Startprobleem

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
repo222
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26.07.2009 - 16:37

Hallo,

Ik heb al eerder deze vraag gesteld, maar nu ben ik iets verder.
Mijn V70 2.5T uit 1997 start soms niet.
Het volgende is het geval:
Koud = altijd starten.
Warm = altijd starten.
Warm en binnen 5 minuten starten = niet starten. Vaak pas na 2 a 3 pogingen. Na ongeveer 10 minuten, geen probleem.
Dus als ik even ga tanken en daarna wil starten, is het een paar keer proberen. Soms doet hij het goed, maar vaker niet.

Nu heb ik de contacten van de spoel (antenne) van het contactslot al schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Dit heeft al verbetering gehad, want eerst starte hij meer niet dan wel. Soms 5 keer proberen.

Als hij niet start dan loopt hij even en slaat dan af. Als ik dan doorstart gebeurt er ook niks. Startmotor blijft ronddraaien zonder resultaat.
Hetzelfde symptoom dus als ik de spoel bij het contactslot verwijder.

Het lijkt er op dat de startonderbreker ergens slecht contact maakt als hij warm is. Even moet afkoelen en dan weer contact maakt.
Iemand een idee wat zo'n spoel (antenne) kost bij de dealer?
Misschien zit het daar toch in.
Of zou ik een draad naar de benzine toevoer kunnen leggen zodat deze buiten de startonderbreker omgaat?

Alvast bedankt voor de reactie
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

De classic motoren hebben er vaker last van.
Kan je niks tegen doen.
Lees ook even hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 177.0.html
Gebruikersavatar
fpj
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.01.2006 - 23:29
Locatie: Assendelft

Ludo schreef:De classic motoren hebben er vaker last van.
Kan je niks tegen doen.
Lees ook even hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 177.0.html
Hallo 'repo222' ,
Het probleem dat je omschrijft, heb ik vrijwel hetzelfde. Het gebeurt echter niet ALTIJD. Met als gevolg dat het vrijwel onmogelijk is om het probleem te demonstreren bij de garage.
Enkele jaren geleden heb ik een nieuwe contact-slot-ring laten paatsen; daarmee leek het probleem weg, maar het is nu na ca 1,5 jaar, weer in volle omvang terug.

Vraag, wat heb jij gedaan om het op te lossen ?
boons490
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 03.08.2008 - 22:39
Locatie: Oud Beijerland

Weer een nieuw contact/slot/ring. Ik heb er een heel stel versleten )4 stuks in 10 jaar'
Gebruikersavatar
Gimle
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 02.01.2012 - 14:27

Ik vermoed dat je van repo222 geen antwoord krijgt, aangezien hij sinds afgelopen augustus niet meer hier online is geweest...
Greetz,
Gimle
1997 Volvo V70 2.5i Vialle LPG 144PK
2000 Volvo S80 T6 Vialle LPG 272PK
alex-zanzibar
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 07.06.2011 - 15:06

nog ff een hint
stop tussen de sleutel
en de sleutelbos met AB
een of twee xtra sleutelringen
en Uw probleem is
hoogstwaarschijnlijk
foetsie
heus
ivm veldsterkte verstoring door restmagnetisme sleutelbos
alex-zanzibar
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 07.06.2011 - 15:06

je kunt het beste de autosleutel
apart en alleen gebruiken
dwz los van de bos en AB
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

mn volvogarage heeft mn S70 uitgelezen, en ik ook , en ik krijg altijd meldingen ivm het alarm en startonderbreker, in de garage zeggen ze dat ik de andere sleutel moet proberen, omdat het kan zijn dat de chip in de sleutel slecht of niet meer goed functioneerd, want met nieuwe batterij en nog 4 werkende gloeibougies wil die ook soms niet, op het dashboard knipperd na het starten het led lampje dan ook 15 seconden lang. is dit bij u ook zo?
mvg
alex-zanzibar
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 07.06.2011 - 15:06

hoi hoi
ik heb een C70 uit 2003
die meldt niets als die niet wil starten
dat gebeurde geregeld
startmoter draaide wel
toen ik op bovenste wijze de sleutel gebruikte
op aanraden van een forum

heb ik nooit meer ¨last gehad
m vr grtn
Gebruikersavatar
fpj
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.01.2006 - 23:29
Locatie: Assendelft

Reactie op Belgian-tsm :
Geachte,
Het ledje op het dash board knippert NIET na een mislukte start. Alle overige adviezen ( rond het gebruik van de sleutels -bos - AB ) heb ik ook meermaals geprobeerd, maar 't helpt niet. Het enige dat tot nu toe helpt is : wachten. Na één of meer misstarts : 10 seconden de sleutel uit het slot en opnieuw proberen. Dat lukt tot nu toe altijd. ( 10 seconden duren lang als je erop wacht)

Wat ik mij afvraag : heeft iemand ooit geprobeerd dit probleem bij een echte volvo dealer aan te kaarten ? Het kan toch niet zo zijn dat 't onbekend en onoplosbaar is ?
Gr FrankH
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

hou oud is je batterij, + ik heb een diesel dus hebben ze mijn gloeibougies nagezien, heb er nog maar 4 van de 5 die werken, weet niet of dit bij een naft motor ook zo een systeem is. mvg
Gebruikersavatar
fpj
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.01.2006 - 23:29
Locatie: Assendelft

Bedankt voor je raectie!

Accu is pas een maand of 9 oud. Deze is afgelopen zomer vervangen.
Ik had toen ook de stille hoop dat het probleem weg zou zijn.
De redenering : een slechte accu - spanning komt na starten te langzaam terug op een redelijk niveau - bijgevolg wordt de motor weer uitgezet; helaas, het bleek valse hoop.... !
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

heb jij een diesel of een mazout?
Gebruikersavatar
fpj
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 28.01.2006 - 23:29
Locatie: Assendelft

Een benzine auto ( 5cil - 2500 cc) .

( Mazout = diesel ? )

Gr Frank
Gebruikersavatar
belgian-tsm
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
Contacteer:

mazout, noemen we in belgie, benzine/naft, sorry is een soort van dialect. van benzine ken ik echter niks, want weet dat mijn diesels 5 gloeibougies hebben, maar hoe dat bij een benzine motor zit, is mij onbekend.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”