
Verbruik D2 V50 te hoog. .....??
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33127
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik krijg na een jaar nog steeds complimenten over mijn witte V50... 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Is niet helemaal waar denk ik.Mickyman schreef: de d2 en de 1.6 hebben als verschil het start stop systeem, daar komt geen winst van geloof me, dat is wel zo minimaal.
Volgens de gegevens is de 1.6
Maximaal vermogen 80 kW (109 pk) bij 4000 tpm
Maximaal koppel 240 Nm bij 1750 tpm
En de D2
Maximaal vermogen 84 kW (115 pk) bij 3600 tpm
Maximaal koppel 270 Nm bij 1750 tpm
Volgens Autoweek specs.
Hier komt het verschil in verbruik dan naar boven denk ik.
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
1.6D heeft ook 16 kleppen en een D2 (= ook 1.6D) 8.
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Is ook heel begrijpelijk, in het wit is het ook een hele mooie auto.Paul schreef:Ik krijg na een jaar nog steeds complimenten over mijn witte V50...
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- Mickyman
- 4th Gear member
- Berichten: 798
- Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37
ik denk dat ik in de war ben dan, ik bedoel eigenlijk de D2 en de drivE allebei 1,6 natuurlijk, de "oude" 1,6 heb ik geen ervaring mee, excuusrobbie2 schreef:Is niet helemaal waar denk ik.Mickyman schreef: de d2 en de 1.6 hebben als verschil het start stop systeem, daar komt geen winst van geloof me, dat is wel zo minimaal.
Volgens de gegevens is de 1.6
Maximaal vermogen 80 kW (109 pk) bij 4000 tpm
Maximaal koppel 240 Nm bij 1750 tpm
En de D2
Maximaal vermogen 84 kW (115 pk) bij 3600 tpm
Maximaal koppel 270 Nm bij 1750 tpm
Volgens Autoweek specs.
Hier komt het verschil in verbruik dan naar boven denk ik.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 29.05.2006 - 14:07
Hoi Robbie2,
Ik heb nu ongeveer 2500km gereden met mijn V50 2.0D uit 2008 en kom eigenlijk op dezelfde bevindingen wat betreft het verbruik. Dat van mij, moet het nog ff netjes in excel zetten, maar ligt ook zo rond de 6.2l/100km.
Met mijn vorige auto S40 1.9 102pk haalde ik, zonder moeite te doen ongeveer 5l/100km. Ik heb zelf het vermoeden dat het roetfilter erg veel efficiëntie weghaalt van de motor. Als ik nu een keer flink het gas in trap gebeurt en achter mij niet zo veel spectaculairs meer, vroeger had ik een mooie zwarte wolk achter mij (sorry Ecofielen)
Gr.
Emiel
Ik heb nu ongeveer 2500km gereden met mijn V50 2.0D uit 2008 en kom eigenlijk op dezelfde bevindingen wat betreft het verbruik. Dat van mij, moet het nog ff netjes in excel zetten, maar ligt ook zo rond de 6.2l/100km.
Met mijn vorige auto S40 1.9 102pk haalde ik, zonder moeite te doen ongeveer 5l/100km. Ik heb zelf het vermoeden dat het roetfilter erg veel efficiëntie weghaalt van de motor. Als ik nu een keer flink het gas in trap gebeurt en achter mij niet zo veel spectaculairs meer, vroeger had ik een mooie zwarte wolk achter mij (sorry Ecofielen)
Gr.
Emiel


[ VOLVO FOR LIVE ]
- BassieV50
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 15.03.2011 - 19:29
Met mijn D3automaat haal ik met rustig rijden 5,6-5,8 en als ik vlot rijd 6,5 L/100km. Staat nu 40dkm op de teller. Gr. Bas
Volvo V50 D3 MY11 Black Sapphire Metallic, Kinetic, Professional Line, 17 inch Serapis, LDR verlichting.
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Tja, ik dan toch de indruk dat de D2 van mij iets dorstiger is.BassieV50 schreef:Met mijn D3automaat haal ik met rustig rijden 5,6-5,8 en als ik vlot rijd 6,5 L/100km. Staat nu 40dkm op de teller. Gr. Bas
Rij op zich ook niet wild. op dit moment staat de BC op 6.8 l en dat is veel snelweg (120-125) en wat kleine wegen.
Efin. toch nog maar eens de dealer vragen of er een update mogelijk is die het kan verbeteren.
Toch apart dat de D3 zuiniger lijkt.
Heeft een vorige rijder in de auto enig invloed kunnen hebben bij het bijvoorbeeld inrijden van de auto ? Ik heb geen idee, want ik heb ook geen auto-kennis achtergrond.
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
- BassieV50
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 15.03.2011 - 19:29
Ik heb gehoord dat 'inrijden' tegenwoordig niet meer nodig is. Ik heb dat gevraagd bij de aflevering van mijn auto.
Mijn eerste tank reed ik bijna 8,0L. Wel veel stadsverkeer. Op 10dkm zat ik op 5,6L.
Wat betreft update, dat zou ik zeker even navragen want dat is goed mogelijk.
De mijne heeft bij 30dkm een update gehad. Ik wist dat ik een gat had bij 140km/uur en het duurde wat lang voordat ie voorbij 160km/uur ging. Nu sleurt ie ineens naar de 190km/uur en loopt dan pas langzaam door.
Succes ermee. Gr. Bas
Mijn eerste tank reed ik bijna 8,0L. Wel veel stadsverkeer. Op 10dkm zat ik op 5,6L.
Wat betreft update, dat zou ik zeker even navragen want dat is goed mogelijk.
De mijne heeft bij 30dkm een update gehad. Ik wist dat ik een gat had bij 140km/uur en het duurde wat lang voordat ie voorbij 160km/uur ging. Nu sleurt ie ineens naar de 190km/uur en loopt dan pas langzaam door.
Succes ermee. Gr. Bas
Volvo V50 D3 MY11 Black Sapphire Metallic, Kinetic, Professional Line, 17 inch Serapis, LDR verlichting.
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
Hey forum-lezers,
Inmiddels bij de volvo dealer geweest en upgrade software gedaan, en guess what....
Mijn verbruik is inderdaad gedaald, maar de performance niet.....
Hoeveel weet ik niet, ik moet nog een paar tankbeurten afwachten, maar het gemiddelde verbruik is zeker lager bij eenzelfde gebruik.
Toch de moeite waard geweest.
Ik vermoed 0.5 tot 1 liter op de 100.
Ik houd jullie op de hoogte !
Groet,
Rob
Inmiddels bij de volvo dealer geweest en upgrade software gedaan, en guess what....
Mijn verbruik is inderdaad gedaald, maar de performance niet.....
Hoeveel weet ik niet, ik moet nog een paar tankbeurten afwachten, maar het gemiddelde verbruik is zeker lager bij eenzelfde gebruik.
Toch de moeite waard geweest.
Ik vermoed 0.5 tot 1 liter op de 100.
Ik houd jullie op de hoogte !
Groet,
Rob
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
- TrickyZ
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 02.03.2011 - 15:22
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Heb je het bij de pomp gemeten? Want bij mij was de boordcomputer na de update ook positiever, terwijl het echte verbruik hoger was.
Mijn eerste eigen Volvo(tje): C30 D2 R-Edition (MY2011). Gereden: 360, 440, 460, 480, 850, 940, S40, V40, S60, V60, XC60, C70, V70, XC90, maar gelukkig of jammer genoeg (afhankelijk van model) allemaal van een ander...
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
- robbie2
- 2nd Gear member
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 16:01
- Locatie: Apeldoorn
@ Tricky,
Nee, nog via de BC uitgelzen, echter na 12 tankbeurten heb ik alles in een excel sheet gezet. verbruik op 6.7 terwijl de BC vaak 6.9 of 7.0 aangaf.
Op dit moment geeft de BC, de gemiddelde waarde, vaak 6.0 6.2 aan, wat beduidend lager is, Echter ik zal eerst 12 tankbeurten gehad moeten hebben om een echt reeel beeld te hebben. I keep you informed.
Nee, nog via de BC uitgelzen, echter na 12 tankbeurten heb ik alles in een excel sheet gezet. verbruik op 6.7 terwijl de BC vaak 6.9 of 7.0 aangaf.
Op dit moment geeft de BC, de gemiddelde waarde, vaak 6.0 6.2 aan, wat beduidend lager is, Echter ik zal eerst 12 tankbeurten gehad moeten hebben om een echt reeel beeld te hebben. I keep you informed.
V40 cc 2.0 T4 AWD, 190 pk, Silver Metallic 2017, Geartronic
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
V40 2.0 D2, 120 pk, Zwart metallic 2017, Geartronic
V50 1.6 D2, 115 pk Sport zwart metallic RTI 2010
V40 2.0 136 pk Nordic zwart metallic 2004
V40 1.8 zwart metallic 1998[/i]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 04.07.2010 - 13:09
- Locatie: 't Harde
- Contacteer:
Het verbruik van mijn D2 is met de flinke regen van de afgelopen weken ook meer dan een liter hoger. Nu zo'n 6,6 l/100 km (werkelijk verbruik) t.o.v. 5,3-5,6 l/100 km in normale omstandigheden.
- TrickyZ
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 02.03.2011 - 15:22
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ja, mijn verbruik is ook flink gestegen. Ik heb me afgevraagd waarom en kwam, behalve dat de motor bij koud weer meer verbruikt, het volgende tegen op de Quest website:
Hier had ik nog nooit van gehoord, wel interessant. Maar of dit ook geldt voor diesel?In de winter verkopen oliemaatschappijen benzine die vluchtiger is dan in de zomer. Deze benzine heeft een lagere verbrandingswaarde dan gewone benzine en zorgt ervoor dat de motor iets minder efficiënt draait. De vluchtige benzine is nodig omdat de lucht in de winter dikker is en de verbranding daardoor moeilijker tot stand komt. Bovendien voert de koude winterlucht meer warmte af van radiatoren en andere onderdelen van de motor. Daardoor wordt ’s winters meer energie omgezet in warmte dan in voortbeweging.
Mijn eerste eigen Volvo(tje): C30 D2 R-Edition (MY2011). Gereden: 360, 440, 460, 480, 850, 940, S40, V40, S60, V60, XC60, C70, V70, XC90, maar gelukkig of jammer genoeg (afhankelijk van model) allemaal van een ander...
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27512
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
's Winters zit er voor zover ik begrepen heb een kleine hoeveelheid benzine in diesel zodat deze niet kan vlokken door de kou
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Verbruik van m'n V50 is na 6248 km 5,5 ltr/100 km.
Ik hou het o.a. via www.Autoweek bij waar er nog 2 staan.
http://www.autoweek.nl/verbruik/4040/vo ... ition-2011
Doe dit om het met andere te vergelijken.
Ik hou het o.a. via www.Autoweek bij waar er nog 2 staan.
http://www.autoweek.nl/verbruik/4040/vo ... ition-2011
Doe dit om het met andere te vergelijken.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Ik haal met m'n S40 D5 Geartronic 180pk 5,5L / 100km, ofwel 1:18 gemeten aan de pomp.
't Is echt 1080 km met 60 liter standaard diesel om precies te zijn.
Veel snelweg, rechts rijden 80-100 km/u, fluwelen voetje, weinig remmen, airco uit.
Dan moet zo'n D2/1.6D Drive toch makkelijk veel zuiniger kunnen zijn dan dit?
't Is echt 1080 km met 60 liter standaard diesel om precies te zijn.
Veel snelweg, rechts rijden 80-100 km/u, fluwelen voetje, weinig remmen, airco uit.
Dan moet zo'n D2/1.6D Drive toch makkelijk veel zuiniger kunnen zijn dan dit?