De kilometerteller is de 6000 inmiddels gepasseerd. Nog steeds erg tevreden over de auto, als ik een minpuntje moet noemen zijn dit de grote deuren. Hierdoor ooit wat lastig in- en uitstappen in parkeervakken. Gelukkig thuis en op het werk genoeg ruimte dus speelt dit minder.
Het voordeel van de grote deuren is het zicht naast je en rondom. Je hebt echt niet het gevoel in een "kleine" auto te rijden, en daarom is het denk ik een erg ondergewaardeerde auto die veel beter rijdt dan grotere auto's van andere merken.
De D2 motor is wat vermogen betreft redelijk vergelijkbaar met de oude 1.6D en ik merk dan ook niet veel verschil. Bij de eerste kilometers dacht ik dat de D2 trager was, maar nu de motor wat ingereden raakt merk ik dat het steeds beter gaat. De D2 is ook stiller, maar ook wat "afstandelijker" weet niet zo goed hoe dit te omschrijven. Bij het wegrijden moet er wat preciezer met het gas worden gedoseerd, als de auto eenmaal rolt gaat het prima. Het is niet echt hinderlijk maar wel even wennen. Omdat de 1e versnelling kort is vraag ik me vaak af of ik die nog wel moet gebruiken
Ondertussen zitten ook al een paar weken de Tania winterwielen en banden eronder. Hoewel deze met 16 inch maar 1 inch kleiner zijn als de zomerwielen ogen ze een stuk kleiner, en in combinatie met de bodykit vind ik het eigenlijk geen gezicht. Maar met dit weer heb ik wel veel plezier van de winterbanden, dus ik hou ze er nog maar even onder.