Ik wil de stekkers vervangen van de bobines van mijn 965.
Nu heb ik de stekkers al binnen plus de koperen stekkertjes die aan de draden geknepen moeten worden. Maar er hoort ook nog iets in de stekker. Soort afdichtrubber/huls.
Nu heb ik dit natuurlijk bij de dealer gevraagd en mee gekeken op de tekening van Vida maar echt duidelijk word je er niet van wat nodig is. Hij had al iets besteld maar dat leek er niet echt op.
Nu heeft hij nog iets anders laten komen maar dat komt uit zweden dus dat duurt even maar ik heb er een hard hoofd in dat het de goede zullen zijn.
Iemand een idee welk artikelnummer ik nodig heb?
Binnenwerk stekkers bobine. 960 1995
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Bij deze een paar foto's. Hoop dat het wat duidelijk is nu.
Zoals je ziet zit er in de stekker een rood achtig rubber. maar om de snoertjes zelf zit er ook een soort zwarte tule. Dus kans dat ik ook 2 verschillende dingen nog nodig heb.
Bij de meeste stekkers is dat rode geheel vergaan en afgebrokkeld.
De volgende onderdelen heb ik al:
12x: 949002
6x 9144275
Zoals je ziet zit er in de stekker een rood achtig rubber. maar om de snoertjes zelf zit er ook een soort zwarte tule. Dus kans dat ik ook 2 verschillende dingen nog nodig heb.
Bij de meeste stekkers is dat rode geheel vergaan en afgebrokkeld.
De volgende onderdelen heb ik al:
12x: 949002
6x 9144275
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Hmm daar zitten ze dus niet bij. Ik heb er 6 binnen gekregen en ze zitten in een geseald zakje.
Enig idee of je ze los kan bestellen?
Enig idee of je ze los kan bestellen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Dat is super! Alvast bedankt!
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik kom ze op de tekening niet tegen en op een volvo heb ik gekeken en daar zitten die vierkante rubbertjes ook niet op.
Wel een compleet kabelboompje kom ik tegen voor die bobines met stekkers enz .
Wel een compleet kabelboompje kom ik tegen voor die bobines met stekkers enz .
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Ik heb hetzelfde probleem met mijn V90. Ik rij al 1 1/2 jaar rond met alleen de metalen connectortjes die ik iets heb aangeknepen zodat ze goed vast op de bobine geschoven kunnen worden. Werkt verder prima overigens.
Dave Barton verkoopt draadbomen. Het lijkt wel of hij een soort hoge temperatuurslang om de metalen connectoren heeft geschoven die dan weer in de plastic buitenconnector moet passen: http://www.davebarton.com/volvoharnesses-960.html
Dus eigenlijk zou je alleen een slang moeten vinden die goede temperatuureigenschappen heeft en de goede binnen- en buitendiameter. Die slang kan je dan om je bestaande metalen connectoren schuiven.
Als alternatief: zou er geen hoge temperatuurkit bestaan?
Dave Barton verkoopt draadbomen. Het lijkt wel of hij een soort hoge temperatuurslang om de metalen connectoren heeft geschoven die dan weer in de plastic buitenconnector moet passen: http://www.davebarton.com/volvoharnesses-960.html
Dus eigenlijk zou je alleen een slang moeten vinden die goede temperatuureigenschappen heeft en de goede binnen- en buitendiameter. Die slang kan je dan om je bestaande metalen connectoren schuiven.
Als alternatief: zou er geen hoge temperatuurkit bestaan?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Krimpkous werkt eventueel goed als vervanger om de draden en connectoren te isoleren. Schuif je over een draadje en connector heen, verhit je en krimpt er dan strak omheen. Heb ik gebruikt voor de bedrading en stekkertjes van de injectoren van mijn 1800ES en zit al jaren op die vrij hete plek. Ideaal spul.


- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21417
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Verhitten moet je eigenlijk met een föhn doen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Met een simpele aansteker gaat het uitstekend!Msuidgeest schreef:Verhitten moet je eigenlijk met een föhn doen.
Je hebt niet altijd de ruimte om het met een fohn te doen,zeker niet in erg kleine ruimtes.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Of je nu met een föhn of aansteker zit in kleine ruimtes.....zelfde probleem.
Ik zou daar op de cylinderkop zeker niet willen wezen met een brandende aansteker, er ligt altijd wel een beetje olie cq benzine. Plus andere gevoelige zaken.
Voor professioneel werk mag/kan het niet, maar een hete soldeerbout is hier makkelijker, en "direct to the point" !
Ik zou daar op de cylinderkop zeker niet willen wezen met een brandende aansteker, er ligt altijd wel een beetje olie cq benzine. Plus andere gevoelige zaken.
Voor professioneel werk mag/kan het niet, maar een hete soldeerbout is hier makkelijker, en "direct to the point" !
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Met benzinedampen is een fohn ook geen aanrader,met een luchtslang in de buurt gebeurd er niets.
Er is verschil in dagelijks werk wat je doet of af en toe is aan een auto sleutelen,maar daar zijn al veel topics over geschreven.
Er is verschil in dagelijks werk wat je doet of af en toe is aan een auto sleutelen,maar daar zijn al veel topics over geschreven.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Olie vliegt echt niet in de brand met een aansteker. En als je een benzine lek hebt terwijl je zo dom bent om daar niet eerst iets aan te doen dan vliegt ie vandaag of morgen vanzelf wel in de brand door kortsluiting van de blootliggende bedrading. Gewoon isoleren met krimpkous en je gezonde verstand gebruiken met de aansteker/hete föhn/soldeerbout.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Toch raar dat het gewoon niet leverbaar is bij volvo.
Zit nu nog in de ardennen maar zal dinsdag kijken wat de dealer binnen heeft gekregen.
Krimpkous ken ik wel maar is veel te dun om die stekker op te vullen. En kit ben ik ook niet zon voorstander van want die stekker moet ook nog los kunnen.
Zit nu nog in de ardennen maar zal dinsdag kijken wat de dealer binnen heeft gekregen.
Krimpkous ken ik wel maar is veel te dun om die stekker op te vullen. En kit ben ik ook niet zon voorstander van want die stekker moet ook nog los kunnen.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01
Het is dan ook de bedoeling dat je de metalen connectoren in de grote plastic connectoren vastkit zodat als je de plastic connector losmaakt van de bobine dat de twee metalen connectoren meekomen.arjan_de_jong schreef:En kit ben ik ook niet zon voorstander van want die stekker moet ook nog los kunnen.
Maar ik ben ook voorstander van wat dikkere slang. Siliconenslang kan tot 200C hebben, maar ik denk dat dit te weinig is.
Als je na een lange rit de auto stil zet dan kan het daar onder het dekseltje knap warm worden denk ik.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ik ben bang dat kit te zacht blijft en als ik dan een keer de stekker los haal ik enkel de stekker los trek.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Die afdichtrubbertjes zitten in de bobines,dus niet bij de stekkers geleverd zag ik vandaag,heb bij een nieuwe bobine gekeken,daar zit een rubbertje in.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
En 1 rubbertje is genoeg voor 1 stekker?
Om nu 6 bobines te kopen voor enkel die rubbers...
Om nu 6 bobines te kopen voor enkel die rubbers...
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D