Volvo V70 Ocean Race > MY 2012
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
tvc15 gefeliciteerd met mijn keuze voor de V70 heb ik ratio laten overwegen (het is dus een LE D3) geworden. Jouw keuze is absoluut de keuze die mijn emotie wou maken heerlijk een handgesckalekde D5 in die uitvoering en ja idd een D3 is een stap terug in vergelijking met de 185 pk D5 de 215 pk D5 daarentegen .... prima keus
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Die stap terug valt best mee hoor, mijn V70 is wel de 163Pk versie 24D en onze C70 is de D3, maar ik zou zeker genoegen nemen met een D3 in de volgende auto, een D2 zou niet mijn keuze zijn.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik heb 3 jaar een 185 pk D5 gereden en vind de 163 pk D3 duidelijk minder. Het is vooral de powerband die duidelijk smaller. Wanneer je een automaat hebt zal het verschil minder opvallen / storend zijnBlackcurrantV70 schreef:Die stap terug valt best mee hoor, mijn V70 is wel de 163Pk versie 24D en onze C70 is de D3, maar ik zou zeker genoegen nemen met een D3 in de volgende auto, een D2 zou niet mijn keuze zijn.
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
Ik heb mijn Ocean Race D5 vandaag opgehaald. Eerste indruk na 140 km: veel stiller dan mijn vorige. Met name minder windgeruis en motorgeluid bij lage snelheden. Het was al donker toen ik thuiskwam, dus nog geen foto's helaas. Hopelijk heb ik aanstaand weekend tijd om een paar foto's te maken, ik heb dan ook de eerste ervaringen op de Duitse Autobahn er op zitten.
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
Ondertussen de eerste 1100 km er op zitten, waarvan 700 km in Duitsland. De nieuwe 215 PK D5 bevalt zeer goed, hij is nog soepeler dan de 185 PK die ik hiervoor had en is veel stiller, met name bij lage toeren. De Xenonverlichting bevalt zeer goed, een enorme verbetering ten opzichte van de standaard Halogeenverlichting. Over het verbruik kan ik nog niets zinnigs zeggen, eerst maar eens meten over een langere periode.
Ik ben erg tevreden over de Ocean Race uitvoering, mooie kleur Ocean Blue II, met name bij zonneschijn (die afwezig was toen ik deze foto's maakte) en zeer prettige leren bekleding.
Ik ben erg tevreden over de Ocean Race uitvoering, mooie kleur Ocean Blue II, met name bij zonneschijn (die afwezig was toen ik deze foto's maakte) en zeer prettige leren bekleding.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Gaaf en mooi!
De stiksel ed. vind ik prachtig bij een Oceanrace
De stiksel ed. vind ik prachtig bij een Oceanrace

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Wat een humor, een stinger in een 1.6D. Krijg daar een Lada met gastank gevoel bij. Nog even en we gaan beweren dat de 1.6 een indrukwekkende acceleratie heeft. Ik heb een paar v50 lopen met die motor erin, en dat is behelpen, laat staan in een buffel als de v70.
Jij mag een stinger hebben volgens de wet, als de auto niet harder kan dan de toegestane snelheid is dit niet verboden.
Nee, de keuze hierboven voor een D5 handgeschakeld is er een van een liefhebber, het is jammer dat daar nergens een demo van was, anders was dat ook mijn keuze geweest. De giertronic bakken brengen volvo al jaren op afstand, zonde van de topmotoren die de D5 eigenlijk zijn.
Jij mag een stinger hebben volgens de wet, als de auto niet harder kan dan de toegestane snelheid is dit niet verboden.

Nee, de keuze hierboven voor een D5 handgeschakeld is er een van een liefhebber, het is jammer dat daar nergens een demo van was, anders was dat ook mijn keuze geweest. De giertronic bakken brengen volvo al jaren op afstand, zonde van de topmotoren die de D5 eigenlijk zijn.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik snapte het al even niet, een Ocean Race D5 met een 1.6D blok erin, maar het zijn twee verschillende auto's!
Stinger DSI?
@Lemmer, ik denk dat het vooral is voor de bonnetjes van 130km/u waar je 120 mag. Maakt dan denk ik niet echt uit hoe lang het duurt voordat je daar bent.
Stinger DSI?
@Lemmer, ik denk dat het vooral is voor de bonnetjes van 130km/u waar je 120 mag. Maakt dan denk ik niet echt uit hoe lang het duurt voordat je daar bent.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Dan verdien je zo een duur ding nooit terug!! Hij had beter dit geld bij kunnen leggen voor een fatsoenlijk motorblok. Straks bij de inruil gaat hij nog meer afschrijven, deze zijn dadelijk onverkoopbaar.Paul schreef:Ik snapte het al even niet, een Ocean Race D5 met een 1.6D blok erin, maar het zijn twee verschillende auto's!
Stinger DSI?
@Lemmer, ik denk dat het vooral is voor de bonnetjes van 130km/u waar je 120 mag. Maakt dan denk ik niet echt uit hoe lang het duurt voordat je daar bent.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Gewoon een mooie samenstelling, misschien een filmpje van binnenuit met motorgeluid en acceleratie.tvc15 schreef:Ondertussen de eerste 1100 km er op zitten, waarvan 700 km in Duitsland. De nieuwe 215 PK D5 bevalt zeer goed, hij is nog soepeler dan de 185 PK die ik hiervoor had en is veel stiller, met name bij lage toeren. De Xenonverlichting bevalt zeer goed, een enorme verbetering ten opzichte van de standaard Halogeenverlichting. Over het verbruik kan ik nog niets zinnigs zeggen, eerst maar eens meten over een langere periode.
Ik ben erg tevreden over de Ocean Race uitvoering, mooie kleur Ocean Blue II, met name bij zonneschijn (die afwezig was toen ik deze foto's maakte) en zeer prettige leren bekleding.
Je kunt hem waarschijnlijk heel schakellui rijden? alleen in de file last van de koppeling?
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat een onzin, zo'n DSI kost je 1699 euro (als je die met scherm neemt) en die neem je steeds over naar je volgende auto. Zeg je doet er 10 jaar mee. Dan kost het je dus maar 169 euro per jaar. Excl montage naar volgende auto's meegerekend.lemmer schreef: Dan verdien je zo een duur ding nooit terug!! Hij had beter dit geld bij kunnen leggen voor een fatsoenlijk motorblok. Straks bij de inruil gaat hij nog meer afschrijven, deze zijn dadelijk onverkoopbaar.
Hij berekent je gemiddelde snelheid bij Trajectcontroles en waarschuwt voor vaste flitspalen in Nederland, over de grens ook nog op radar.
Dus ook met een 1.6je is het een prima reisgenoot denk ik.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
@Lemmer,
Een leuk idee dat filmpje. Ik heb een GoPro HD Hero2, dat gaat dus lukken. Ik zal t.z.t een Youtube link posten als ie klaar is.
Inderdaad zeer schakellui te rijden, boven 80 km/u hoef je eigenlijk nooit meer te schakelen, ook niet op de hellingen op de A45 in Duitsland.
Het was inderdaad niet mogelijk om proef te rijden in een D5 met handbak, maar omdat de D3's waar ik in proefgereden heb zo'n stap terug waren ten opzichte van de MY08 185 PK D5 die ik tot vorige week had was de keuze snel gemaakt. Gelukkig bevalt de 215 PK D5 nog beter dan ik had durven dromen.
Een leuk idee dat filmpje. Ik heb een GoPro HD Hero2, dat gaat dus lukken. Ik zal t.z.t een Youtube link posten als ie klaar is.
Inderdaad zeer schakellui te rijden, boven 80 km/u hoef je eigenlijk nooit meer te schakelen, ook niet op de hellingen op de A45 in Duitsland.
Het was inderdaad niet mogelijk om proef te rijden in een D5 met handbak, maar omdat de D3's waar ik in proefgereden heb zo'n stap terug waren ten opzichte van de MY08 185 PK D5 die ik tot vorige week had was de keuze snel gemaakt. Gelukkig bevalt de 215 PK D5 nog beter dan ik had durven dromen.
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ik hoor (alleen bij het optrekken / doortrekken) meer roffel dan bij mezelf tcv, komt ook doordat jij net ff verder door kunt trekken met de handbak denk ik. (De GT heeft al eerder geschakeld, tenzij je kickdown doet). btw, had ik al gezegd dat het een mooie kar is? veel plezier ermee, enne 't filmpje is goed gelukt!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59
Dat zijn bekende wegen..
Jammer dat je niet te zien bent in de spiegel.
Lijkt me nog al vreemd gezicht met een Hero boven op je hoofd.
Machtig mooie Ocean Race
En de juiste keuze D5 en handbak... YES.
Jammer dat je niet te zien bent in de spiegel.
Lijkt me nog al vreemd gezicht met een Hero boven op je hoofd.
Machtig mooie Ocean Race
En de juiste keuze D5 en handbak... YES.
Was één V90
- timewa
- 2nd Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 06.03.2011 - 21:53
Ik heb vandaag het genoegen gehad om even met de nieuwe Ocean Race van TVC15 te rijden. Een heerlijke motor zeg, die vernieuwde D5. Duidelijk weer een stap voorwaarts terwijl de "oude D5" al zo fijn was. Paraat bij elk toerental, erg krachtig, en een geluid dat zelfs de meest verstokte Dieselhater niet koud zal laten.
Uiteraard een duidelijk verschil in trekkracht met mijn T4, die overigens wel 100kg lichter is. Met geen van beide motoren is het behelpen, maar als mijn volgende auto weer een Volvo zou worden dan ga ik de D5 (over 3 jaar vast met 235pk en 500Nm ofzo) zeker overwegen, alleen het geluid is de forse meerprijs al waard.
Uiteraard een duidelijk verschil in trekkracht met mijn T4, die overigens wel 100kg lichter is. Met geen van beide motoren is het behelpen, maar als mijn volgende auto weer een Volvo zou worden dan ga ik de D5 (over 3 jaar vast met 235pk en 500Nm ofzo) zeker overwegen, alleen het geluid is de forse meerprijs al waard.
- hotpants
- 2nd Gear member
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 27.03.2007 - 23:24
tvc15 schreef:Ondertussen de eerste 1100 km er op zitten, waarvan 700 km in Duitsland. De nieuwe 215 PK D5 bevalt zeer goed, hij is nog soepeler dan de 185 PK die ik hiervoor had en is veel stiller, met name bij lage toeren. De Xenonverlichting bevalt zeer goed, een enorme verbetering ten opzichte van de standaard Halogeenverlichting. Over het verbruik kan ik nog niets zinnigs zeggen, eerst maar eens meten over een langere periode.
Ik ben erg tevreden over de Ocean Race uitvoering, mooie kleur Ocean Blue II, met name bij zonneschijn (die afwezig was toen ik deze foto's maakte) en zeer prettige leren bekleding.
@tvc15 We missen alleen die prachtige Volvo Ocean Race koffer op je dak!

- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
Natuurlijk! die ligt al klaar in de schuur, samen met die mooie vleugelprofieldragers die je tussen de dakrails klemt.@tvc15 We missen alleen die prachtige Volvo Ocean Race koffer op je dak!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- V70 momentum
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 01.11.2011 - 17:08
- Locatie: Twente, Hengelo OV
Prachtige auto en met die koffer is het een geweldige combi. Graag foto van de combi
Volgende week naar de sneeuw?
Ben verder erg benieuwd naar je verbruik de komende tijd. Ik krijg mijn D5 niet onder de 6.9/100km.

Ben verder erg benieuwd naar je verbruik de komende tijd. Ik krijg mijn D5 niet onder de 6.9/100km.
Volvo V70 D5 Momentum