paar vraagjes over 460

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
patrick343
1st Gear member

Goedendag allemaal,

ik heb afgelopen zaterdag een auto gekocht
het gaat om een:

volvo 460 1,8 DL E2 hatchback

maar ik heb een paar kleine probleempjes ermee
de accu die erin zit zou slecht zijn nou heb ik 2 dagen er mee gereden
en geen probleem wel klein beetje moeite met starten maar hij startte dus dat was het belangrijkste nou wou ik vanmorgen ff naar de winkel en accu leeg! dashboard verlichting ging wel aan en radio etc. maar motor sloeg niet aan nou las ik ergens dat het ook aan de bobine kan liggen nou heb ik onder de kap ff kijkje genomen maar ik kon nergens de bobine vinden kan iemand mij vertellen waar die ong zit??
en me binnenlampje gaat ook niet aan bij de bestuurder en pasagier deur(voor) gaan de pennetjes in de deurposten gewoon eruit maar achter blijven ze erin(komt niks uit niks) dus ik weet niet of ze er wel inzitten en kan iemand mij vertellen of er bij me contactslot een lampje zit er zit wel een groen rondje omheen maar ik weet niet hoe of wat foto`s volgen nog van de volvo

hopelijk kunnen jullie me hiermee ff helpen
mvg patrick
MarioC70
6th Gear member

Als je accu zo leeg is dat hij niet meer start,dan ligt het dus niet aan de bobine,zou er eerst een nieuwe accu in zetten.
Die deurschakelaartjes voor je binnenlicht zullen vuil zijn,schoonmaken helpt wel denk ik.
Het lampje van contactslot is los te vervangen!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
patrick343
1st Gear member

MarioC70 schreef:Als je accu zo leeg is dat hij niet meer start,dan ligt het dus niet aan de bobine,zou er eerst een nieuwe accu in zetten.
Die deurschakelaartjes voor je binnenlicht zullen vuil zijn,schoonmaken helpt wel denk ik.
Het lampje van contactslot is los te vervangen!
okee dankjewel alvast ik heb nu me accu ff onder de lader staan(buren zijn niet thuis...) en zo ff proberen te starten en dan ga ik ff een accu halen kan je mij vertellen hoe dat precies in elkaar zit dat lampje vn contactslot ik zat zelf al te denken om de onderkant van het stuur te demonteren en dan verder te kijken

bedankt alvast
patrick343
1st Gear member

oh ik ben nog iets vergeten haha
ik heb centrale vergrendeling maar als ik m op slot doe dan werkt het helemaal maar wil ik m van slot afhalen niet dan moet ik via de passagier kant de deur open maken en dan de bestuurders kant, open ik m via binnen dan gaan wel alle deuren met cv open wat kan dat zijn??
Trotse eigenaar van: Volvo 460, 1.8 schakel uit 1994
MarioC70
6th Gear member

Deurslot links iets mis mee,met de sleutel werkt het wel?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
patrick343
1st Gear member

alleen op slot en van slot niet meer heel vaag
patrick343
1st Gear member

zojuist pechhulp gebelt om de auto maar te laten starten hij heeft de accu doorgemeten en conclussie waarvoor k al bang was: accu overleden, zosnel mogelijk naar garage voor nieuwe accu helaas kan ik morgen pas de accu halen dus hopen dat ie morgen het nog doet maar oplossing is gevonden
wat betreft de cv ga ik morgen nog naar kijken en wat er verder volgt zal ik melden

bedankt voor de tips en hulp
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”