Achterruitverwarming werkt deels niet (en waar zit antenne?)

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Amlux
2nd Gear member

Hallo,

Een aantal draden van mijn achterruitverwarming (S40 - MY2007) werkt niet (meer):

Rechtsonder op de ruit is een vlak dat niet werkt. Ik zie hier donkere stukjes in de draden zitten, zijn dit de beschadigde plekken waar ik moet repareren? Ik zit eraan te denken om dit met de geleidende lijm "Loctite 3863 Circuit +" te repareren. Heeft iemand hier ervaring mee, of wellicht andere tips?

Overigens verwarmen de bovenste (twee/drie) draden op de achterruit ook niet, maar ik heb ergens gelezen dat dit de antenne van de radio is. Klopt dit (of zit de antenne toevallig ook rechtsonder in de achterruit ;) ) ?

Alle advies is welkom!
Alvast bedankt.
Fredhead
Geartronic member

De antenne zit op de achterste rechter zijruit, je ziet daar een paar draden lopen.

Op de achterruit zelf zitten puur en alleen de verwarmingsdraden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
snorremans
5th Gear member

fredhead schreef:De antenne zit op de achterste rechter zijruit, je ziet daar een paar draden lopen.

Op de achterruit zelf zitten puur en alleen de verwarmingsdraden
Op een S 40 lijkt me niet dat de antenne draden op je zijruit zitten
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Fredhead
Geartronic member

Excuus, daar had ik even overheen gelezen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Frederik Welvaert
5th Gear member

Goed mogelijk dat de bovenste 3 draden voor de antenne zijn. Zijn de antennedraden normaalgezien niet dikker dan de draden van de verwarming? Dan zou je toch duidelijk verschil moeten zien. (ik heb zelf nog nooit een S40 ruit in detail bekeken, dus geen idee hoe het zit) Wel lijkt het mij zo dat als er een draad kapot is, dat deze in zijn geheel niet werkt, en niet enkel in een bepaalde hoek (of lopen er ook draden vertikaal? in dat geval kan het uiteraard wel)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Iroll
6th Gear member

De + draad en de massa lopen aan weerszijden helemaal van boven naar beneden langs de verwarmingsmat. Dit om te voorkomen dat een enkele draadbreuk de hele verwarming zou doen uitvallen. Dat zit zo bij elke achterruitverwarming.
Als de bovenste 3 draden de antenne zouden zijn dan staan die los van de verwarmingsdraden, dat kan je zo zien.
Amlux
2nd Gear member

ppFreddy schreef:Wel lijkt het mij zo dat als er een draad kapot is, dat deze in zijn geheel niet werkt, en niet enkel in een bepaalde hoek (of lopen er ook draden vertikaal? in dat geval kan het uiteraard wel)
Ja er lopen inderdaad twee draden vertikaal, en precies vanaf dat stuk (rechts naast de rechter vertikale draad) werken een aantal draden niet meer.

Maargoed Loctite 3863 Circuit+ is besteld. Bij de toepassing van dit product staat specifiek:

Dus eens kijken wat dat brengt. :)
      Iroll
      6th Gear member

Plak aan weerszijden van het onderbroken stuk verwarmingsdraad een stukje tape. Dan kan je de loctite netjes aanbrengen zonder geklodder te krijgen op je ruit.
      Amlux
      2nd Gear member

Iroll schreef:Plak aan weerszijden van het onderbroken stuk verwarmingsdraad een stukje tape. Dan kan je de loctite netjes aanbrengen zonder geklodder te krijgen op je ruit.
      Goede tip, bedankt!

Ik zie nu trouwens bij de omschrijving van de lijm ook staan: De kit bestaat uit: lijm, penseel, sjabloon

Dus waarschijnlijk zit er al een kant-en-klaar sjabloon bij met een kleine opening dat je op de ruit kunt leggen/plakken.
      Iroll
      6th Gear member

Toen ik het jaren geleden ooit eens heb gedaan zat er geen sjabloon bij. Was ook een ander merk denk ik. Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten, bij mij was het toen niet echt een langdurig succes. Maar tegenwoordig zal het spulletje wel van een betere kwaliteit zijn.
      Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”