gaspomp stuk/slecht?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
paashaas
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
Locatie: drachten

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit v een mooie s40 uit 97. 8)
Leek eerst allemaal heel mooi, maar sinds een paar dagen houd de auto op gas in boven de 3500 toeren. Benzine loopt ie perfect! Na een telefoontje met de (enige?) gasspecialist hier in de buurt vermoedt hij een slechte gaspomp. Iemand enige ervaring hiermee? Kan namelijk pas over 2 week terecht voor een check. :?
En reparatie kost dan ong 6 á 700 eu...
Zijn er nog ideeën over andere dingen die het kunnen zijn die ik zelf kan uitsluiten? Ben zelf redelijk handig, maar gastank vervangen gaat me te ver (losse pomp is niet de vervangen, word gelijk complete tank??)

S40 1.8i 16 klepper, lpi gassysteem. Zit er vanaf begin in.
De auto heeft nu dik 4 ton gedraaid.
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

lees deze topic eens rustig door.ALs het goed is heeft u een viale LPI systeem.Kan niet veel zijn.
Lees:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=46881


begin is aan het goedkoopste:alle rubbertjes venieuwen van de lpi injectoren.Die zitten er al waarschijnlijk 400.000km op zonder ooit vernieuwd te zijn.
paashaas
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
Locatie: drachten

oke, zal ik daar even naar kijken.
hoop morgenavond als ik terecht kan in een garage.
kan het ook dat hij hierdoor geen toeren houd?
reed net op de snelweg, gastank net volgegooid en bij het overschakelen op gas houd hij geen toeren, hoeveel gas ik ook geef.
hij zakt heel langzaam terug.
en het brand het emmisielampje brand nu continu.
heeft er ook niks mee te maken?

EDIT;
las net in een ander topic, dat als de auto naar gas ruikt een slecht o-ring waarschijnlijk de oorzaak is.
als de mijne op lpg rijd, stinkt ie de hele tijd naar lpg. dus zal indd eerst de rubbertjes vervangen.
en waar kan ik het lpg-filter precies vinden? op het rechtervoorscherm onder de motorkap oid?
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

EDIT;
las net in een ander topic, dat als de auto naar gas ruikt een slecht o-ring waarschijnlijk de oorzaak is.
als de mijne op lpg rijd, stinkt ie de hele tijd naar lpg. dus zal indd eerst de rubbertjes vervangen.
en waar kan ik het lpg-filter precies vinden? op het rechtervoorscherm onder de motorkap oid.


Als de auto naar gas ruikt is het bijna zeker de rubbertjes van de injectoren.Venieuw ze allemaal.
Je moet het wel kunnen uiteraard,anders uitbesteden aan de LPG specialist.
(Lunetten Bilthoven,viale specialist)

Mijn V40 had exact hetzelfde en rijdt weer als nieuw.
paashaas
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
Locatie: drachten

Lunetten is me eigenlijk net te ver. Vanaf Friesland..
Niemand die hier een Volvo-specialist weet die normale prijzen hanteert en geen dealerprijzen?
K kijk er eerst zelf ff naar, heb bij mijn brommers complete blokken gereviseerd, dus een injector moet ook lukken dacht ik..
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

vergeet ook niet de rubbertjes van de gasleidingen naar de injectoren te vernieuwen.En de injectoren loshalen met de borgveer. Bij het terugplaatsen de borgveer goed op zijn plaats omklemmen.Wel belangrijk!!
Schrik niet van het sissen bij het loshalen,is maar even.
UIteraard geen sigaretje opsteken.
paashaas
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
Locatie: drachten

Heb t vanavond even los gehad, ziet er niet erg fris uit.. maar ik krijg die nozzle er niet uit??
Had nog geen ringetjes, zal k ff bestellen. Dan dat ff vervangen, als k de nozzle eruit krijg. Anders moet ie maar naar een gasboer.
Gebruikersavatar
Volvo V40 + 244
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 10.05.2007 - 09:31

Heb zelf een V40 uit 1998, met inmiddels 386000 KM. Had enkele jaren geleden ook last met LPG. Bleek de pomp te zijn, lokale LPG boer kon evt. de pomp gaan vervangen, was wel moeilijk, eerst leeg rijden etc. ! :x
Via internet bij Mesman (Eindhoven) terecht gekomen, bood aan een ruiltank voor 750,- eurie, incl. allerlei modificaties (tank achter de a bank) Voor iets meer kon er ook een ringtank in, heb gekozen voor de originele configuratie
Nog steeds 100 % tevreden :D Ron
Volvo 244 GL Nov.1980
Volvo V40 2.0 Oct. 1998 LPG
Volvo 244 DL D6 1990 felrood 385000 km.
Volvo V40 1.8 1997 lpg blauw 110000 km.
paashaas
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
Locatie: drachten

dank.
heb hier in assen een beunhaas die voor 330 mijn tank vervangt incl pomp bij mij aan huis. krijg k zo`n ringtank terug
maar hij hapert soms erg, alsof hij gwoon te weinig brandstof krijgt.
dus wil eerst ff de filters e.d. proberen, daarna evt de pomp.
Gebruikersavatar
devnullT4
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01

paashaas schreef:dank.
heb hier in assen een beunhaas die voor 330 mijn tank vervangt incl pomp bij mij aan huis. krijg k zo`n ringtank terug
maar hij hapert soms erg, alsof hij gwoon te weinig brandstof krijgt.
dus wil eerst ff de filters e.d. proberen, daarna evt de pomp.
Je hebt een LPi toch ? Daar valt weinig filter aan te vervangen.
Met die "beunhaas" weet ik denk ik wel wie je bedoelt, komt as. donderdag bij mij mijn tank+pomp vervangen. Pomp was er helemaal mee opgehouden van het 1 op het andere moment. Maakt alleen nog een schrapend en tikkent geluid :(
Maakte ook al een tijdje wat meer lawaai dan hoort na starten. Ik heb vernomen dat de oorzaak kan zijn drooglopen, dus iets te vaak de tank leeggereden alvorens bij te te tanken.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Er zit wel degelijk een filtertje in!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
paashaas
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
Locatie: drachten

ik heb indd ook begrepen dat er en filter zit.
alleen waar precies?
LPI mag je inderdaad niet leegrijden. kost je je pomp..
maar hoor alleen mijn pomp klikken bij t aanschakelen. verder niks.
donderdag gaat hij naar de specialist (garage) in assen.

vandaag bougies vervangen, bleek 1tje spontaan geknapt.
gas loopt ie wel iets beter, maar kan nog steeds niet doortrekken boven de 3500 toeren...
7at mij wel is opgevallen, op het moment dat het emmisie-lampje na het starten niet uitgaat, doet ie moeilijk op gas (wil ie helemaal niet).
gaat ie wel uit, doet ie t prima tot 3700 toeren daarna bokt ie.
donderdag maar ff afwachten..
Gebruikersavatar
devnullT4
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01

er zit wel een filter in, maar die hoeft dus niet vervangen te worden. Althans, daar is geen onderhouds interval voor oid. Dus neem ik aan niet nodig om te vervangen. De wat oudere installaties geldt wellicht wat anders voor, dat weet ik niet.
Klikken bij aanschakelen lijkt me normaal ja.

De specialist zal vast al je vragen kunnen beantwoorden donderdag.
Donderdag rijd ik als het goed is ook weer op LPG :D
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

devnullT4 schreef:er zit wel een filter in, maar die hoeft dus niet vervangen te worden. Althans, daar is geen onderhouds interval voor oid. Dus neem ik aan niet nodig om te vervangen. De wat oudere installaties geldt wellicht wat anders voor, dat weet ik niet.
Het is juist bij de oudere installaties waar een filter zit.
Daar staat wel degelijk een vervangingstermijn voor.
Wat denk je dat een verstopt filter doet?.
Gebruikersavatar
devnullT4
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01

Ludo schreef:Wat denk je dat een verstopt filter doet?.
Niet veel. Ik had het over de recentere lpi installaties, even over het feit heen gelezen dat die van topicstarter er al 14 (!) jaar in zit :shock:
paashaas
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
Locatie: drachten

Zo, auto is vandaag naar de gasspecialist in Assen geweest.
Resultaat; kapotte lambdasonde.
Die moet k eerst maken, daarna is het advies om de ringen en stroompijpjes van de injectoren te vervangen.
Moet zeggen dat ze daar goede service hebben en heel duidelijk uitleggen.
Dus zal de sonde vervangen en dan kijken of de klachten over zijn.
michel9362
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 12.03.2011 - 08:14
Locatie: Amstelveen

alle LPI instalaties hebben een filtertje, vervangings termijn 45k zal dus om de 3a4 jaar wel een keer vervangen moeten worden....
heb ze wel eens open gemaakt en ze zitten echt vol met gruis. wat voor problemen met de drukregelaar kan veroorzaken, en de pomp via de retour.
V40 phase2 1.8 343 atlantic blue 2002
en zo'n gele Volkswagen Touran met van die stickers!!!!
paashaas
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 05.11.2011 - 16:42
Locatie: drachten

nieuwe sonde opgehaald, kost even 200 eu!!!
zondag zet k hem er in, hoop dat dan t probleem voorbij is.
laat het hier zsm weten..
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”