motor probleem onderblok

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
RV70R
Starter

Beste mensen,

Even voorstellen, ik ben Ro.

Ik heb een groot probleem met mij V70R.

Vorig jaar is daar na een vastloper een gebruik blok in gegaan.

Dit blok had maar 1 maand garantie.

Het blok werd afgeleverd op een krat en na drie weken zat het in de auto, inclusief nieuwe koppeling en distributie set natuurlijk.

Ik heb de Volvo toen een week later opgehaald en ben er mee gaan rijden.

De Volvo leek met dit blok meteen al minder te trekken, dan met mijn originele blok en had een dubbele fluit in de turbo.

Verdacht, maar nog niet direct verontrustend, reed ik er die week in.
Niet elke dag, misschien maar 3 dagen. Toen ben ik de week daarna, naar de garage gereden om te checken, wat er nou met de toch wel slome motor aan de hand was en waarom. De motor bleek veel olie te lekken.
Ik ben toen naar de leverancier gereden, waar het motorblok vandaan kwam. Zij konden alleen de turbo voor mij vervangen, maar wilde verder niets kosteloos doen. Wel een ander blok inbouwen voor 1500 euro.

Ik had geen zin om nog meer kosten te maken. Het had mij al meer dan 4000 euro gekost en ben terug gereden om erover na te denken, wat te doen.

Op de terugweg, bleek zoveel olie verloren te zijn gegaan, dat mijn karter zowat leeg was en ik weer schade aan de krukas lagers kreeg.

Nu tikt de motor hevig.
Ik heb nog een andere krukas gevonden, maar ik ben bang, dat ik na montage van deze krukas (motor moet eruit geloof ik) en het vernieuwen van de lagers niet veel verder kom, dan wederom veel geld uitgeven en opnieuw een probleem krijgen.

Nu staat mijn trouwe zwarte V70R awd binnen gestald. Ik zit met mijn handen in het haar. Wat nu te doen.

Heeft er iemand tips voor mij???
edraket
7th Gear member

Ik denk dat je niet veel anders kunt doen dan of een ander blok zien te vinden en monteren of de auto weg te doen. Waar heeft de motor gelekt? Krukas keerring? Het was voor de hand liggend geweest om alle belangrijke keerringen in elk geval te vervangen bij de wissel. Om door te rijden tot het carter leeg was is natuurlijk niet het probleem van de leverancier van het blok. Het feit dat het blok zo sloom was zit hem eerder in de turbo dan het blok zelf, of onjuiste timing van de nokkenassen.

Welk bouwjaar is de R en hoeveel pk heeft deze? Is het een automaat?

Wel erg zuur overigens. Ik kan heel goed begrijpen dat je met je handen in het haar zit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”