Laatst heb ik zelf preventief bij mijn dealeronderhouden MY02 S60 2.4T het interieurfilter en motorfilter vervangen. Deze waren zwaar vervuild en naar blijkt voor het laatst in 2005 (!) vervangen, terwijl de auto wel jaarlijks Volvo onderhoud heeft gehad.
Dit doet mij het ergste vermoeden voor het brandstoffilter. Bij mijn vorige auto, een diesel, heeft mij dit 4 injectoren gekost doordat de dealer nalatig was met het vervangen ervan. Dit moest om de 60.000km en was na 150.000km nog niet gedaan..
Dit maakt mij ook huiverig voor het brandstoffilter van mijn S60. Is deze makkelijk zelf te vervangen? Iemand een beschrijving hiervoor of liever afblijven en naar de dealer?
Brandstoffilter S60 2.4T
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Ik ging niet zelf knoeien. Je gaat toch wel even terug naar die dealer of niet?
Ik zou in ieder geval daar navraag naar doen!
Ik zou in ieder geval daar navraag naar doen!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Inderdaad navraag doen, maar vervangen is appeltje-eitje. Het filter zelf zit met een soort slangklem vast aan de auto, met 1 of 2 boutjes(weet niet meer precies). De brandstofslangen zitten met een klik-systeem aan het filter vast, dus vervangen is makkelijk. Filter zit voor het rechter achterwiel. Op het filter zelf staat in welke richting ie gemonteerd moet worden.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- snowryder
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
- Locatie: Elst GLD
is voor een benzine uitvoering ook niet zo heel spannend hoor.
Zal niet gauw schade veroorzaken zoals bij je diesel.
Vervangen is inderdaad niet zo moeilijk, dacht dat bij 160dkm regulier vervangen staat. Zijn twee modellen filter afh van chassisnr.
staat voor mij ook nog op het programma deze zomer.
Zal niet gauw schade veroorzaken zoals bij je diesel.
Vervangen is inderdaad niet zo moeilijk, dacht dat bij 160dkm regulier vervangen staat. Zijn twee modellen filter afh van chassisnr.
staat voor mij ook nog op het programma deze zomer.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.02.2012 - 21:23
Bedankt voor de reacties.
Een Bosch filter kost zo'n 21 euro, dus dat kost je de kop ook niet. Vol gas met een turbomotor is het wel belangrijk dat de motor niet te arm gaat lopen. 117.000km met 1 filter vind ik lang genoeg.
Een kennis had een BMW 5 serie benzine met vage klachten met minder dan een ton gelopen: onregelmatig lopen, inhouden. Nadat de halve motor vervangen was, bleek uiteindelijk het brandstoffilter de oorzaak.
De beschrijving klinkt erg simpel in elk geval, iemand misschien een PDF'je uit Vida?
Het klinkt nu als de kofferbakbekleding weghalen, en dat je hem dan vanzelf ziet zitten, achter de achterbank..?
Een Bosch filter kost zo'n 21 euro, dus dat kost je de kop ook niet. Vol gas met een turbomotor is het wel belangrijk dat de motor niet te arm gaat lopen. 117.000km met 1 filter vind ik lang genoeg.
Een kennis had een BMW 5 serie benzine met vage klachten met minder dan een ton gelopen: onregelmatig lopen, inhouden. Nadat de halve motor vervangen was, bleek uiteindelijk het brandstoffilter de oorzaak.
De beschrijving klinkt erg simpel in elk geval, iemand misschien een PDF'je uit Vida?

net vervangen van de S60R.
Zit voor rechterachterwiel.
Bout losdraaien, klem komt los.
Snelkoppelingen los, filter eruit, nieuw filter erin (let op juiste richting). Klem vast. Klaar.
2 minuten werk.
Denk erom dat je wat tape om de koppelingen draait. Dat vergemakkelijkt het vervangen bij de volgende keer.
Zit voor rechterachterwiel.
Bout losdraaien, klem komt los.
Snelkoppelingen los, filter eruit, nieuw filter erin (let op juiste richting). Klem vast. Klaar.
2 minuten werk.
Denk erom dat je wat tape om de koppelingen draait. Dat vergemakkelijkt het vervangen bij de volgende keer.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 07.02.2012 - 21:23
Zie hier: http://www.mister-auto.nl/fl/brandstoff ... 50_g9.htmljpwg001 schreef:Die wil ik dan ook wel voor een 2001 V70...
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Euh.. hij zit ónder de auto. Voor het rechter achterwiel. Je ziet hem zo zitten als je onder de auto kijkt. Kan op de krik(lees: krik en assteunen benodigd) maar op een brug is even makkelijker. Er komt ook een beetje benzine uit de slangen en het filter lopen, dus je moet wel iets bij de hand hebben om dit op de vangen.RoninS60 schreef:Het klinkt nu als de kofferbakbekleding weghalen, en dat je hem dan vanzelf ziet zitten, achter de achterbank..?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad