Zoeken naar een opvolger
- Philken
- 5th Gear member
heb ze ook besteld, 65€ verzending inbegrepen, dan wil ik de mijne wel preventief vervangenMN-NL schreef:Hoi Thijs,
Not yet - pakje is 5 januari verstuurd ergens uit zw Duitsland, moet ik toch op dinsdag rekenen denk ik (maandag komt er meestal geen post of pakjesdienst).
ff geduld nog
Goed weekend, Marc
vrijdag betaald, zal waarschijnlijk vrijdag levering zijn
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
-
- 5th Gear member
Heb de lampjes binnengekregen vandaag:
Morgen of overmorgen zal ik ze monteren en dan zien we of alles werkt naar behoren :roll: .
Groet, Marc
- Goed verpakt: doosje, verpakkingschips, lampjes in bubblewrap;
- Rekening ligt erbij;
- Geheel ziet er verzorgd uit, als een onlineshop/bijbaantje;
- 2 naar het zich laat aanzien originele Philips D2R lampjes, in een neutraal doosje;
- De lampen zien er nieuw en ok uit....nog niet gemonteerd
Morgen of overmorgen zal ik ze monteren en dan zien we of alles werkt naar behoren :roll: .
Groet, Marc
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Thijs
- 7th Gear member
Nice! Zal met branden ook wel goed komen dan denk ik! Succes met inbouwen. Links moest ik het lichtfilterhuis demonteren om erbij te kunnen.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Thijs
- 7th Gear member
Ik probeer nu ook meer te achterhalen omtrent de schades. Een aantal feiten:
-Twee gevallen XC70 een S60 (Wim J, Kuupertie en ?)
-Drie bouwjaar 2006 -> (dus met roetfilter)
-Drie gevallen 185 pk
-Beide gevallen plm 170000 km
Vragen:
-Welke oliesoort zat er over het algemeen in?
-Werd er met beide auto's (ook) vaak korte stukjes gereden?
-Wanneer hebben beide auto's de software update gehad omtrent het inspuiten van het roetfilter?
Lijst aangevuld met het "geval" van Kuupertie
-Drie gevallen 185 pk
Vragen:
-Wanneer hebben beide auto's de software update gehad omtrent het inspuiten van het roetfilter?
-
- 5th Gear member
De nieuwe peertjes zitten erin. Tis een heel project geweest....
- Rechtsvoor: kwartiertje en klaar is kees (en ik ook).
- Linksvoor: Ik denk, met de ervaring van rechts, beetje krap voor de handen, moet kunnen...
- uurtje later: toch maar even het luchtfilterhuis weghalen, heb ik iets meer ruimte voor mijn handjes
- zit met 2 spiegeltjes te pielen, haakt het klemmetje van de lampbevestiging helemaal uit zijn houder. Stevige krachtterm.....
- dan toch maar de bumper eraf, hoe krijg je de summum strips er zonder schade af????? -> gelukt na een tijdje, niet geschikt voor het tere kinderzieltje zo'n actie, ik dacht dat ik ze zou slopen zo vast.
- bumper ligt er vrij makkelijk af gelukkig, ondanks mistlampen en sproeiers.
- lamphuis eruit gehaald, lampje binnen 10 minuten gemonteerd inclusief klemmetje terugpielen
- lamp weer gemonteerd, alle elektriek en onder de motorkap alles terug.
Hiep hoi, lampjes doen het (eerste indruk: iets blauwigerer licht maar nog steeds gewoon wit hoor, geen petje nodig
. Ook MEER licht zo te zien. Zal nog wel even in moeten branden? Gemonteerd de Philips 85126+ want dat kwam er ook uit).
- en nou maar hopen dat de auto gewoon start zometeen maar dat zal wel denk ik... fingers crossed!
Onder de streep: toch wel zo'n uurtje of 4 a 5 zoet geweest met deze actie, waarvan minstens de helft van de tijd met kijken hoe het zit dus dat is gebrek aan ervaring met deze auto. En de winst: geen 300 Euri naar de dealer maar 62 voor nieuwe peertjes. Ik verdien het nog steeds niet in die tijd en mag toch met enige voldoening weer een klusje afstrepen haha. Nu even duimen dat ik er de volgende 150.000 km vanaf ben!
Gr. Marc
- Linksvoor: Ik denk, met de ervaring van rechts, beetje krap voor de handen, moet kunnen...
- uurtje later: toch maar even het luchtfilterhuis weghalen, heb ik iets meer ruimte voor mijn handjes
- zit met 2 spiegeltjes te pielen, haakt het klemmetje van de lampbevestiging helemaal uit zijn houder. Stevige krachtterm.....
- dan toch maar de bumper eraf, hoe krijg je de summum strips er zonder schade af????? -> gelukt na een tijdje, niet geschikt voor het tere kinderzieltje zo'n actie, ik dacht dat ik ze zou slopen zo vast.
- lamphuis eruit gehaald, lampje binnen 10 minuten gemonteerd inclusief klemmetje terugpielen
Hiep hoi, lampjes doen het (eerste indruk: iets blauwigerer licht maar nog steeds gewoon wit hoor, geen petje nodig

- en nou maar hopen dat de auto gewoon start zometeen maar dat zal wel denk ik... fingers crossed!
Onder de streep: toch wel zo'n uurtje of 4 a 5 zoet geweest met deze actie, waarvan minstens de helft van de tijd met kijken hoe het zit dus dat is gebrek aan ervaring met deze auto. En de winst: geen 300 Euri naar de dealer maar 62 voor nieuwe peertjes. Ik verdien het nog steeds niet in die tijd en mag toch met enige voldoening weer een klusje afstrepen haha. Nu even duimen dat ik er de volgende 150.000 km vanaf ben!
Gr. Marc
- Thijs
- 7th Gear member
Top dat alles er in zit! Ik dacht eerst ook, met een beetje pielen lukt het wel, maar idd ook bij mij lukte dat niet. Het is bij mij wel gelukt met alleen het luchtfilter demonteren gelukkig! Bumper is bij mij op straat nouwelijks terug te krijgen door de front PDC helaas.. Ik heb nu het geld niet "over" maar een dezer maanden zal ik wel even contact met je opnemen
Ik heb immers nog een oude lamp..
- Philken
- 5th Gear member
ik had ze woensdag ook ontvangen, identiek pakje, vandaag om 16u, dacht ik terug aan het pakje, dan maar aan de slag: linker kant(bestuurder) begonnen: 5minuten en nieuw lampje zat erinMN-NL schreef:De nieuwe peertjes zitten erin. Tis een heel project geweest....
Hiep hoi, lampjes doen het (eerste indruk: iets blauwigerer licht maar nog steeds gewoon wit hoor, geen petje nodig. Ook MEER licht zo te zien. Zal nog wel even in moeten branden? Gemonteerd de Philips 85126+ want dat kwam er ook uit).
Gr. Marc
rechter kant lampje eruit en erin: 10 minuten
dan de linkerkant gecontroleerd(had vergeten te kijken hoe 't vorig lampje erin zat, weet niet of dit van belang is bij een xenon, maar toch maar 'tzelfde ingestoken als rechts =>met de uitsparing naar boven)
16u22 had ik gedaan, 22 minuutjes gewerkt waarin 't testen en wegsteken van de orilampjes inbegrepen is
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
-
- 5th Gear member
Het verschil tussen jouw en mijn bolide is dat er bij mij achter de lamp RV een zee van ruimte is, zit bij jou de BC volgens mij?
LV daarentegen zit bij mij het luchtfilterhuis met daarbovenop de BC gemonteerd. Wordt allemaal wat krapjes dus, behalve de filterkast zit er ook nog een hoop kabelarij.
Er zat trouwens machtig veel troep in dat filterhuis zeg, zand, blaadjes, meer van dat soort rommel. Ben wel bijna aan een beurt met filter toe maar toch, zo vies heb ik het bij andere auto's nog niet gezien.
Gr Marc
(zie je PM wel verschijnen...)
LV daarentegen zit bij mij het luchtfilterhuis met daarbovenop de BC gemonteerd. Wordt allemaal wat krapjes dus, behalve de filterkast zit er ook nog een hoop kabelarij.
Er zat trouwens machtig veel troep in dat filterhuis zeg, zand, blaadjes, meer van dat soort rommel. Ben wel bijna aan een beurt met filter toe maar toch, zo vies heb ik het bij andere auto's nog niet gezien.
Gr Marc
(zie je PM wel verschijnen...)
- Thijs
- 7th Gear member
Thijs schreef:Ik probeer nu ook meer te achterhalen omtrent de schades. Een aantal feiten:
-Drie gevallen 185 pk
Vragen:
Ben benieuwd of alle dealers voor de wagens met roetfilter wel de A5/B5 olie gebruiken?
Zijn er inmiddels nog aanvullingen te maken op mijn lijstje?
- sbv
- 6th Gear member
In mijn nieuwe V70 is bij 170000 km een compleet nieuwe kop gemonteerd ivm vastzittende rollers en ingezakte klepzittingen. Waarschijnlijk ygv lange intervallen van olie verversen.
Het gaat dan om een V70 D5 AWD GT 185 pk van jan 2007
Welke olie erin gegaan is in het verleden durf ik niet te zeggen, er werden wel overwegend lang stukken met de auto gereden
software update heb ik zo mijn twijfels over.
Het gaat dan om een V70 D5 AWD GT 185 pk van jan 2007
Welke olie erin gegaan is in het verleden durf ik niet te zeggen, er werden wel overwegend lang stukken met de auto gereden
software update heb ik zo mijn twijfels over.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
Sander, heb jij een nieuwe auto gekocht???
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Thijs
- 7th Gear member
Hmm, weer een 185 pk. Balen, maar nu alles weer in orde denk ik?
Ik begin er steeds meer aan te twijfelen, mijn nieuwe auto zo...
Mag ik vragen wat jou de reparatie gekost heeft en wat de verschijnselen waren waardoor je uitkwam bij een revisie?
Iig bedankt voor je reactie!
Ik begin er steeds meer aan te twijfelen, mijn nieuwe auto zo...
Mag ik vragen wat jou de reparatie gekost heeft en wat de verschijnselen waren waardoor je uitkwam bij een revisie?
Iig bedankt voor je reactie!
- Thijs
- 7th Gear member
Ik probeer nu ook meer te achterhalen omtrent de schades. Een aantal feiten:
-5 gevallen (Wim J, Kuupertie, SVB, een anoniem via PB en ?)
-5 bouwjaar 2006 -> (dus met roetfilter)
-5 gevallen 185 pk
-4 gevallen plm 170000 km
Vragen:
-Werd er met alle auto's (ook) vaak korte stukjes gereden? (Niet in alle gevallen, SVB)
-Wanneer hebben alle auto's de software update gehad omtrent het inspuiten van het roetfilter?
Lijst aangevuld.
-5 gevallen (Wim J, Kuupertie, SVB, een anoniem via PB en ?)
-5 bouwjaar 2006 -> (dus met roetfilter)
-5 gevallen 185 pk
-4 gevallen plm 170000 km
Vragen:
-Werd er met alle auto's (ook) vaak korte stukjes gereden? (Niet in alle gevallen, SVB)
-Wanneer hebben alle auto's de software update gehad omtrent het inspuiten van het roetfilter?
Lijst aangevuld.
- Thijs
- 7th Gear member
Einde tijdperk V70 2007! Ingeleverd met even meer als 273000 km op de teller. Ik kwam mijn oude trouwe beestje tegen op MP en was erg trots op de bijgeschreven tekst!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bart
- 8th Gear member
Leuk om zo te zien Thijs!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."