graag wil ik jullie op de hoogte houden het probleem en de oplossing.
Ik rijd al een tijd lang met mijn V50 met de melding dat de EXTERNE ACCU bijna leeg. Ik was op de hoogt dat het hier gaat om een batterij van de afstandbediening. Toch was het een dikke 2 maanden starten en rijden. Sinds afgelopen vrijdag na weggeweest te zijn wil de auto niet meer starten. Ik krijg verder geen andere melding op het dashboard. Lichten en al gaan aan maar verder niets geks. Startmotor was het eerste wat bij me opkwam, maar normaal hoor je die wel tikken. Ik heb wat jongens bij elkaar geroepen en na duwen was het meteen starten.
Zaterdag zelfde geval alleen kreeg ik de volgende melding op het dashboard. Auto start niet en ik lees: IMMOBILIZER controleer handleiding. In de handleiding helaas niets te vinden hierover. Even later krijg ik ook te lezen ACCU CAPACITEIT LAAG.
Accu booster erop gezet en niets, krijg verschillende meldingen. Als het de startblokkering/IMMOBILIZER is, dan zou hij niet starten. Broertje heeft me getrokken en starten.
Vandaag maar accu losgehaald voor 5 minuten, wilde niet starten na het terug monteren, batterij gekocht (meteen 6 stuks

Tip: vervang de battery voortijdig voordat je meer storingen krijgt. Ik hou jullie op de hoogte.
Gr jim