banden banden banden welke?
- ovlov058
- 4th Gear member
Heb 4 Goodyear Efficient Grip 215/55 R16 93H gekocht voor de zomer.
Iemand daar ervaring mee.
Deze zijn in 225/45 R17 91W zelf goedkoper.
Word tijd dat ik 17" velgen ga kopen
Iemand daar ervaring mee.
Deze zijn in 225/45 R17 91W zelf goedkoper.
Word tijd dat ik 17" velgen ga kopen

S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

-
- 2nd Gear member
Keuzes keuzes, ik zal eens zoeken naar een review van Falken banden.
Die Goodyear banden Efficient Grip scoren niet al te hoog in reviews. Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze band aangezien volgens de Autoweek, deze banden wel erg comfortabel zijn en zeer stil.
Ik heb inmiddels een adres, helaas niet heel dicht bij huis, waar ze voor een Pirelli Cinturato P7 (225/45/17) 108 euro per stuk vragen. Als ik geen andere alternatieven vindt, koop ik de Pirelli's.
Die Goodyear banden Efficient Grip scoren niet al te hoog in reviews. Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze band aangezien volgens de Autoweek, deze banden wel erg comfortabel zijn en zeer stil.
Ik heb inmiddels een adres, helaas niet heel dicht bij huis, waar ze voor een Pirelli Cinturato P7 (225/45/17) 108 euro per stuk vragen. Als ik geen andere alternatieven vindt, koop ik de Pirelli's.
- edraket
- 7th Gear member
Die 108 per stuk is alleen leveren, dan moeten ze er ook nog om. Je kunt ze dan net zo goed online bestellen en thuis laten afleveren. Kost je dan hetzelfde en hoef je niet te rijden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
Ik zou niet bezuinigen op goede (en veilige banden) zeker niet met zo'n auto. Ga voor een bewezen topmerk (Michelin, Bridgestone, Dunlop, bijvoorbeeld) of kijk bij merken die auto's in het hogere segment laten rijden (BMW bijv). Kom je toch bij max 3 a 4 merken, en daar zit geen Falken tussen helaas. Wil niet zeggen dat ze niet goed zijn overigens, maar er zit wel degelijk verschil tussen. En dat komt vaak naar voren in die situaties die er toe doen !! Interessant laatst op discovery te zien hoe ze dat maken en welke verschillen er zijn.
V70 D3 Limited Edition MY2012 - Black Stone
-
- 5th Gear member
jawel MAAR wanneer je eentje stuk rijdt of wat dan ook.. dan is een goed verkrijgbare band (ook in dld/fr (standaard vakantielanden) wel prettigM@rcel schreef:Tja, en op deze manier zullen die merken ook wel de grootste blijven...
Falken is een prima (japanse) band. Ga er maar eens op zoeken.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 2nd Gear member
@Marc@l - natuurlijk moet iedereen kiezen wat hij wil, en kosten is ook een punt. Maar...veiligheid staat bij mij boven alles. Het verschil komt naar voren bij extreme omstandigheden, veel regen, wind, hard remmen, en hoge snelheid. Wij doen elk jaar in Lelystad de verschillende cursussen, defensief rijden e.d, en daar haal je het verschil in banden er direct tussen uit.
Bij normaal gebruik merk je ongewijfeld weinig verschil, misschien geluid, maar je hebt ze juist voor die paar momenten waar het om gaat. En dan is over de gehele looptijd die paar euros niet veel.
Deze discussie heb je ook met winterbanden. Veel commentaar dat we nooit sneeuw hebben e.d., maar ook daar gaat het om juist die momenten.
Dus...uiteindelijk kiest iederen zelf, maar ik zou een dagje Lelystad (of Rijssen e.d.) aanbevelen, en je kijkt anders tegen dingen aan.
Bij normaal gebruik merk je ongewijfeld weinig verschil, misschien geluid, maar je hebt ze juist voor die paar momenten waar het om gaat. En dan is over de gehele looptijd die paar euros niet veel.
Deze discussie heb je ook met winterbanden. Veel commentaar dat we nooit sneeuw hebben e.d., maar ook daar gaat het om juist die momenten.
Dus...uiteindelijk kiest iederen zelf, maar ik zou een dagje Lelystad (of Rijssen e.d.) aanbevelen, en je kijkt anders tegen dingen aan.
-
- 6th Gear member
Als veiligheid boven alles gaat, dan neem ik aan dat je een band rijdt met supergrip in alle omstandigheden. Je weet wel: Zo'n band die je elke 1000 km ofzo moet verwisselen want versleten. Niet? Waarom niet? Oh, de prijs speelt wel een belangrijke rol (ook als leaserijder). Lijkt me logisch.
Zoals met zoveel zaken is ook bij banden sprake van een compromis: veiligheid versus kosten.
Ik heb me behoorlijk ingelezen in alerlei testen/ervaringen van allerlei banden. Bovendien heb ik de ervaring met mijn eigen auto toen ik van Michelin PrimacyHP overstapte naar Falken ZIEX912.
Een uitstekende band, die beduidend stiller is dan de Primacy. Massa's grip heeft en redelijk van prijs.
Toegegeven, het scheelt een half puntje hier en daar. Maar bij dit soort vergelijkingen moet je toch niet op één ster meer of minder kijken ivm subjectiviteit.
Michelin Primacy HP: http://www.tyretest.com/summercar_tyres ... index.html
Falken ZIEX912: http://www.tirestest.com/allseason_tire ... index.html
Een Falken is echt geen HanKook ofzo.
Zoals met zoveel zaken is ook bij banden sprake van een compromis: veiligheid versus kosten.
Ik heb me behoorlijk ingelezen in alerlei testen/ervaringen van allerlei banden. Bovendien heb ik de ervaring met mijn eigen auto toen ik van Michelin PrimacyHP overstapte naar Falken ZIEX912.
Een uitstekende band, die beduidend stiller is dan de Primacy. Massa's grip heeft en redelijk van prijs.
Toegegeven, het scheelt een half puntje hier en daar. Maar bij dit soort vergelijkingen moet je toch niet op één ster meer of minder kijken ivm subjectiviteit.
Michelin Primacy HP: http://www.tyretest.com/summercar_tyres ... index.html
Falken ZIEX912: http://www.tirestest.com/allseason_tire ... index.html
Een Falken is echt geen HanKook ofzo.
-
- 2nd Gear member
LOL - er zijn natuurlijk wel voorwaarden, en zon band met supergrip is geen supergrip in de regen bijvoorbeeld. Overigens mogen wij de banden zelf bepalen, maar het moet wel een A-merk zijn, dus Falken (hoe goed dan ook) valt bij voorbaat af, de keuze zit in Michelin, Bridgestone, Goodyear, Pirelli, Dunlop en Continental. Dit is een regel vh bedrijf,niet de leasemij.
Toen ik mijn winterbanden eronder kreeg waren het per ongeluk Vredesteins, maar die moesten dus wel gelijk door Dunlops vervangen worden. (SP Wintersport 3D, zeer goede band bij sneeuw/gladheid/regen, wel veel geluid)
Ik zou overigens geen test gebruiken die door gebruikers is ingevuld, want lees maar door en je vindt ook hele rare reacties, die het resultaat danig beinvloeden.
Maar ieder zijn ding, ik ga liever -voor dit soort dingen- voor het bewezen goede, al moet je daar soms iets meer voor betalen. Als het gaat niet veiligheidsgerelateerde zaken zou ik er welllicht anders over denken.
Toen ik mijn winterbanden eronder kreeg waren het per ongeluk Vredesteins, maar die moesten dus wel gelijk door Dunlops vervangen worden. (SP Wintersport 3D, zeer goede band bij sneeuw/gladheid/regen, wel veel geluid)
Ik zou overigens geen test gebruiken die door gebruikers is ingevuld, want lees maar door en je vindt ook hele rare reacties, die het resultaat danig beinvloeden.
Maar ieder zijn ding, ik ga liever -voor dit soort dingen- voor het bewezen goede, al moet je daar soms iets meer voor betalen. Als het gaat niet veiligheidsgerelateerde zaken zou ik er welllicht anders over denken.
-
- 5th Gear member
Hoi Marcel,
Kan je ook iets zeggen over de slijtvastheid die je ervaart met de Falken?
Heb er nu Pirelli PZero onder liggen (bij aankoop aanwezig, heb er 2 stuks bijgekocht met het idee van rondom dezelfde band) maar ben niet enthousiast over de houdbaarheid na een kleine 20.000 km op de vooras van de nieuwe banden.
En de achterbanden cuppen nogal maar dat kan uit het verleden afkomstig zijn - ik heb de auto A+V uit laten lijnen na aankoop en dat was geen luxe.
De wintersloffen zijn er net weer onder vandaan afgelopen weekend (Dunlop 3D - prima band) en die gecupte banden moeten eraf, daar is niet meer mee te rijden.
Gr. Marc
Kan je ook iets zeggen over de slijtvastheid die je ervaart met de Falken?
Heb er nu Pirelli PZero onder liggen (bij aankoop aanwezig, heb er 2 stuks bijgekocht met het idee van rondom dezelfde band) maar ben niet enthousiast over de houdbaarheid na een kleine 20.000 km op de vooras van de nieuwe banden.
En de achterbanden cuppen nogal maar dat kan uit het verleden afkomstig zijn - ik heb de auto A+V uit laten lijnen na aankoop en dat was geen luxe.
De wintersloffen zijn er net weer onder vandaan afgelopen weekend (Dunlop 3D - prima band) en die gecupte banden moeten eraf, daar is niet meer mee te rijden.
Gr. Marc
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
-
- 6th Gear member
De Falken banden hebben anti-cupping indicatoren. Daaraan kun je zien wanneer je je banden van achteren naar voren moet verplaatsen om cupping te voorkomen.
Ik doe met een tweetal banden in totaal zo'n 50.000km. Nieuwe banden beginnen achterop en gaan naar voren als de voorbanden aan vervanging toe zijn.
Ik doe met een tweetal banden in totaal zo'n 50.000km. Nieuwe banden beginnen achterop en gaan naar voren als de voorbanden aan vervanging toe zijn.
- toppertje
- 6th Gear member
ook ik heb de Falken banden,en geloof me, ze don zeker NIET onder
voor de michelin premacy die ik daarvoor had.
op levensduur kan ik de Falken nog niet beoordelen,maar op verschillende
onderdelen zoals bv bochtvastheid,en aquaplanning vind ik de Falken
beter dan voor genoemde michelins.
zie ook eens hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=41961
zie ook eens hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=41961
geen glans zonder wrijving
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Ieder zijn keuze , ik ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn beste maat een eigen autogarage heeft .
En dat ik de michelin banden tegen inkoopprijs krijg en hij of ikzelf deze monteer.
Als ik de volle prijs moest betalen dan ga ik nog voor een topmerk, er zijn ook ervaringen genoeg dat banden van merk x na 2 jaar ineens niet zo comfortabel meer zijn of dat de grip weg is, in de testen gebruiken ze altijd nieuwe banden .
En dat ik de michelin banden tegen inkoopprijs krijg en hij of ikzelf deze monteer.
Als ik de volle prijs moest betalen dan ga ik nog voor een topmerk, er zijn ook ervaringen genoeg dat banden van merk x na 2 jaar ineens niet zo comfortabel meer zijn of dat de grip weg is, in de testen gebruiken ze altijd nieuwe banden .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 6th Gear member
Deze link voegt niet zo heel veel toe.toppertje schreef:ook ik heb de Falken banden,en geloof me, ze don zeker NIET onder
zie ook eens hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=988121#988121