Factuurbedrag garage correct?
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Die bumper moet eigenlijk echt wel los, anders wordt het een priegel werkje, waarbij de mogelijkheid tot beschadigingen bestaat. Of je er 3 uur voor nodig hebt is een ander verhaal, maar die 3 uur was vast niet alleen voor het stelmotortje vervangen?
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Is het al opgevallen dat voor 3 uur werkplaatstarief 134.06 euro is gerekend?Werkplaatstarief 134,06€
Deel dat eens dan kom je op 44.686666 euro per uur uit.
Wat een raar uurtarief.
Weet je wat, hier kan je zien dat er iets niet goed zit toch?
Met andere woorden de garage`s tellen maar lukraak.
Maar ja waar moeten ze anders hun dure hobby`s van betalen?
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20778
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik denk dat topic starter een heel redelijke rekening heeft gehad.
Idd werkplaatstarief van 134 € lijkt hoog maar het minimale uurtarief is 60 € en ik heb al bedragen gehoord van 70 €
Maar er staan voor bepaalde werkzaamheden gewoon bepaalde tarieven. Zo hebben ze bij mij bij de 285.000 km beurt de haakjes voor mijn rolhoes moeten vervangen. (die waren allebei afgebroken.) Keurig gerepareerd, maar wel 17 € werkplaatstarief voor berekend.
Even rekensommetje. Uurtarief 65 €
Ze zijn minimaal een kwartier bezig met het verwijderen, aan beide kanten, van de afdekking en het weer terugplaatsen (en omdat ze beiden afgebroken waren langer omdat er een alternatieve bevestiging gemaakt moest worden) berekenen ze dus gewoon de 17 € die er volgens het handboek voor staat. (ondanks dat ze er dus langer mee bezig zijn geweest)
Natuurlijk het is veel geld. Maar uren moeten betaald worden.
En ja ik ben ook tegen de prijzen van de ruitewisserbladen opgelopen. Die zijn helaas duur. Maar dan heb je wel wat. Beter dan een of ander jakkietakkie merk.
Idd werkplaatstarief van 134 € lijkt hoog maar het minimale uurtarief is 60 € en ik heb al bedragen gehoord van 70 €
Maar er staan voor bepaalde werkzaamheden gewoon bepaalde tarieven. Zo hebben ze bij mij bij de 285.000 km beurt de haakjes voor mijn rolhoes moeten vervangen. (die waren allebei afgebroken.) Keurig gerepareerd, maar wel 17 € werkplaatstarief voor berekend.
Even rekensommetje. Uurtarief 65 €
Ze zijn minimaal een kwartier bezig met het verwijderen, aan beide kanten, van de afdekking en het weer terugplaatsen (en omdat ze beiden afgebroken waren langer omdat er een alternatieve bevestiging gemaakt moest worden) berekenen ze dus gewoon de 17 € die er volgens het handboek voor staat. (ondanks dat ze er dus langer mee bezig zijn geweest)
Natuurlijk het is veel geld. Maar uren moeten betaald worden.
En ja ik ben ook tegen de prijzen van de ruitewisserbladen opgelopen. Die zijn helaas duur. Maar dan heb je wel wat. Beter dan een of ander jakkietakkie merk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Er gaat inderdaad niets voor originele onderdelen. De uurtariefen vind ik ook wel de pan uit reizen. Die zijn het afgelopen jaar wel erg omhoog gegaan.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- V40 1.8v16
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:09
Ik begrijp best dat één ieder het liefst voor een dubbeltje vooraan wil zitten, ik ook wel, maar zo werkt het toch veelal niet. Ik weet dat wanneer ik voor mn werk op pad ga ik 100euro/uur kost. Een dealer heeft een hoop kosten die gewoon ergens betaald moeten worden, denk bv aan zijn huisvesting. 65 euro lijkt een hoop geld, is het ook, maar dat kost het nu eenmaal. Anders moet je naar een beunhaas, maarja, dan weet je ook wat voor service je kan verwachten toch?!
Volvo Amazon 1967 | Volvo V40 1997 | Volvo XX 2027
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
- Locatie: omgeving Utrecht
Het is leven en laten leven.
Auto's kosten nou éénmaal geld.
Die monteurs willen aan het eind van de maand ook hun salaris ontvangen net zo als jij en ik.
Het uurloon bestaat niet alleen uit het salaris van de monteur maar ook de huur van het pand, aanschaf van peperdure apparatuur, energiekosten, administratie, bijscholing van personeel en natuurlijk wil de baas ook wat verdienen enz.
Voor een Volvo vind ik 247 euro erg meevallen.
Auto's kosten nou éénmaal geld.
Die monteurs willen aan het eind van de maand ook hun salaris ontvangen net zo als jij en ik.
Het uurloon bestaat niet alleen uit het salaris van de monteur maar ook de huur van het pand, aanschaf van peperdure apparatuur, energiekosten, administratie, bijscholing van personeel en natuurlijk wil de baas ook wat verdienen enz.
Voor een Volvo vind ik 247 euro erg meevallen.
- Renkel
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
- Locatie: Dr88.
- Contacteer:
Ben ik helemaal met je eens en bedrag valt ook mee, ik vroeg me alleen af of de voorbumper daadwerkelijk los zou moeten om een koplampafstelmechaniek (niet het motortje) te vervangen?louis schreef:Het is leven en laten leven.
Auto's kosten nou éénmaal geld.
Die monteurs willen aan het eind van de maand ook hun salaris ontvangen net zo als jij en ik.
Het uurloon bestaat niet alleen uit het salaris van de monteur maar ook de huur van het pand, aanschaf van peperdure apparatuur, energiekosten, administratie, bijscholing van personeel en natuurlijk wil de baas ook wat verdienen enz.
Voor een Volvo vind ik 247 euro erg meevallen.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Hier kan ik het wel weer mee eens zijn.louis schreef:Het is leven en laten leven.
Auto's kosten nou éénmaal geld.
Die monteurs willen aan het eind van de maand ook hun salaris ontvangen net zo als jij en ik.
Het uurloon bestaat niet alleen uit het salaris van de monteur maar ook de huur van het pand, aanschaf van peperdure apparatuur, energiekosten, administratie, bijscholing van personeel en natuurlijk wil de baas ook wat verdienen enz.
Voor een Volvo vind ik 247 euro erg meevallen.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ben wel nieuwsgierig wat jij doet voor werk en wat als je een dienst verleend iemand voor die dienst krijgt doorbelast.laheije schreef:Is het al opgevallen dat voor 3 uur werkplaatstarief 134.06 euro is gerekend?Werkplaatstarief 134,06€
Deel dat eens dan kom je op 44.686666 euro per uur uit.
Wat een raar uurtarief.
Weet je wat, hier kan je zien dat er iets niet goed zit toch?
Met andere woorden de garage`s tellen maar lukraak.
Maar ja waar moeten ze anders hun dure hobby`s van betalen?
(Volvo)garages kunnen hun facturen qua arbeidsduur/arbeidsloon en onderdelen toch doorgaans in een stuk beter onderbouwen als jij jouw stelling, "lukraak tellen" is er met een opsomming van feiten op een factuur simpelweg niet bij, en dure hobby's? waar heb je het over?
Een gemiddeld autobedrijf heeft een rendement dat rond de 0,5% op jaarbasis ligt
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat toen ik mijn eerste V40 1.8i uit 2001 naar de dealer bracht voor een 40000km beurt ik ook schrok.
Er was een normale 20000km beurt doorgevoerd. Als enige extra waren er twee lampjes van de richtingaanwijzer vervangen. Die waren niet meer helemaal oranje ofzoiets.
Kosten: €500,- beste man.....slik...veel geld hoor. Dezelfde beurt kostte bij de zeer vakkundige Volvospecialist de helft...
Tsja, daar was voor mij de keus toch wel snel gemaakt. Temeer omdat dit bedrijf gewoon op een gezonde manier samenwerkt met de dealer.
Ik kom wel bij de dealer om eens lekker te kwijlen in de mooie showroom onder het genot van een kopje koffie ben een praatje met het immer vriendelijke personeel. Lache toch!
Er was een normale 20000km beurt doorgevoerd. Als enige extra waren er twee lampjes van de richtingaanwijzer vervangen. Die waren niet meer helemaal oranje ofzoiets.
Kosten: €500,- beste man.....slik...veel geld hoor. Dezelfde beurt kostte bij de zeer vakkundige Volvospecialist de helft...
Tsja, daar was voor mij de keus toch wel snel gemaakt. Temeer omdat dit bedrijf gewoon op een gezonde manier samenwerkt met de dealer.
Ik kom wel bij de dealer om eens lekker te kwijlen in de mooie showroom onder het genot van een kopje koffie ben een praatje met het immer vriendelijke personeel. Lache toch!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wat mijn achtergrond ook moge zijn ik baseer me op harde feiten en roep niet zomaar iets, probeer dat zelf ook eens.laheije schreef:Het vermoeden bestaat dat jij een garagebedrijf hebt, logisch dat je zo reageerd.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
We laten het zo, het is namelijk vrijwel onmogelijk om te communiceren met mensen die in iedereen een oplichter ziet, er is vast wel een therapie voor.laheije schreef:Ja ja ik weet wel beter.
- Tomba
- 2nd Gear member
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 24.07.2006 - 09:47
- Renkel
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
- Locatie: Dr88.
- Contacteer:
Laten we het netjes houden.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41036
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Vertel eens, wat is jouw dagelijks werk/waar verdien jij de kost mee?laheije schreef:Ja ja ik weet wel beter.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V40 1.8v16
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 31.07.2006 - 09:09
Mensen......basta over dit geneuzel toch!
Laten we het vooral bij de 'volvo's' houden!
Laten we het vooral bij de 'volvo's' houden!
Volvo Amazon 1967 | Volvo V40 1997 | Volvo XX 2027
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41036
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik vond het net interessant worden. Ik houd wel van een goed onderbouwde discussie en had even de hoop dat laheije wat achtergrondinformatie zou hebben die zou kunnen bijdragen.
Laten we het er op houden dat de Volvo dealer duurder is dan de niet-Volvo dealer en dat de oorzaak daarvan te vinden in het feit dat de dealer grotere investeringen moet doen in o.a.
- gebouw (vaak op A1 lokatie)
- showroom + inrichting
- voorraad auto's in de showroom
- voorraad reserveonderdelen
- altijd het nieuwste gereedschap
- opleiding van personeel
- etc etc.
Discussie gesloten
Laten we het er op houden dat de Volvo dealer duurder is dan de niet-Volvo dealer en dat de oorzaak daarvan te vinden in het feit dat de dealer grotere investeringen moet doen in o.a.
- gebouw (vaak op A1 lokatie)
- showroom + inrichting
- voorraad auto's in de showroom
- voorraad reserveonderdelen
- altijd het nieuwste gereedschap
- opleiding van personeel
- etc etc.
Discussie gesloten
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70