Ik wil graag een standkachel in mijn V70 D5 (2006). Ik lees echter berichten dat er diverse modellen zijn waar ze wel inzitten, maar niet geactiveerd zijn.
Hoe herken ik een dergelijke standkachel? En wie heeft er ervaring met het na de tijd inbouwen. Is dit zelf te doen?
Standkachel
- volvo-jan
- 4th Gear member
als je links voor (bestuurders zijde) onder de bumper een uitlaatje voelt zit er een standkachel in
de stand kachl zit daar namelijk. mischien zie je hem ook wel zitten als je eronder kijkt
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
-
- 5th Gear member
Als je auto een Duitse import is, heb je er met grote waarschijnlijkheid eentje aan boord, als bijverwarming.
Heb je daarnaast een infodisplay (= draaiknop aan linkse hendel bij het stuur) dan is de standkachel via het laden van software te activeren voor rond de €180 bij een Volvo dealer.
Maar gezien het weerbeeld kan je nog een maand of 8 sparen
Heb je daarnaast een infodisplay (= draaiknop aan linkse hendel bij het stuur) dan is de standkachel via het laden van software te activeren voor rond de €180 bij een Volvo dealer.
Maar gezien het weerbeeld kan je nog een maand of 8 sparen

- volvo-jan
- 4th Gear member
dat gebeurt wel vaker
.
in duitsland zit het er inderdaad bijna standaart op al dan niet geactiveert
in duitsland zit het er inderdaad bijna standaart op al dan niet geactiveert
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
- chucky777
- 2nd Gear member
Ik heb inderdaad een geimporteerde V70 D5 met standkachel uiteraard. Wellicht toch wel een on-topic vraag: Die van mij geeft een foutmelding (al een tijd), maar heeft het 6 maanden terug wel gedaan(nu niet). De monteur vd Volvo garage verdenkt dat het de pomp is in de standkachel, omdat de standkachel toch warm wordt, maar de warmte wordt niet rond gepompt(hij ruikt wel erg naar diesel!).
Ik ben iemand die graag weet waar hij aan toe is. Monteur geeft aan dat het ook wat anders zou kunnen zijn. Hoe dan ook zijn de onderdelen prijzig vd standkachel en voordat ze erbij kunnen zijn ze ook al even bezig. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en tegen welke kosten ik aan zou kunnen lopen? Ik twijfel nog of ik het allemaal waard vind om de standkachel te laten maken....
Ik ben iemand die graag weet waar hij aan toe is. Monteur geeft aan dat het ook wat anders zou kunnen zijn. Hoe dan ook zijn de onderdelen prijzig vd standkachel en voordat ze erbij kunnen zijn ze ook al even bezig. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en tegen welke kosten ik aan zou kunnen lopen? Ik twijfel nog of ik het allemaal waard vind om de standkachel te laten maken....
- ovlov058
- 4th Gear member
Met wat geluk is ze binnen 20 uur van u, voor 20 euro.
http://www.ebay.de/itm/Volvo-Diesel-Sta ... 43ad7887ff
Al is het voor onderdelen.
En binnen 1 dag de stuurdoos.
http://www.ebay.de/itm/Volvo-Diesel-Sta ... 43ad7ae6ec
http://www.ebay.de/itm/Volvo-Diesel-Sta ... 43ad7887ff
Al is het voor onderdelen.
En binnen 1 dag de stuurdoos.
http://www.ebay.de/itm/Volvo-Diesel-Sta ... 43ad7ae6ec
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

-
- 5th Gear member
De optie 'standkachel' was in Duitsland behoorlijk duur (zoals dikke 1000 Euro), terwijl de hardware al voorhanden was. Daarom vaak bij aanschaf niet aangevinkt op de bestellijst. Horden Duitsers gingen vervolgens naar NL om de software te kopen. Kostte een paar jaar terug geen honderd Euri, tegenwoordig een kleine 200 Euro. De dealer in Venlo heeft er iig een goede tijd aan gehad
.
Zoek maar eens op Motortalk.de
Ergens in dit forum staat nog een topic over het repareren van de standkachel. Als het alleen het pompje is, kan je dat ook los kopen ahv het bosch-nummer. Wel het werk zelf doen, maar dan kan je goedkoop wegkomen.
Overigens gaat die Ebay aanbieding over alleen het huis....
Marc
(en ja, Standheizung is een heerlijke optie
)

Zoek maar eens op Motortalk.de
Ergens in dit forum staat nog een topic over het repareren van de standkachel. Als het alleen het pompje is, kan je dat ook los kopen ahv het bosch-nummer. Wel het werk zelf doen, maar dan kan je goedkoop wegkomen.
Overigens gaat die Ebay aanbieding over alleen het huis....
Marc
(en ja, Standheizung is een heerlijke optie

- sbv
- 6th Gear member
Je bent redelijk snel bij de standkachel, voorbumper demonteren en je hebt toegang.
Pompje kan defect zijn, echter kan het ook elektronisch zijn, dat er geen signaal naar de pomp gaat en deze dus niet gaat rondpompen.
Welke foutmelding krijg je ?
Pompje kan defect zijn, echter kan het ook elektronisch zijn, dat er geen signaal naar de pomp gaat en deze dus niet gaat rondpompen.
Welke foutmelding krijg je ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- chucky777
- 2nd Gear member
Als ik de standkachel aan doe, dan gaat het oranje waarschuwingslichtje branden. In het schermpje knippert ook (standkachel) 'aan' 3 seconden lang, daarna springt ie gelijk op 'uit'(het oranje waarschuwingslichtje verdwijnt ook). Er zijn daarna 0 meldingen gevonden.......
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Turbodesk
- 5th Gear member
Dit was de beschrijving:chucky777 schreef:Laat het even weten of het wat is. Als het alleen het omhulsel is, dan heb je wat leuks voor de glazen kast! :
Artikel wurde bereits benutzt. Ein Artikel mit Abnutzungsspuren, aber in gutem Zustand und vollkommen funktionsfähig. Bei dem Artikel handelt es sich unter Umständen um ein Vorführmodell oder um einen Rücknahmeartikel. Weitere Einzelheiten, z. B. genaue Beschreibung etwaiger Fehler oder Mängel im Angebot des Verkäufers
Door google vertaling:
Artikel is al gebruikt. Een artikel met strepen, maar in goede staat en volledig functioneel. Als het artikel is misschien een demonstratie of een terugkeer item. Voor meer details, zoals de nauwkeurige omschrijving van eventuele fouten of omissies in het aanbod van de verkoper
Dus volgens de beschrijving volledig functioneel.
Daar ga ik dus dan ook van uit.
- JosW
- 5th Gear member
Heb translate niet nodig, krijg je ook de meest rare teksten.
Korte, echte samenvatting: Artikel is gebruikt. Met gebruikssporen. In goede toestand en volledig functionerend. Het gaat om een demonstratiemodel of een retour-artikel. Verdere details, bijvoorbeeld de preciese beschrijving, eventuele fouten of gebreken staan in de advertentie van de verkoper.
Blijft voor mij een vage advertentie. Met name dat "of". Je weet toch wat je verkoopt?
Korte, echte samenvatting: Artikel is gebruikt. Met gebruikssporen. In goede toestand en volledig functionerend. Het gaat om een demonstratiemodel of een retour-artikel. Verdere details, bijvoorbeeld de preciese beschrijving, eventuele fouten of gebreken staan in de advertentie van de verkoper.
Blijft voor mij een vage advertentie. Met name dat "of". Je weet toch wat je verkoopt?
- ovlov058
- 4th Gear member
Zal iemand zijn die in een garage werkt en de stock verkoopt, niet meer wetend waar of van wie het komt.
Nu die stuurdoos met strepen nog.
Er is op 10 minuten al €5 bijgeboden.
Nu die stuurdoos met strepen nog.
Er is op 10 minuten al €5 bijgeboden.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- Turbodesk
- 5th Gear member
Volgens mij kan ik niks met die stuurdoos. Ik heb een V70 van 2006 en volgens mij past dat niet. Vida geeft namelijk een ander onderdeel nummer aan.
Weet iemand of dit universeel is?
Weet iemand of dit universeel is?
- Turbodesk
- 5th Gear member
Leuke verkoper. Ik heb gelukkig nog geen geld over gemaakt.
Hij mailt mij nu terug dat het inderdaad om een leeg omhulsel gaat.
Heb direct terug gemaild dat ik de koop wil ontbinden omdat de beschrijving van het artikel niet met de werkelijkheid strookt.
Heb ook direct custumer service van Ebay ingeschakeld.
Ik wacht af
Hij mailt mij nu terug dat het inderdaad om een leeg omhulsel gaat.
Heb direct terug gemaild dat ik de koop wil ontbinden omdat de beschrijving van het artikel niet met de werkelijkheid strookt.
Heb ook direct custumer service van Ebay ingeschakeld.
Ik wacht af