
De tweede is extra kaal.
Maar ik denk wel dat TS beter rustig kan kijken naar een ander exemplaar.
Al hoeft met zijn eerst genoemde optie niets mis te zijn. Auto is geïmporteerd vermoed ik (RDW-check niet gedaan) maar daarna altijd in onderhoud geweest bij de verkoper. Hoeft dus niet persé fout te zijn. Zelf zou ik kiezen voor dynamic stoelen maar dat is persoonlijk.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
bartv70
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
1e is inderdaad een "oudje", maar 160.000km is net ingereden en de prijs is binnen het gestelde budget
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Daar zit 30pk tussen, in een toerenbereik waar je nauwelijks komt. Koppel is nagenoeg hetzelfde. Onzin om een mooi exemplaar om die reden te laten staan.MarioC70 schreef:Wat belangrijk is,is de toestand van de cilinderkop,is de klepspeling goed enz enz.
Je kunt ook beter een 170pk kopen dan een 140pk.daar zit wat meer power in.
Als je een auto koopt is het beter er een keuring op los te laten bij de ANWB,of een aankoopkeuring bij een Volvo dealer laten doen.
Ik zou het advies van BartV70 opvolgen. Een nette Duitser kopen. Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen ueberhaupt gaan kijken naar uitgeleefde hokken bij louche handelaren. Binnen jouw budget kun je best iets fatsoenelijks kopen.
-
sju_art
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Ja de 170 pk versie is voor mij een nutteloze versie. Tot 4500 hetzelfde als de 140 pk versie (zo'n beetje). Wie gaat er nou 5.000 rpm draaien? Wat een lawaai
. Als je snel wilt koopt een T5...
Als je niet bereid bent te betalen, kun je voor een basis diesel nog wel slagen denk ik. Als je niet perse voor het >2000 model wilt gaan, koop dan een V70 2.5 10V op LPG G3. Voor LPG G3 een betere motor.
Als je niet bereid bent te betalen, kun je voor een basis diesel nog wel slagen denk ik. Als je niet perse voor het >2000 model wilt gaan, koop dan een V70 2.5 10V op LPG G3. Voor LPG G3 een betere motor.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
een lawaaisju_art schreef:Wat een lawaai.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
sju_art
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Nou vanaf 5000 rpm is dat gewoon lawaai, plus de mex zit zelf op 6000 rpm. Maar ieder z'n mening; het roffeltje klinkt voor mij het lekkerst bij langzaam wegrijden en tussen de 2500-3500 rpm. Maar das persoonlijk.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
















