Hallo,
Bezig met de distributie van mijn 2.5 tdi (D5252t) en ook gelijk de waterpomp vervangen. Die oude pomp heeft echter 20 tanden en de nieuwe 18 tanden.
Als ik zoek op kenteken (62-GP-HP) kom ik echter steeds 18 tanden tegen terwijl er een 20 tands inzat.
Zijn er twee types en waarom is er dan een verschil?
waterpomp v70 tdi
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
18 tanden moet het zijn inderdaad,maar er zijn inderdaad pompen geleverd met 20 tanden,is ook geen probleem verder.Je kunt de 18 tanden pomp gewoon monteren dus!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
De spanner zal iets "losser" komen te staan, er zijn twee tanden "over" .
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- 240estate
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10
Ik dacht dat de pomp in het trekkende part zat.
De nokkenas komt dan iets later te staan als de waterpomppoelie kleiner is.
Dieselpomp komt daardoor ook een fractie later te staan.
Overigens; trekkend of niet trekkend deel. De timing van de nokkenas veranderd zeker als de poelie op de pomp kleiner is.
De nokkenas komt dan iets later te staan als de waterpomppoelie kleiner is.
Dieselpomp komt daardoor ook een fractie later te staan.
Overigens; trekkend of niet trekkend deel. De timing van de nokkenas veranderd zeker als de poelie op de pomp kleiner is.
Vriendelijke groet,
Bareld
V70N diesel´01
Bareld
V70N diesel´01
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
Als nokkenas t.o.v. krukas op tijd staat mag je er tussen zetten wat je wil,dat draait toch gewoon mee.
Dieselpomp word op tijd gezet aan andere kant blok.
Dieselpomp word op tijd gezet aan andere kant blok.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
240estate schreef:Ik dacht dat de pomp in het trekkende part zat.
De nokkenas komt dan iets later te staan als de waterpomppoelie kleiner is.
Dieselpomp komt daardoor ook een fractie later te staan.
Overigens; trekkend of niet trekkend deel. De timing van de nokkenas veranderd zeker als de poelie op de pomp kleiner is.
Je maakt een denkfout,het is een aangedreven onderdeel,geen aandrijvend onderdeel, de waterpomp.
Het zou wel verschil maken als de pomp aan het trekkend gedeelte van de riem zou zitten,dan heb je namelijk verschil in diameter van de waterpomp en dan komt je timing niet uit.
Het verschil aan de niet trekkende kant wordt nu opgeheven door de riemspanner.
- Akkoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Goedemorgen monteur , Wilt u even naar mijn auto kijken?
Volgens mij staat de waterpomp niet op tijd.......... :scrambleup:
Volgens mij staat de waterpomp niet op tijd.......... :scrambleup:
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.