Degenen die al vaker in Portugal hebben rondgereden weten dat, naast allerlei andere typisch Portugese 'gebruiken' in het autoverkeer, richting aangeven tot de uitzonderingen behoort.
Ik doe dat altijd wél en vandaag viel ik daardoor nog meer op dan anders want ...... na linksaf geslagen te zijn wilde de richtingaanwijzer niet meer uit ! Hendel omhoog, omlaag, middenstand enz. enz., het mocht niet baten.
Maar ......... de voor mij intussen beruchte zekering 22 deed weer wonderen. Even eruit gehaald en weer geplaatst en ik kon weer gewoon rechtdoor rijden zonder de indruk te wekken dat ik andere plannen had.
Kortom een tip: Naast de andere problemen die je met het verwijderen van zekering 22 kunt oplossen blijkt dus nu ook dit probleem (producteigenschap ?) ermee opgelost te kunnen worden.
Rob
Richtingaanwijzer ging niet meer uit.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat klinkt niet als een structurele oplossing.
Heb ik goed begrepen dat dit soms voorkomt en dat je dan via zekering 22 het blijven knipperen oplost?
Vreemd probleem met een wellicht nog vreemdere oplossing.
Heb ik goed begrepen dat dit soms voorkomt en dat je dan via zekering 22 het blijven knipperen oplost?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- ovlov058
- 4th Gear member
Blijven knipperen, niet knipperen, niet werkende stuurbediening radio.
Allemaal op te lossen met zekering 22
Veel simpeler dan batterij loskoppelen.
Ze hadden een tijdje geleden bijna m'n stuurmodule vervangen, maar dankzij Rob's zekering 22 zonder kosten opgelost.
Allemaal op te lossen met zekering 22
Veel simpeler dan batterij loskoppelen.
Ze hadden een tijdje geleden bijna m'n stuurmodule vervangen, maar dankzij Rob's zekering 22 zonder kosten opgelost.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- ovlov058
- 4th Gear member
Bedoel je vier pinkers? had ik opgezet om te zien of deze werkte, en dat deden ze, maar zonder geluid. Pinkerdoos zoeken op geluid was dus ook geen optie.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Een structurele oplossing kun je het inderdaad niet noemen. Dat kan pas als je ook weet wat de oorzaak van het 'defect' is. Het blijven knipperen gebeurde nu voor de eerste maal maar waar het nog meer over gaat kun je hier lezen.Msuidgeest schreef:Dat klinkt niet als een structurele oplossing.
In dit laatste geval heeft de truc met zekering 22 bij mij intussen al 4x geholpen.
Toevallig dat je dit noemt want dat is in het geval van onze S40 de oplossing. Die heeft n.l. het omgekeerde probleem en wil geregeld helemaal niet knipperen.MarioC70 schreef:alarmlichtknop paar keer in en uit drukken,dan werkt je raw denk ik ook weer!
De "oplossing" blijkt het volgende te zijn.
Alarmlichten inschakelen - terwijl deze nog zijn ingeschakeld de richtingaanwijzer naar links of rechts inschakelen - alarmlichten uitzetten en ........... de richtingaanwijzer doet het weer !
In totaal moeten de alarmlichten 4 - 5x knipperen.
Helaas komt dit regelmatig voor maar je leert er mee om te gaan, met .......... producteigenschappen

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
En ik heb inmiddels begrepen dat dit niet voor het eerst optreed, ook bij anderen.
In hoeverre kun je iets met de dealer of importeur? Ik lees regelmatig wat over software-updates.
In hoeverre kun je iets met de dealer of importeur? Ik lees regelmatig wat over software-updates.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Bij de dealer heb ik het nog nooit aangekaart. Je weet hoe dat gaat met dit soort problemen, kom je bij de dealer aan dan werkt alles gewoon en kunnen ze niets vinden en op het moment dat ze zich wél voordoen ben je ver van de dealer verwijderd en dit laatste is hier al heel snel het geval !Msuidgeest schreef:..In hoeverre kun je iets met de dealer of importeur? Ik lees regelmatig wat over software-updates.
Het is zeker niet urgent genoeg om er speciaal 140 km voor te gaan rijden maar ik zal eens proberen eraan te denken als ik er weer kom, om te vragen of het een bekend probleem is en of het met een evt. update of een reload van de SWM software te verhelpen is.
De enige buiten mij waarbij, voorzover mij bekend, dit probleem zich óók voordoet of voor heeft gedaan is ovlov058. In beide gevallen betreft het een S80 uit de beginperiode n.l. MY98 en MY00.Msuidgeest schreef:En ik heb inmiddels begrepen dat dit niet voor het eerst optreed, ook bij anderen.
Rob