Kan het zijn dat jouw weggedrag bij andere automobilisten hetzelfde gedrag uitlokt? Ja, ik weet het niet, ik rij niet zoveel als jij en misschien heb ik er minder (maar wel teveel) last van omdat ik me niet zo vaak op de linkerbaan begeef. Hoewel met 'slechts' 120 per uur inhalen op die baan ook de nodige agressie opwekt.
Wat ik dan wel doe - en dat is natuurlijk ook niet goed - is juist langzamer gaan rijden, met de waarschijnlijk geheel misplaatste bedoeling de douwers ervan te doordringen dat ze met hun agressiviteit alleen maar tijd verliezen. Nee, dan is de spiegel wegdraaien en net doen of je gek bent een betere en gezondere oplossing. (En daar werk ik aan!)
a-sociale volvorijders!???
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Misschien gaan de douwers dan nóg meer douwen...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Bottleneck
- 2nd Gear member
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:04
- Locatie: Dordrecht
ik rij dagelijks van dordrecht naar den haag, dus maak ook wel eens wat irritant rijgedrag mee, zoals bumperklevers terwijl vóór mij een oneindige rij auto's rijden, zowel links als rechts. Ik kan me er niet meer druk om maken, gewoon negeren is het beste. Valt me wel op dat Volvo-rijders over het algemeen de meeste afstand houden, ook met filerijden. Kwestie van vooruit kijken: als je goed tien auto's vooruit kijkt kun je vaak één lage snelheid aanhouden in plaats van telkens optrekken en afremmen (zodat je niet telkens die irritante rode remlichten op ziet schijnen).
Laatst kreeg ik wel een middelvinger van een vrouw in een golfje. Bleef ze op de autoweg links rijden, keurig met 80, net een flitspaal gepasseerd. Maar rechts reed niets. Netjes gewacht of ze nog naar rechts ging, maar dat deed ze niet. Dan maar even terugschakelen en rechts er voorbij. In achteruitkijkspiegel zag ik haar vingertje, vriendelijk terugzwaaien dan maar
Laatst kreeg ik wel een middelvinger van een vrouw in een golfje. Bleef ze op de autoweg links rijden, keurig met 80, net een flitspaal gepasseerd. Maar rechts reed niets. Netjes gewacht of ze nog naar rechts ging, maar dat deed ze niet. Dan maar even terugschakelen en rechts er voorbij. In achteruitkijkspiegel zag ik haar vingertje, vriendelijk terugzwaaien dan maar

VOLVO S40 1.9 T4
- screwloose
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 14:10
- Locatie: haarlem
ik heb sinds kort een bordje met "world's best driver" op de achterruit!
slaat nergens op maar is wel leuk om de koppies te zien als je in je spiegel kijkt!! (en meteen een excuus om m'n spiegel niet weg te klappen bij een klevert!!)
slaat nergens op maar is wel leuk om de koppies te zien als je in je spiegel kijkt!! (en meteen een excuus om m'n spiegel niet weg te klappen bij een klevert!!)

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de meeste linksrijders zitten in een Volvo 

- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Maar dat zijn dan ook doorrijders.
Volvo 940 SE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Ik ben een asociale rijder, als ik zo de reacties eens doorlees.
En het gedrag goedpraten lukt toch niet, want er zijn teveel mensen die anders denken.
Maar het wekt bij mij irritatie op als mensen langzamer dan de toegestande snelheid rijden. Zoals 75 rijden, terwijl je 80 mag.
Of van een 50km zone naar 80km zone, dat mensen niet gelijk doordrukken naar de 80. Je mag 80, rijd het dan ook. Gas erop!
Het is helaas druk op de Nederlandse snelwegen, en mijn ervaring is dat bumperkleven helpt. Mensen voelen zich opgejaagd. Niet netjes, maar het werkt wel. En voor de duidelijkheid: Ik ga alleen bumperkleven als een auto te langzaam rijd, zonder voorgangers en er geen mogelijkheid is om op dat moment in te halen.
Grappig genoeg heb ik ook een hekel aan bumperklevers, en heb er ook wel eens last van. En ook ik ga dan harder rijden, of zorg op z'n minst dat de auto achter mij er langs kan.
De een rijdt nou eenmaal harder dan de ander. En ookal mag je volgens de wet niet harder dan toegestane snelheid. Het gebeurd nou eenmaal, en dan kan je je, naar mijn mening, beter aanpassen aan de hardrijder.
En rechts inhalen geldt hetzelfde.. Als je links rijdt en niet naar rechts gaat, terwijl je merkt dat de auto achter je wilt inhalen, tsja, dan neem ik de keuze om rechts in te halen.
Ach.. Nog paar dagen, dan is er weer een asociale Volvo rijder minder en een asociale Peugeot rijder rijker.
En het gedrag goedpraten lukt toch niet, want er zijn teveel mensen die anders denken.
Maar het wekt bij mij irritatie op als mensen langzamer dan de toegestande snelheid rijden. Zoals 75 rijden, terwijl je 80 mag.
Of van een 50km zone naar 80km zone, dat mensen niet gelijk doordrukken naar de 80. Je mag 80, rijd het dan ook. Gas erop!
Het is helaas druk op de Nederlandse snelwegen, en mijn ervaring is dat bumperkleven helpt. Mensen voelen zich opgejaagd. Niet netjes, maar het werkt wel. En voor de duidelijkheid: Ik ga alleen bumperkleven als een auto te langzaam rijd, zonder voorgangers en er geen mogelijkheid is om op dat moment in te halen.
Grappig genoeg heb ik ook een hekel aan bumperklevers, en heb er ook wel eens last van. En ook ik ga dan harder rijden, of zorg op z'n minst dat de auto achter mij er langs kan.
De een rijdt nou eenmaal harder dan de ander. En ookal mag je volgens de wet niet harder dan toegestane snelheid. Het gebeurd nou eenmaal, en dan kan je je, naar mijn mening, beter aanpassen aan de hardrijder.
En rechts inhalen geldt hetzelfde.. Als je links rijdt en niet naar rechts gaat, terwijl je merkt dat de auto achter je wilt inhalen, tsja, dan neem ik de keuze om rechts in te halen.
Ach.. Nog paar dagen, dan is er weer een asociale Volvo rijder minder en een asociale Peugeot rijder rijker.

- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Het klopt dat mensen massaal te langzaam rijden en te sloom optrekken naar de max. snelheid. Maar bumperkleven levert vaak averechtse reacties op of agressief gedrag. En je wil vast niet dat zo'n gek je achterna rijdt naar huis en daar stennis gaat staan maken.
Bovendien rijdt ik altijd minstens de toegestane max. snelheid (niet de tellersnelheid, maar de échte snelheid!) + een paar kilometer daarbovenop. Tóch wordt ik heel vaak met bumperklevers geconfronteerd, dus ze doen het echt niet allemaal omdat iemand te langzaam zou rijden, maar ze kunnen gewoon geen geduld opbrengen.
Op provinciale wegen is bumperkleven trouwens niet slim: dan kun je niet goed genoeg zien wanneer er een inhaalgaatje komt en het inhalen (tijd dat je op de linkerrijstrook rijdt) duurt toch langer, omdat je niet eerst een aanloop kan nemen...
Bovendien rijdt ik altijd minstens de toegestane max. snelheid (niet de tellersnelheid, maar de échte snelheid!) + een paar kilometer daarbovenop. Tóch wordt ik heel vaak met bumperklevers geconfronteerd, dus ze doen het echt niet allemaal omdat iemand te langzaam zou rijden, maar ze kunnen gewoon geen geduld opbrengen.
Op provinciale wegen is bumperkleven trouwens niet slim: dan kun je niet goed genoeg zien wanneer er een inhaalgaatje komt en het inhalen (tijd dat je op de linkerrijstrook rijdt) duurt toch langer, omdat je niet eerst een aanloop kan nemen...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Remy_W schreef:Ik ben een asociale rijder, als ik zo de reacties eens doorlees.
En het gedrag goedpraten lukt toch niet, want er zijn teveel mensen die anders denken.
Maar het wekt bij mij irritatie op als mensen langzamer dan de toegestande snelheid rijden. Zoals 75 rijden, terwijl je 80 mag.
Of van een 50km zone naar 80km zone, dat mensen niet gelijk doordrukken naar de 80. Je mag 80, rijd het dan ook. Gas erop!
Het is helaas druk op de Nederlandse snelwegen, en mijn ervaring is dat bumperkleven helpt. Mensen voelen zich opgejaagd. Niet netjes, maar het werkt wel. En voor de duidelijkheid: Ik ga alleen bumperkleven als een auto te langzaam rijd, zonder voorgangers en er geen mogelijkheid is om op dat moment in te halen.
Grappig genoeg heb ik ook een hekel aan bumperklevers, en heb er ook wel eens last van. En ook ik ga dan harder rijden, of zorg op z'n minst dat de auto achter mij er langs kan.
De een rijdt nou eenmaal harder dan de ander. En ookal mag je volgens de wet niet harder dan toegestane snelheid. Het gebeurd nou eenmaal, en dan kan je je, naar mijn mening, beter aanpassen aan de hardrijder.
En rechts inhalen geldt hetzelfde.. Als je links rijdt en niet naar rechts gaat, terwijl je merkt dat de auto achter je wilt inhalen, tsja, dan neem ik de keuze om rechts in te halen.
Ach.. Nog paar dagen, dan is er weer een asociale Volvo rijder minder en een asociale Peugeot rijder rijker.
Gelukkig zijn we van jou af dan. Jij hoort gewoon niet in een Volvo, je begrijpt er gewoon niks van. vooruit, een 440 ken net
:?
Van geven en nemen heb je nooit nooit gehoord.
toegegeven: Ik erger me ook dood soms, maar ik hou me in.
(of komt het omdat ik ouder en wijzer ben geworden.)
Het verkeer zal zich moeten aanpassen aan de zwakste deelnemer, en dat begrijp jij ook wel als je iets langer nadenkt, denk ik.
het hek zou volledig van de dam zijn anders.
Anyway, succes met je peugeot. Je zult nog wel eens aan een echte auto terugdenken als je er in zit..
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Ach, rechts inhalen op de snelweg, bij linksplakkers of middenbaan toeristen (A4 is hier een prima voorbeeld van, het stuk tussen roeloafarendsveen en knooppunt badhoevedorp zegmaar) is niet eens zo een probleem. Bumperkleven is anders. Als mensen te langzaam rijden dan probeer ik dat duidelijk te maken door er even naartoe te rijden. Meestal werkt het omdat ze denken "oja! er kan nog wel wat bij", maar als het niet werkt ga ik gewoon weer op normale afstand rijden, of, indien mogelijk ervoorbij. Bumperkleven is bij mij dan ook eropafrijden, en meteen weer gas los.
Volvo 940 SE
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Amen!geestschrijver schreef:Ik vind een dure Volvo trouwens niet minder patserig dan een dure Mercedes, BMW, Audi of wat dan ook... wel een stukje mooier en stijlvoller.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Toch neemt "men" in calvinistisch Nederland aan een dikke Volvo (of SAAB) nog steeds minder aanstoot als aan een (niet noodzakelijkerwijs even dikke) BMW, Audi of Benz.volvorider schreef:Amen!geestschrijver schreef:Ik vind een dure Volvo trouwens niet minder patserig dan een dure Mercedes, BMW, Audi of wat dan ook... wel een stukje mooier en stijlvoller.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Klopt helemaal.
Volvo 940 SE
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
:occasion5:+++t blijft behelpen+++ schreef:Remy_W schreef:Ik ben een asociale rijder, als ik zo de reacties eens doorlees.
En het gedrag goedpraten lukt toch niet, want er zijn teveel mensen die anders denken.
Maar het wekt bij mij irritatie op als mensen langzamer dan de toegestande snelheid rijden. Zoals 75 rijden, terwijl je 80 mag.
Of van een 50km zone naar 80km zone, dat mensen niet gelijk doordrukken naar de 80. Je mag 80, rijd het dan ook. Gas erop!
Het is helaas druk op de Nederlandse snelwegen, en mijn ervaring is dat bumperkleven helpt. Mensen voelen zich opgejaagd. Niet netjes, maar het werkt wel. En voor de duidelijkheid: Ik ga alleen bumperkleven als een auto te langzaam rijd, zonder voorgangers en er geen mogelijkheid is om op dat moment in te halen.
Grappig genoeg heb ik ook een hekel aan bumperklevers, en heb er ook wel eens last van. En ook ik ga dan harder rijden, of zorg op z'n minst dat de auto achter mij er langs kan.
De een rijdt nou eenmaal harder dan de ander. En ookal mag je volgens de wet niet harder dan toegestane snelheid. Het gebeurd nou eenmaal, en dan kan je je, naar mijn mening, beter aanpassen aan de hardrijder.
En rechts inhalen geldt hetzelfde.. Als je links rijdt en niet naar rechts gaat, terwijl je merkt dat de auto achter je wilt inhalen, tsja, dan neem ik de keuze om rechts in te halen.
Ach.. Nog paar dagen, dan is er weer een asociale Volvo rijder minder en een asociale Peugeot rijder rijker.
Gelukkig zijn we van jou af dan. Jij hoort gewoon niet in een Volvo, je begrijpt er gewoon niks van. vooruit, een 440 ken net
:?
Van geven en nemen heb je nooit nooit gehoord.
toegegeven: Ik erger me ook dood soms, maar ik hou me in.
(of komt het omdat ik ouder en wijzer ben geworden.)
Het verkeer zal zich moeten aanpassen aan de zwakste deelnemer, en dat begrijp jij ook wel als je iets langer nadenkt, denk ik.
het hek zou volledig van de dam zijn anders.
Anyway, succes met je peugeot. Je zult nog wel eens aan een echte auto terugdenken als je er in zit..
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20.11.2005 - 20:50
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Dat zal het zowieso zijn.. ik ben (pas) 22jr en 4jr me rijbewijs. Wel al vele km's gemaakt en inzicht heb ik ook wel. Nog nooit een ongeluk veroorzaakt of gehad. Plus het feit dat ik niemand heb om voor thuis te komen, dus kan wat extra risico's nemen. Maar als de situatie het niet toe laat om door te rijden, pas ik me ook aan.+++t blijft behelpen+++ schreef: Van geven en nemen heb je nooit nooit gehoord.
toegegeven: Ik erger me ook dood soms, maar ik hou me in.
(of komt het omdat ik ouder en wijzer ben geworden.)
Tegen de tijd dat er een vriendin of kinderen zijn, zal dat me gedrag echt wel aanpassen.
Ik heb ooit een 850 2.5i 20v gereden.. en die mis ik ieder jaar nog. Dat was m'n eerste auto. De Peugeot wordt m'n 5de auto.Anyway, succes met je peugeot. Je zult nog wel eens aan een echte auto terugdenken als je er in zit..

-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.08.2006 - 00:48
In vergelijking tot de Zweedse Volvo rijder is de Nederlandse V-rijder behoorlijk beschaafd.
Click here to see Video

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 15.07.2006 - 15:28
- Locatie: Dirksland
Dit heeft niks met beschaafd te maken, dit is gewoon bruut!Tieszl schreef:In vergelijking tot de Zweedse Volvo rijder is de Nederlandse V-rijder behoorlijk beschaafd.
Click here to see Video

Drive like hell and you'll get there!
S40 2.0i 16v Exclusive Line
S40 2.0i 16v Exclusive Line
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Al vier jaar je rijbewijs zonder brokken? Van harte gefeliciteerd. Knappe prestatie. Ben benieuwd hoe lang je dat volhoudt met je peugeot.Remy_W schreef:quote]
Dat zal het zowieso zijn.. ik ben (pas) 22jr en 4jr me rijbewijs. Wel al vele km's gemaakt en inzicht heb ik ook wel. Nog nooit een ongeluk veroorzaakt of gehad. Plus het feit dat ik niemand heb om voor thuis te komen, dus kan wat extra risico's nemen. Maar als de situatie het niet toe laat om door te rijden, pas ik me ook aan.
Tegen de tijd dat er een vriendin of kinderen zijn, zal dat me gedrag echt wel aanpassen.
En niemand voor thuis te komen? Wel eens nagedacht over het feit dat andere weggebruikers dat wel hebben, iemand om voor thuis te komen. En wie had het hier over gezond verstand?
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Als er toch niemand op je zit te wachten thuis kun je ook wel wat rustiger aan doen.
Ik hou me sinds kort overal zeer netjes aan de maximumsnelheid (op de teller). En ik heb niet het gevoel dat ik een minuut later thuis kom of op m'n werk ben. Ik hou lekker 100m of meer afstand met degene voor me en dat rijdt eigenlijk wel heel lekker, je hebt gewoon altijd een lege weg voor je. Bij mij is dit eigenlijk noodgedwongen, maar zonde vind ik het niet. Dat enorme afstand houden levert overigens wel zeer veel bumperklevers op, vooral ook vrachtwagens die dan in een tunnel ook nog even moeten gaan toeteren (inmiddels al 3 keer gebeurd). Dan ga ik natuurlijk wel even onder de maximumsnelheid rijden. Op de vierbaansweg word ik ook voorbij gereden door vrachtwagens. Allemaal leuk, maar vanochtend stonden de flitskasten er weer en deze keer krijg ik geen bekeuring (of rijontzegging).
Ik hou me sinds kort overal zeer netjes aan de maximumsnelheid (op de teller). En ik heb niet het gevoel dat ik een minuut later thuis kom of op m'n werk ben. Ik hou lekker 100m of meer afstand met degene voor me en dat rijdt eigenlijk wel heel lekker, je hebt gewoon altijd een lege weg voor je. Bij mij is dit eigenlijk noodgedwongen, maar zonde vind ik het niet. Dat enorme afstand houden levert overigens wel zeer veel bumperklevers op, vooral ook vrachtwagens die dan in een tunnel ook nog even moeten gaan toeteren (inmiddels al 3 keer gebeurd). Dan ga ik natuurlijk wel even onder de maximumsnelheid rijden. Op de vierbaansweg word ik ook voorbij gereden door vrachtwagens. Allemaal leuk, maar vanochtend stonden de flitskasten er weer en deze keer krijg ik geen bekeuring (of rijontzegging).