Wel met dat koud weer heeft de S60 last van slecht starten bij koude motor, altijd na een nachtje slapen of lange tijd in de koude gestaan te hebben.
De bougies zijn onlangs vervangen geweest maar bij koud starten loopt hij onregelmatig of valt uit. Eens hij warm is dan heeft hij geen problemen met starten. Na het koude starten en wat onregelmatig lopen heeft de wagen tijdens het rijden geen last van onregelmatig lopen, juist dat hij moeilijk in gang geraakt bij het starten.
De BC geeft geen meldingen van storingen of dergelijke. Daarmee dta ik de bobines verdenk van slecht te werken.
Iemand dat dit al heeft voorgehad bij zijn S60...?
Het is een 2.4 op LPG.
Slecht starten, bobines?
- Meeus
- 2nd Gear member
klepspeling is normaal, heb het bij men garage laten nakijken, deze wist me te zeggen dat het oke is. Ik vroeg ofdat ik die klepspeling kon horen ofzo hij zei als te beginnen te "pingelen", of dit klopt laat ik in het midden.
Bij traag of normaal of hard rijden gaat de wagen prima, geen inhouden of stotteren of meldingen ergens. Daarmee dat ik het raar vind, bij rijden koud of warm gaat de wagen normaal zonder probleem.
Bij traag of normaal of hard rijden gaat de wagen prima, geen inhouden of stotteren of meldingen ergens. Daarmee dat ik het raar vind, bij rijden koud of warm gaat de wagen normaal zonder probleem.
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";

-
- 6th Gear member
Vraag is aan je garage hoe ze de klepspeling gecontroleerd hebben?Meeus schreef:klepspeling is normaal, heb het bij men garage laten nakijken, deze wist me te zeggen dat het oke is. Ik vroeg ofdat ik die klepspeling kon horen ofzo hij zei als te beginnen te "pingelen", of dit klopt laat ik in het midden.
Ze kunnen dat namelijk nooit even bekijken,daar is wel een uurtje voor nodig,plus het juiste gereedschap.
Ik zag van de week een Volvo waarbij de kleppen gesteld waren,ja,met een poetsdoek dus,die man moest 165 euro betalen voor het stellen van de kleppen,hoe opgelicht kun je worden is mijn vraag!
- Meeus
- 2nd Gear member
ze hebben er 2uur en half aan bezig geweest, heb 3/4 op hun vingers staan kijken tot vervelens toe. Alleszins de remblokken vooraan heb ik net gaan halen, 66€ voor de hele voorkant, morgen ze vervangen.
Nuja dat slecht starten ga ik de basic dingen doen dat toch vervangen moeten worden en enes aan de pc hangen om te zien ofdat de BC me meer kan of wil zeggen.
Binnenkort (1week) nieuw olie en filter en dan eens zien ofdat dat helpt.
Als dat het niet oplost eens de boegies nakijken of dat die niet slecht zijn of dergelijke.
Hij begint precies wat zeurig te doen met dat hij aan zen onderhoud stand aankomt.
Nuja dat slecht starten ga ik de basic dingen doen dat toch vervangen moeten worden en enes aan de pc hangen om te zien ofdat de BC me meer kan of wil zeggen.
Binnenkort (1week) nieuw olie en filter en dan eens zien ofdat dat helpt.
Als dat het niet oplost eens de boegies nakijken of dat die niet slecht zijn of dergelijke.
Hij begint precies wat zeurig te doen met dat hij aan zen onderhoud stand aankomt.

- Meeus
- 2nd Gear member
wel het slecht starten is opgelost.
Lag niet bij bobines of andere, er was een lek aan mijn benzine filter en hij trok lucht en lekte gelijk gek. Straks mag ik hem gaan ophalen en is het weer perfect
Dus dit probleem ook daar eens kijken hangt onderaan de wagen voor de passagiersachterband.
Lag niet bij bobines of andere, er was een lek aan mijn benzine filter en hij trok lucht en lekte gelijk gek. Straks mag ik hem gaan ophalen en is het weer perfect

Dus dit probleem ook daar eens kijken hangt onderaan de wagen voor de passagiersachterband.