Nog even terugkomend op Nordic. Ik heb daar mijn Volvo V40 gekocht. Ze verkopen daar voornamelijk Volvo's, maar zijn inderdaad geen officiële Volvo dealer. Het is altijd goed om wantrouwig te zijn bij de aanschaf van een tweede hands auto. Dit geldt overigens ook bij een officiële Volvo dealer. Maar goed om kort te zijn, ik heb geen negatieve ervaringen gehad bij Nordic. De Volvo rijdt prima, en heb vlak voor het aflopen van de garantie termijn de auto voor een beurt bij een officiële Volvo dealer gebracht met de vraag om de eens extra te controleren. Niks gevonden. Bij aflevering bleek wel dat de HU1205 niet correct funtioneerde. Ze hebben bij een Nordic een nieuwe HU1205 erin gezet. Werkte nog niet. Bleek uiteindelijk te liggen aan een verkeerd aangesloten car-kit. Verder prima verholpen.
Verder zeggen ze ook ANWB gecertificeerd te zijn. Heb ik ook gecontroleerd (zijn er trouwens niet veel van... die gecertificeerd zijn). Nogmaals geen slechte ervaringen, alles goed afgehandeld, een goede auto gekocht.
Maar goed handelaren zijn handelaren en proberen je wat te verkopen en daar aan te verdienen. Het fenomeen meeneem prijzen zie ik bij bijna alle handelaren, als je wat in te ruilen hebt, dan geldt deze prijs niet. Je kunt natuurlijk ook je oude auto zelf verkopen. Het is altijd verstandig om een beetje achterdocht te houden, te onderhandelen en niet TE verliefd worden op de mooie Volvo die in de showroom staat te glanzen

.