Dat klopt ook helemaal! Standaard een B200F maar de huidige eigenaar vond de B200F onder de maat. Die is dus vervangen voor een B230F! En dat vind ik helemaal niet erg!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Dat ligt er maar net aan hoeveel dat blok gedraaid heeft toen het erin kwam en of het goed is gedaan. Zou wel ff een compressietest laten doen bij een andere garage, dat kost je de kop niet en is zo gebeurd. Dan weet je meer over de conditie van het blok. En eigenlijk ook een aankoopkeuring zodat je de toestand wat beter kunt beoordelen. De prijs is geen kattenpis, vandaar. In principe zou zo'n auto minder waard worden want niet meer origineel. Qua vermogen ontlopen de B200 en B230 elkaar praktisch niets, maar het koppel scheelt wel een stuk en komt bij de 230F ook lager in de toeren, das wel een stuk lekkerder rijden.
Zoals gezegd is de onderhoudshistorie bekend van de auto met en zonder B200F blok. Blok hoort overigens bij de koop. Kan dus altijd worden teruggeplaatst. Versnellingsbak is M47 gebleven dus het gaat alleen om het blok zelf. Maar, een compressietest zal ik idd laten doen. Het is overigens van een particulier maar ben op de auto attent gemaakt door iemand hier op het forum. Vooralsnog denk ik dat het allemaal zeer betrouwbaar is. Maar, ik ga volgende week woensdag kijken (neem iemand mee met ontzettend veel autokennis en die heb ik ook het lijstje met bekende 240 punten gegeven nav aankooptips hier op het forum). Als dat allemaal ok is dan gaan we een afspraak maken voor een proefrit. De auto is nu geschorst bij het RDW dus wil de verkoper eerst wel enige zekerheid hebben dat ik de auto koop anders kost het hem een paar honderd euro.
Maar..... nog niemand een tip vwb de verzekering? Ik kan het wel via de tussenpersoon van mijn werk laten regelen maar als ik hun een hint kan geven dan scheelt dat. De auto moet eerst worden verzekerd, dan getaxeerd en obv het taxatiebedrag wellicht anders worden verzekerd.
bart simpson schreef:ik zou volvo insurance proberen
Dank Bart, ik heb ze een email gestuurd want de vorm die ik zoek wordt niet standaard aangeboden. Maar, waar anders dan bij Volvo zelf zouden ze hun auto's op waarde kunnen schatten!
Gisteravond mail gestuurd naar Volvo Insurance, vanochtend al antwoord. Auto verzekeren obv taxatiewaarde is geen enkel probleem.
Het goede antwoord en super snel. Dat gaat hem dus worden.
Dan zal ik hem dus moeten verzekeren, laten taxeren en de polis aan laten passen. Zal nog even overleggen of erbepaalde taxateurs zijn die zij erkennen.
Als je lid wordt van het 240/260 register (en dat wil je) kun je voor € 60,00 een taxatie laten doen tijdens een van de taxatiedagen. 19 mei in Heerhugowaard en 26 mei in Waalwijk. http://www.volvo240-260register.nl/PROD/
@Ben, dat word ik zeker echter is mei wel aan de late kant. Dan rij ik 2 maanden met een verkeerde verzekering. Wel interessant natuurlijk... Laat ik sowieso maar lid worden!
@Weesje, dat zijn goede berichten. Voor nieuwe klanten zijn bedrijven altijd goed maar bestaande klanten die tevreden zijn hebben de voorkeur natuurlijk! Dank!
Je kunt de waarde altijd achteraf bij de verzekeringsmaatschappij aanpassen.
Zeker als je meldt dat je gaat laten taxeren.
Nu voor de aanschafwaarde en als de taxatie anders is laat je dat wijzigen.
Heb de auto inmiddels bekeken. 23 maart ben ik de eigenaar van deze fantastische 240! Wat ik erg leuk vind is dat de huidige eigenaar alles tot in de puntjes heeft verzorgd. Je merkt het hoe hij met spullen om gaat. Niet alleen de auto maar met alles. Auto heeft nu 4 maanden stilgestaan in de stalling maar een draai aan de sleutel en het machtige geluid kwam er direct uit, zonder twijfel! Fantastisch geluid!
Ik kan niet wachten......... Heb zelden zo uitgekeken naar een auto!
gefeliciteerd, ziet er goed uit; goede wielen, goede kleur, etc!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Beetje laat, maar ik zit zelf in de verzekeringen en bij de Europeesche hebben we daar geloof ik ook mogelijkheden voor. Ik geloof dat ze het dat het "youngtimer" tarief noemen.
Maar je bent al voorzien! Misschien de volgende keer!