Binnen nu en ik schat een week of 2 komt er uitbreiding van het gezin. Er komt een Volvo 240 super polar bij! Helemaal leuk alleen ben ik mij scheel aan zoeken naar een passende verzekering. Ik ga de auto dagelijks rijden dus kan geen verzekering afsluiten met een beperking in de kilometers. Verder is de auto uit 1994 dus zelfs geen youngtimer. Dat houdt in dat ik hem overal kan verzekeren maar dat bij schade de 'dagwaarde' volgens de boekjes wordt uitgekeerd. Ik weet dat de dagwaarde niet de economische waarde of handelswaarde is maar ik zie bij sommige berekeningen een dagwaarde staan van onder de 1000 euro. Ik heb een deal gemaakt voor 10.000 euro. Het betreft echt een prachtige, volledige originele en zeer luxe uitgevoerde 240. Die is echt meer waard dan 1000 euro, of ik betaal er teveel voor... Dat laatste is niet zo denk ik want ik heb auto's gezien die hetzelfde kosten maar minder gaaf (en niet gaaf als in cool....

De vraag is dus, waar kan ik een auto uit 1994 verzekeren tegen de echte waarde. Taxatie is geen probleem maar ik heb nog geen verzekeringsmaatschappij gevonden die een auto, jonger dan 25 jaar maar ouder dan 10 jaar obv taxatiewaarde verzekert.
Wie o wie kan mij op weg helpen!